19 maart 2024, 10:39:57

Praten

Gestart door _Roderick, 25 augustus 2002, 17:02:13

« vorige - volgende »

_Roderick

Ik weet dat je een valkparkiet kan leren praten maar hoe lang duurt dat ongeveer tot die dat kan. Mijn valk 13 weken oud en is nu 3 weken bij mij is het al mogelijk dat die binnenkort kan praten. En weet iemand leuke woordjes die ik hem kan leren een beetje makkelijke die die goed uit kan spreken. Hoe leer je hem een woord op het juiste moment zeggen, b.v als je binnenkomt en die 'hallo'zegt lijkt me erg tof ik heb namelijk nog nooit een vogel horen praten vandaar deze vragen.

_Linda

hoi roderick, net als jij zit ik te wachten tot mijn pico zijn eerste woordjes gaat zeggen dus ik zit met de zelfde vraag .Naar het schijnt praten mannetjes vlugger en beter dan popjes en daar ik niet weet van welk geslacht mijne pico is is het afwachten , ik zeg heel dikwijls zijn naam en woordjes die ik graag zou willen dat hij zegt en herhaal en herhaal in de hoop dat het ooit gaat lukken maar geduld is een schone zaak zeggen ze dus .......... nog veel plezier met je valkje

_Roderick

ik weet ook nog niet of het een man of een pop is JAMMER

_Linda

mijne pico is nu een paar maanden en fluit al heel fel en hij heeft heel oranje wangen , naar het schijnt kan je daar ook aan zien of het een mannetje is dus nu maar hopen dat ik het bij het rechte eind heb en eigenwijs is hij ook dus ik heb goede hoop

Peter

Hoi,

Roderick kun je nu al een beetje het gedrag omschrijven? Veel fluiten ofzo? Aan de hand van het gedrag kun je vaak ook bepalen of het een man of pop is.

Groetjes,
Peter

zotte_thomas

hey allebij ,ja de mannetjes kunnen rapper praten maar het duurt nog lang hoor je moet er veelgeduld mee hebben
veel geluk!


zotte

sannecoenders@hotm

31 augustus 2002, 15:16:57 #6 Last Edit: 31 augustus 2002, 15:20:56 by sannecoenders@hotm
mijn valk diddel fluit nu een deuntje ;D
ik hoop ook dat hij ooit nog gaat praten, maar vind het ook niet erg als hij het niet doet.(ieder zijn eige talent he ;) )
als je een bepaald woord steeds herhaald als je binnen komt heb je de kans dat hij op een gegeven moment denk heey dat kan ik ook als mijn baasje binnenkomt. ::)

en als hij dat woord goed kan, kan je hem meer woorden of zinnen leren. :-*

groetjes sanne en diddel