5 mei 2025, 20:05:35

Advies

Gestart door marianca., 2 juni 2004, 03:30:52

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo allemaal,

Het klopt wat per zegt dat firewalls ook foto s plaatsen tegen houden.Was uurkes bezig om een foto te plaatsen en dacht opeens aan de firewall.Ik heb Norton...firewall uitgezet en jawel het lukte.

Is misschien handig voor forumleden die ook moeite hebben met foto s plaatsen...firewall ff uitzetten ;)

groetjes
marianca

Karin

Ik weet dat het aan de firewall ligt, maar bij mij blijft hij lekker aan staan, ik wordt veel te vaak aangevallen  ;D Ik ga het er niet op wagen om hem uit te zetten. Ik moet nog een andere oplossing vinden of misschien weet Peter inmiddels al een oplossing.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marianca.

Hallo karin,

Ja,als je vaak wordt aangevallen is het risico veels te groot dat er een worm binnenkomt.Mijn man is er ook niet blij mee dat ik het uitzet >:( >:(...hij wordt dan boos.
We wachten op Peter,wie weet ;)

groetjes
marianca

Paul

Hoi,

Als je achter een router zit heb je automatisch een firewall en hoef je er niet echt een te installeren.
En echt niet elke melding van een firewall is een aanval hoor de meeste zijn gewoon loos alarm.
Zit je niet achter een router dan is het risico wel erg groot met die rotvirussen tegenwoordig maar als je alle updates van windows doet is er ook weer weinig aan de hand met de huidige virussen.
Ik heb hier nog nooit een firewall geinstalleerd en nog nooit een virus daardoor gekregen de virussen die ik krijg komen via de mail (10 per dag momenteel) of via kazaa maar dat haal je dan zelf binnen.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo paul,

klopt wat je zegt.Kazaa vind ik heel gevaarlijk!Als ik kazaa aan heb staan met muziek downloaden heb ik na enkele uurtjes echt problemen met mijn pc >:(.Krijg koeie grote letters,kleuren kloppen niet meer en de pagina s die ik tussen door wil bezoeken werken niet optimaal.Als ik nu muziek download heb ik alleen kazaa aanstaan en verders niks,dan gaat het wel.Via de mail krijg ik heel veel vreemde post :-/.Die maak ik dan ook niet open want dan krijg je echt wormpkes binnen :D.
Ik moet wel zeggen dat ik 1xper week nortan laat scannen op virussen en heb ik(ff afkloppen)nog nooit een gehad.

Wat is een router :-/

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

Hier hebben we drie computers op internet.
Dat gaat via een kastje wat je voor je modem kan plaatsen of soms zit het al ingebouwd in je modem.
Je kan dan 4 computers op internet zetten via dat kastje.
Daar zit een firewall ingebouwd daarom werkt msn of icq vaak niet met het versturen van bestanden.
Maar het houd ook zeker virussen tegen in elk geval :-)

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo paul,

Bedankt ;).Weet ik dat ook weer :).

groetjes
marianca