20 mei 2025, 23:03:56

luchtkamer schuin in het eitje.

Gestart door Paul, 10 september 2004, 07:34:28

« vorige - volgende »

Paul

Hoi,

Ik wilde dit niet bij spoed plaatsen maar misschien is het dat wel.
Ik heb een koppel met 5 eitjes en het eerste eitje is vandaag uitgerekend en staat op uitkomen.
Alleen loopt de luchtkamer niet recht zoals ik tot nu toe altijd al gezien heb in de eitjes maar dit loopt helemaal schuin.
Kan het jong zich nu wel een weg naar buiten pikken of zal ik hem moeten helpen?
Er zitten al plekjes van het aanpikken in het ei en het jong is er nog druk mee bezig dus tot nu toe gaat het nog wel goed.
Maar kan het jong dus ook aan het rode gedeelte van het ei de schaal openpikken en er gewoon uitkomen?

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Paul,

Het is vrij normaal hoor, dat de ligging van de luchtkamer verandert, vlak voor het uitkomen. Bij mij gaan ze ook altijd van vorm veranderen, en van plaats. Ook wordt de luchtkamer groter.

groetjes Lique

Paul

Hoi Lique,

Bedankt voor je reactie ik was weer wat geruster daardoor :-)
Het erste is uitgekomen dus ik hoefde niet te helpen.
Ik vind het toch een risico om ze te helpen want als je te snel bent gaan ze ook dood dus ik laat ze liever hun gang gaan.
De tweede piept nu ook dus die zit er ook aan te komen.

Groetjes, Paul

Mandy

11 september 2004, 06:29:39 #3 Last Edit: 11 september 2004, 06:30:00 by Mandy
Gefeliciteerd met je jonkie en de andere die nog gaan komen! ;D

Het wordt zo een beetje off topic maar je zal vast wel een nieuw dagboek openen waar we kunnen reageren neem ik aan?! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

11 september 2004, 08:05:33 #4 Last Edit: 11 september 2004, 08:05:47 by Paul
Hoi Mandy,

Ik denk dat ik bij verhalen af en toe wel een stukje neerzet hoe het met ze gaat inderdaad :-)
Echt een dagboek om elke dag in te schrijven gaat me toch iets te ver :-)

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

echt super hoor dat de eerste geboren is, dus dat de luchtkamer schuin in het eitje zat zal wel zoals Lique gezegd heeft vrij normaal geweest zijn :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi,

Het tweede eitje waar de luchtkamer ook scheef zat had een hele kleine opening en het dopje zat ook nog vast aan het ei zodat het zelfs nog een dicht eitje leek.
Maar het jong is er toch ook gelukkig uit kunnen komen maar het was wel raar dat het ei er nog compleet uitziend lag en er was toch een jong  :D

Groetjes, Paul