7 mei 2025, 10:53:41

tegen het raam aan vliegen ??

Gestart door vogelfriek, 14 januari 2003, 20:24:40

« vorige - volgende »

vogelfriek

:) hallo allemaal. :)

ik had een vraag, en dat was waarom mijn valk, soms weleens tegen de ramen vliegt. :( ik weet wel dat zij de raam
mischien niet ziet. maar toch ga ik ook geen doeken voor
de ramen hangen, het gebeurt gelukkig ook niet zo vaak. :P
Toch denk ik welleens van, waarom ze het niet een keer
leert, dat ze er niet doorheen kan. >:( als ze tegen het raam
aan vliegt, gaat het gelukkig ook niet zo hard. :)

Paul

Hoi Vogelfriek,
Je moet wel uitkijken hoor als je valkje tegen het raam vliegt.
Ze hoeven niet eens zo hard tegen het raam te vliegen om hun nekje te breken.
Ik heb het zelf meegemaakt met een valkje van een vriend van me die schrok en vloog van korte afstand tegen een raam en was met een paar minuten dood :-(
Dus kijk uit, af en toe is eigenlijk al te veel'.
Laat hem er anders alleen sávonds uit want dan zien ze dat het buiten donker is en vliegen daar niet heen.

Groetjes,  Paul

cisca

Hoi Vogelfriek.
probeer iets voor het raam te hangen waar je valkje op kan landen,Het kan een plantje zijn gewoon een neppertje of een speeltje waar hij op kan zitten.
Bij mij werkt het prima en ze vinden het leuk om naar buiten te kijken.

vogelfriek

C:\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Gerben :) :)

yentl

Hebben jullie geen rolluiken of gordijnen? Doe die anders gewoon toe. Ik heb het vroeger met ons Flupke ook altijd gehad dat hij tegen de raam vloog (hij was zo slim om zijn etensbakken op de grond te gooien en dan door de opening te kruipen) :D. Eén keer heeft hij eens rondgevlogen, hij vloog tegen de raam en, kwam, zoals een valk gewoon op zijn zitstok zit, op een tak in onze plant terecht (eigenlijk was het wel grappig en gelukkig omdat hij zich niet had bezeerd).

Zie maar dat je valk zo geen dolle kluchten uit gaat halen en pas vooral op dat hij zich niet kan bezeren binnen.

groetjes van Yent'l

GHOST

CitaatC:\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Gerben :) :)

wat doe jij nou weer  ? ?  :-/

Sil

13 februari 2003, 15:02:53 #6 Last Edit: 13 februari 2003, 15:05:23 by Sil
Hoi vogelfriek,wat bij mij heeft geholpen(we hebben een schuifpui)is iedere keer als ze in de buurt kwamen van glas is dat ik nee zei (met de naam van wie het probeerd) iets harder als normaal.
Heb ik een week volgehouden en het heeft gewerkt.
De voliere staat naast de schuifpui en ik heb aan de buitenkant een dik touw gehangen waar ze op kunnen landen mijn vogels vliegen nooit meer tegen het raam maar hou ze altijd in de gaten voor het geval dat ze wel naar de andere vogels(buiten) willen vliegen.die vogels van mij zien heel veel buiten vogels in de tuin en dan is het een normale reactie als ze daar heen willen vliegen,het vrouwtje van mij doet het via de grond en weet dat er iets zit wat ze niet ziet maar blijft het proberen en dat doe ik dan ook probeer te vertellen dat het glas is en het heeft gewerkt dus probeer dat eens.
En een vogel ziet alleen de verte niet het raam en wil dus verder vliegen als dat kan.
Groetjes van Sil.      :D