8 mei 2025, 12:45:20

kakarikie

Gestart door harrie jansen, 23 september 2004, 16:17:52

« vorige - volgende »

harrie jansen

Wie heeft er ervaring met kakarikies bij valkparkieten. Ik heb een koppel kakarikies bij mijn valkparkieten zitten. De man waar ik ze van kreeg zei dat dat makkelijk kon omdat het zeer zachtaardige vogels zijn. Nu heb ik een tijdje terug een jong dood gevonden. Hij had een wondje op zijn rug. Kan het zijn dat de kakarikie dat gedaan heeft? Ik heb niet gezien dat hij het gedaan heeft, en de kakarikie expert kon het zich niet voorstellen. Ik heb nu toch mijn twijfels. Wie heeft hier ervaring mee?
H.

Inger m

23 september 2004, 18:55:41 #1 Last Edit: 23 september 2004, 18:56:30 by Cinnamon_valk
Hoi,
Ik heb ook kakariki's bij de valken en dat gaat in principe prima. Ik zal echter niet uitsluiten dat de kakariki idd een jong kan doden, daar bekend is van kakariki's dat ze weleens nesten kunnen slopen/ uithalen. Ik heb dit zelf niet ondervonden, terwijl ik met beide soorten kweek, maar een kennis van mij wel.

Het kan natuurlijk ook een heel andere oorzaak zijn dat het jong is gestorven, van een wondje op de rug gaan ze niet dood...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.