28 april 2024, 10:08:12

Wie kan Flyer een kans geven?

Gestart door Lique, 10 september 2004, 19:34:08

« vorige - volgende »

Lique

10 september 2004, 19:34:08 Last Edit: 10 september 2004, 19:34:46 by Angelique
Hoi allemaal,

Een dringende oproep uit Zwolle:

Ik was net bij de Pet's Place hier in Zwolle.
Daar zat een lutino heel zielig in een kooitje.
Hij/zij heeft een gebroken vleugel.

Het gaat om deze prachtige dame/heer:


Hier kan je zien, dat hij/zij een gebroken vleugel heeft. Hij hangt ook lager, en ik kan de breuk voelen:


Hier een foto van de zij/achterkant:


E nogmaals een foto van Flyer (zo heb ik hem/haar maar even genoemd):



Ik heb hem maar meegenomen, want blijkt dat hij daar al 2 weken zit.
Hij is geringd, het is een valkje van dit jaar.
Hij is al heel erg tam, echt een huiskamervalkje.
Iemand die bereid is, om naar een goede vogelarts toe te gaan met dit valkje, en het valkje ook wil behandelen, mag hem gratis hebben van me.
In eerste instantie zou hij daar blijven totdat ik iemand gevonden had, alleen nu kan ik laten zien wat een plaatje hij is.

Hij wil dolgraag vliegen, alleen gaat het nauwelijks.
Ik verwacht dat deze valk nog veel tammer kan worden.
Je zal er een goed valkenvriendje of vriendinnetje van hebben.


Er zit wel degelijk spoed bij, hij moet zo snel mogelijk behandeld worden.

Dus aarzel geen moment, voel je een klik, bel (06-29160311), email (info@valkparkiet.com) en IM me.

groetjes LIque

Annouschka

Hoi,

jeetje, Lique, ik voel me echt wel geroepen maar mijn vriend niet hoor, daar ben ik zeker van.  Moest ik een plaats genoeg hebben, dan kwam ik direct naar Zwolle geen probleem maar helaas zitten ze hier al met 4 in een jockkooi en dat vind ik wel genoeg.
Ik vind dit vreselijk want het is echt een hele mooie valk.

Hopelijk vind je snel iemand.

groetjes
Annouschka

birdy2

Leuke naam voor een valk. Wel goed van je om het valkje tijdelijk een thuis te geven. Heb je al iemand gevonden?

Is het niet mogelijk, dat jezelf eerst naar een DA gaat? En hem dan bijv. tegen DA-kosten weg doet? Weet je zeker, dat het in orde komt met Flyer. En duurt het niet te lang, voordat de breuk herstelt is. Zeker omdat DA in het weekend waarschijnlijk hogere bedragen gaan vragen, zal men sneller geneigd zijn om tot na het weekend te wachten.
Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien kun je Flyer tijdelijk spalken met bijv. stokjes van ijslolly's?
Wel niet zo professioneel misschien, maar het lijkt mij beter dan helemaal niets.


Lique

Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor de berichtjes.
Theetje komt Flyer vanavond ophalen.
Ze zal erg goed voor hem zorgen, en hem de behandeling geven, die hij nodig heeft.
Omdat ik weer (of nog steeds) de papegaaienziekte heb, heb ik de kooi dringend nodig, vandaar dat de lutino vandaag al wordt opgehaald.
Meer info over de papegaaienziekte in mijn dagboek "valkparkieten Kwekerij 't valkje"in verhalen.

groetjes Lique

birdy2

 :) Gelukkig dat Flyer vanavond al opgehaald wordt.

Irene

Fijn Theetje, dat je de zorgen van Flyer wil overnemen! Komt vast goed terecht zo en scheelt voor Lique weer even een zorg minder op dit moment!!
Houd je ons op de hoogte met Flyer!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


tommy

dat is super snel geregeld lique
Wat ik alleen niet begrijp is dat je hem in huis gehaald hebt.
Is de besmettings kans voor dit valkje niet erg groot.
Wat ik ook nog zat te denken is het volgende.
Hoe komt een valkje met een gebroken vleugel in een dierenwinkel. En hoe komt het dat die eigenaar er niets aan gedaan heeft.
Elke burger in nederland heeft een zorg plicht ten aanzien van gewonde of verweeste vogels en dieren.
Gelukkig gaat hij nu naar thea toe.
Hij komt nu niet meer in de handel terecht maar bij een goed baasje.
Annemieke

Lique

Citaatdat is super snel geregeld lique
Wat ik alleen niet begrijp is dat je hem in huis gehaald hebt.
Is de besmettings kans voor dit valkje niet erg groot.
Wat ik ook nog zat te denken is het volgende.
Hoe komt een valkje met een gebroken vleugel in een dierenwinkel. En hoe komt het dat die eigenaar er niets aan gedaan heeft.
Elke burger in nederland heeft een zorg plicht ten aanzien van gewonde of verweeste vogels en dieren.
Gelukkig gaat hij nu naar thea toe.
Hij komt nu niet meer in de handel terecht maar bij een goed baasje.
Annemieke
Hoi annemieke,

Ik heb hem wel in huis gehaald, alleen zit hij gelukkig niet bij de andere valkjes.
Dit kan ook niet ivm besmettingsgevaar. Hij mag niet met mijn binnenvalken maar ook niet met mijn buitenvalken in contact komen.
Het meisje uit de dierenwinkel was er ook niet blij mee, hoe de kweker ermee om is gegaan.
Ze kon er ook flink boos om worden. ze gaf aan dat de kweker niet van plan was om naar de DA te gaan.
Alleen zelf zijn ze ook in 2 weken tijd niet naar de DA toegegaan. Geen goed voorbeeld van ze dus.

groetjes lique

tommy

hoi,
Wat een schofte.
Had dan het goede beestje ze nek om gedraaid.
Dat klinkt wel een beetje rot maar is voor het beestje beter.
Uit ervaring weet ik dat een breuk van twee weken resulteerd in een amputatie.
De botbreuk is zo vergroeid al na twee weken dat het nooit meer mooi opelkaar zal komen.
Boos en verdrietig ben ik hier over. Dat een kweker zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
grt annemieke

Dees

hai lique wat fijn dat flyer al zo snel een goed plekje heeft zeg! ik ben hier in de buurt ook opzoek naar iemand die een valkje uit een dieren winkel wilt halen. er zit hier een wildkleur valkje al 3 maanden in de dieren winkel... er hing sins gisteren pas eten en water in de kooi en heeft het beestje 1 stokje om op te kunnen zitten. (met gezeur kom je toch wel ergens :))  hij laat z'n vleugeltje ook hangen en trekt met zijn linker pootje. z'n veren pak zit wel strak maar het geeft niet echt een gezonde indruk. als ik het geld had (27,50) had ik hem gehaald maar mag niks lenen van me ouders :( misschien iemand hier die in de buurt van nieuw vennep woont?

Groetjes Dees

Lique

Hoi allemaal,

FLyer is gisteravond opgehaald door Thea en Dajo.
Ik had al gezegd, dat het zeker weten een mannetje is. Hij liep gisteravond te fluiten, echt prachtig zo mooi.
Ik heb theetje de vleugel laten voelen, en  flyer heeft ook laten zien, dat hij al heel erg tam is.
Hij zit over het algemeen rustig bij je, en als je met je hand dichtbij komt, doet hij zijn koppie al naar beneden, om zo een knuffeltje te ontvangen.

Theetje, ik hoop dat je er een erg lieve valk aan overhoudt.
Hopelijk is zijn vleugeltje nog goed te behandelen.
We duimen in ieder geval voor je.

groetjes Lique

Theetje

Hoi Lique,

Het gaat erg goed met Flyer. Hij zit lekker in de kooi die we vannacht om twee uur nog eventjes hebben ingericht. Hadden we natuurlijk moeten doen voor we naar jullie gingen, maar ja eigenwijs he.

Hij zit nu in het achterkamertje naast de computer. Dus ik heb nu een beetje aanspraak van hem. Hij hoort de anderen en de anderen horen hem, dus een kabaal van jewelste in huis. Maandagavond kan ik bij de dierenarts terecht en dan zullen we eens kijken wat een realistische oplossing is. Als het mooi gebroken is kan de vleugel misschien nog gezet worden. Als mijn eigen dierenarts het niet ziet zitten dan zal ik Feld uiteraard ook nog even bellen. Dus zoals we gister al hebben afgesproken doen we wat mogelijk is, echter alleen als het haalbaar is. We zien het voor ons zelf en uiteraard voor Flyer niet zitten om te gaan experimenteren. We gaan er voorlopig van uit dat het wel helemaal in orde komt met dit schatje.

Groetjes

Theetje


Rika

ojee ik las nu pas.
wat is goede nieuws die theetje overneemt.
geweldig !!!
het is prachtige lutino en mooi naam zeg !!!!!!!!!!
Geniet ervan met verzorgen uit liefde

tommy

Citaathai lique wat fijn dat flyer al zo snel een goed plekje heeft zeg! ik ben hier in de buurt ook opzoek naar iemand die een valkje uit een dieren winkel wilt halen. er zit hier een wildkleur valkje al 3 maanden in de dieren winkel... er hing sins gisteren pas eten en water in de kooi en heeft het beestje 1 stokje om op te kunnen zitten. (met gezeur kom je toch wel ergens :))  hij laat z'n vleugeltje ook hangen en trekt met zijn linker pootje. z'n veren pak zit wel strak maar het geeft niet echt een gezonde indruk. als ik het geld had (27,50) had ik hem gehaald maar mag niks lenen van me ouders :( misschien iemand hier die in de buurt van nieuw vennep woont?

Groetjes Dees

hoi,

Ik snap niet dat je de dierenmishandelingslijn nier beldt.
09002021210 meldnummer voor dierenmishandeling
10ct/min
Dan kan je daar je verhaal bij kwijt.
mensen die redden maar vogels en dieren en vervolgens wordt er dan weer met zo'n dier gesleept.
Dieren die ziek of gewond zijn moet je niet mee rommelen.
Laat instantie's die daar de mogelijkheden voor hebben om ze te plaatsen en te verzorgen daar maar mee aan de slag gaan.
En een dier wat in een klein kooitje zit is in onze ogen zielig maar het is niet levensbedreigend als een valkje in een hokje zit.
Het is sneu voor de vogel, omdat elk dier een roedeldier is die of het hele jaar samen leven of alleen in de broed periode.
Bel gewoon het nummer en meldt dierenleed.
Annemieke
Als je nog vragen hebt stuur ze maar naar me i.m.

Paul

Hoi Annemiek,

Ik ben dat wel ten dele met je eens maar ik vind dat Lique in dit geval het beste voor de vogel heeft gedaan door meteen actie te ondernemen.
Als je die instanties beld duurt het dagen al dan niet weken voor er iets gebeurd en Flyer had gewoon onmiddelijk hulp nodig met zijn vleugel.
En helaas kan niet elke zielige vogel geholpen worden door hem te kopen dat weet ik ook wel maar dit was gewoon een spoedgeval.
Lique zal ook niet zomaar elke vogel meenemen uit een dierenwinkel maar dit is wel een speciaal geval.
Soms kan de dierenwinkel er ook weinig aan doen die krijgen een vogel zo binnen.
Ze moeten dan eigenlijk naar een dierenarts maar dat kost natuurlijk voor die winkel meer dan het opbrengt en de meeste zullen dat dus nooit doen.

Groetjes, Paul