19 mei 2025, 20:39:50

Eitje aangepikt.

Gestart door Marianne, 11 september 2004, 23:02:06

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi,

Jewel had gisteren weer een eitje gelegd. Ik merkte dit aan haar gedrag, veel in het blok etc.
Vanmorgen kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb even in het blok gekeken of ik het goed had.
Wat schept mijn verbazing........ het eitje is aangepikt en niet zo'n klein beetje ook.
Ik heb het eitje meteen weggegooid maar net snel toch nog even een foto van gemaakt (vanuit de GFT bak)

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Ik kan er namelijk niets over vinden.
Weet iemand de oorzaak hiervan?

Ik heb sepia, kalk- en mineralenblok, grit en eivoer in de kooi staan dus ik verwacht niet dat het kalkgebrek is.

Ben heel benieuwd naar de reacties....

Groetjes Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

marianca.

Hallo marianne,

Bij mij doen de kakarikis het...ze eten het eitje op >:(.Maandag had kiki een eitje gelegd...blij dat ik was...was een eitje met luchtbelletje..heb van Ligue uitleg gekregen wat het is en dat het waarschijnlijk ook niet zou uitkomen.Dinsdag kom ik van mijn werk en WEG eitje... :-/.
Vanmorgen heeft mevrouw haar 2de(misschien ook 3de)eitje gelegd...alhoewel ik de tijd ertussen erg lang vind...misschien de 2de ook al verorberd.Heb Flipper wel betrapt in het blok met zijn snavel aan het eitje...weet niet of het kwade bedoelingen waren of draaien van het ei.
Dus meis...wie zou het ons kunnen vertellen waarom ze dat doen.. :-/

groetjes
marianca

Marianne

Hoi Marianca,

Ik ben in ieder geval al blij dat ik niet de enige ben waarbij dit is gebeurd.
Ik ben ook heel benieuwd naar de oorzaak ervan.
We wachten in spanning af....

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Stijn dc

hoi

ik heb af en toe ook wel eens een aangepikt ei. Kalkgebrek kan het niet zijn, maar dat geeft ook geen aanleiding tot eieren pikken hoor. Mss is het gewoon een slechte gewoonte.

SDC:D