6 mei 2025, 18:10:34

roken

Gestart door max, 9 februari 2003, 03:44:45

« vorige - volgende »

max

hallo ik ben ron en ik heb een vraag over wiet
voelt mijn vogel dit ook als hij bij me zit als ik er een rook
ik denk van wel ondat hij dan altijd lekker rustig zit of is dit gewoon toeval? alvast bedankt en veel succes met jullie fantastiesche site    Ron en mijn mooie sloper max

Tara

Roken is zeer giftig voor je valkparkiet! Rook nooit waar je valkparkiet bij is! En laat 'm ook nergens gaan waar er nog rook hangt, dit is zeer giftig en dodelijk voor hem.

Peter

Hoi Ron,

Roken is niet goed voor de vogels, maar ook niet voor mens... Zelf rook ik shag, dus er staan hier altijd ramen op een kier en de ventilatie rooster geheel open. Wat voor ons een klein beetje is, is voor een valkparkiet heel erg veel... Kortom je valkparkiet merkt het zeker....

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Ron,
Ik denk zeker dat je vogel het zal merken als ie bij je zit en de rook in ademt.
Wat voor jou een haaltje is kan voor je valkje een overdosis zijn dus pas op dat ie zeker die rook niet inademt want dat kan heel slecht voor hem zijn.
Van een gewone sigaret kan het al slecht zijn maar met wiet moet je helemaal uitkijken, dat is vaak ook veel scherper om in te ademen en je valkje kan daar dus ook snel last van krijgen.
En we willen toch allebij dat Max de sloper een leeftijd zal krijgen van minimaal 15 jaar en liever nog ouder :-)

Groetjes,  Paul

Dana

Hallo,

Ik rook ook en ik weet dat het slecht is voor ons beide, maar ik brand als ik veel thuis ben en veel rook dan kaarsen. Kaarsen neutraliseren de rook dus heeft ze er veel minder last van dan als ik geen kaarsen brand. En ik ga op den duur een rookverdrijver halen. Ik denk dat dat voor jou wel handiger is een rookverdrijver, omdat wiet sterker is dan gewoon rook. Kost wat maar je valkje heeft er voorbaat bij.

Hanna

Mijn vriend rookt ook (gewone sigaretten en soms wiet).  Maar ik wil niet dat hij rookt in de living waar m'n valkje zit.  Hij gaat dan altijd in de bureau roken.  Het is soms vervelend, want eens een jointje roken terwijl je een filmpje bekijkt is best aangenaam.  Maar ik wil niet dat Fabio er last van heeft.  De rook is echt te sterk voor hem.  
Dus, ik zou het niet meer doen in de buurt van je valkje.  Al die trucjes om de rook te verminderen vind ik ook maar een beetje vreemd, denk toch niet dat dat voldoende is.

margo23

Hoi

Mijn vriend rookt ook. We hebben sinds kort een luchtreiniger gekocht om de rook en ook het stof in de huiskamer te verminderen. Het is een duur grapje (deze was 129 euro) maar het werkt wel. OOk ventileren we goed.

Groetjes Margo, Punkie en Speedy
Speedy, Jacco en Pearl

Tara

Ook al ruiken wij niets, valkjes ruiken veel sterker dan mensen, dus is het nog steeds gevaarlijk :(

margo23

misschien waar, misschien ook niet..   :-/
dit apparaat zuivert alle lucht in onze huiskamer binnen een uur. alleen 's avonds wordt er af en toe een sigaretje gerookt (niet door mij).
We doen ons best. Roken is voor iedereen slecht, ook voor katten, honden, vissen, konijnen, etc.

groetjes Margo, Punkie en Speedy
Speedy, Jacco en Pearl

cor

hallo ron het aller beste is absoluut niet te roken en zeker geen wiet in het bijzijn van de valkjes ze krijgen hoe dan ook wat binnen en kunnen daardoor schade oplopen aan de luchtwegen gr cor

yentl

Ze hebben hier allemaal gelijk wat roken betreft hoor! Zet je valkparkiet dan tenminste in een kamer waar de rook hem niet kan aantasten.

groetjes van Yent'l