Gewoon effe checke, maar kan me het uitleggen??

Gestart door Jusem, 20 september 2004, 01:45:31

« vorige - volgende »

Jusem

Hallo allemaal,

Ik heb toch eens een vraagje over Sem zijn / haar gedrag. Ze is echt een knuffel schatje maar soms heeft ze van die rare stuiptrekkingen.
Dan zit ze heel waakzaam om zich heen te kijken en dan opeens flapt ze met haar vleugels en springt opzij...dan zit ze weer even en dan flapt ze weer...
Ik kan het eigenlijk niet echt goed omschrijven, merk ik. Ik dacht eerst dat het kwam daar een vervelend vliegje, maar laatst deed ze het ook en toen was er geen briefje in de buurt. Daarnaast viel ze van de week een keer naar mij uit tijdens zo'n stuiptrekking-kje, maar dat heb ik effe afgeleerd  :P en dat heeft ze nu ook niet meer gedaan....

Ach het zal wel normaal gedrag zijn enzo, maar ik wilde het gewoon effe checken in de hoop dat iemand me kan vertellen waarom ze zoiets doet...

Thanxs 4 the advise.

Groetjes Judith en Sem

Paul

Hoi Judith,

Het lijkt me niet echt normaal dat ie zoiets doet.
Kan het niet zijn dat ie last heeft van luis of mijt?
Ik zou daar even goed naar kijken desnoods tijdens het slapen een stukje papier op de bodem leggen als je de volgende dag zwarte dingetjes ziet liggen is dat meestal een teken dat ze luis hebben.
Ik kan me precies voorstellen hoe hij doet aan je beschrijving te lezen en dan denk ik als eerste aan zoiets.
Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn hoor.

Groetjes, Paul

Jusem

Hoi Paul,

Ik heb hem al meerdere keren bekeken en zie geen beestjes.
Ze heeft het ook maar af en toe en ze poetst heel vaak op mijn schouder en daar vind ik ook nooit zwarte beestjes.
Ze zit ook erg goed en mooi in haar verendek en heeft absoluut geen kale plekken (nou weet ik niet of ze dat krijgen, maar mijn paard had ook mijd en die kreeg allemaal kale plekken..)

Ik zal in iedergeval vanavond even wat papier op de grond van de kooi leggen, bedankt voor de tip.

Groetjes Judith

the_lost_valley

20 september 2004, 17:26:40 #3 Last Edit: 20 september 2004, 17:27:09 by the_lost_valley
hoi,
Mijn vogels die zitten in een kooi, niet in een voliere waar ze in kunnen vliegen. Die van mij doen soms ook een beetje zo.. dan hebben ze ineens zin om hun spieren te gebruiken en te vliegen.. soms gaan ze na een paar van dat soort bewegingen gemaakt te hebben ondersteboven aan een stok als een gek lopen fladderen, om de spieren te gebruiken, maar normaal dan zet ik dan de kooi ff open, en dan zijn ze echt meteen weg.. dan kunnen ze echt best wel ff vliegen(ondanks dat ze gekortwiekt zijn)... Ik denk dat als het geen beestjes zijn je een beetje dit gedrag bedoelt.. in wat voor kooi zit je vogel?
Groetjes Natalie

marianca.

Hallo,

Ik heb hier ook van die valken hoor.Doen raar op het stokje ..eigenlijk best wel leuk.Is net of ze de ander willen laten schrikken..zovan..ik kom je pakken  :D.Bij mij doen ze dat in de avond...ff lekker uit het dak gaan en dan slapen.Valken hebben heel veel leuke eigenschappen..moet je echt eens een dagje voor gaan zitten,leer je veel van ;).

groetjes
marianca

Jusem

Hi Guys,

Thanxs voor de reacties.
Sem zit in een grote kooi, maar haar stuipen komen het meest voor als ze los is.

Ze is elke avond minimaal 4 uur los en ze kan heel goed vliegen dus maakt met veel vaart heeel veeel rondjes door het hele huis.

Ik ga vanavond toch nog even kijken naar luis of iets...maar het zal denk wel mee vallen.

Heel erg bedankt voor alle reacties, toch wel erg fijn dat dit forum er is hoor !!!

Thanxs & groetjes Judith en Sem

Mandy

21 september 2004, 04:37:44 #6 Last Edit: 21 september 2004, 04:38:40 by Mandy
Ha, ik herken het als de gekke 5 minuten zoals ik dat hier wel eens zie, althans zo lees ik het uit je verhaal, ik zeg ook wel eens dat ze ff de "rambam" krijgen. Ineens kunnen ze zomaar ff maf doen, gaan dan ineens ff flink met de vleugels wapperen op de kop hangen en ff maf doen, alsof ze hun energie kwijt moeten. Ik denk dus niet dat er iets is hoor. :)

En Sem komt bij mij vandaan en ik heb hier al het een en ander gehad, maar luis en vedermijt nog niet en nu ook niet dus dat zal het ws niet zijn. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,

Lachen dat Sem bij jou vandaan komt :-)
Ik heb dan het gedrag verkeerd begrepen ik dacht dat ze in de kooi steeds vreemd zat te schudden maar het gedrag wat ik verder beschreven zie van de rest dat ken ik wel van sommige valkjes hier ook.
Met dat soort gedrag hoef je je dan geen zorgen te maken.

Groetjes, Paul

Jusem

Jaaa, Sem komt bij Mandy weg en ik zeg je een ding, ze heeft me een absolute topper geleverd.

Ik moet ook zeggen dat zijn gedrag niet echt te omschrijven was hoor, maar ik heb gister nog even gecheckt op beestjes en die zijn er geen aanwezig.

Nogmaals bedankt allemaal. Ik had al zo'n idee dat het gekkigheid was, maar dit is na vele grasparkieten mijn eerst valkje en die gedragen zich toch anders als een grasparkiet.

Groetjes Judith en Sem