28 april 2024, 09:13:40

Enkele vraagjes

Gestart door Tara, 12 februari 2003, 15:36:42

« vorige - volgende »

Tara

12 februari 2003, 15:36:42 Last Edit: 12 februari 2003, 15:42:38 by tara_dewulf
Hallo, in juni wordt hier normaal gezien een volière gezet voor mijn vogels en ik heb enkele vraagjes, niet zo veel hoor. Ik heb 10 valkparkieten, 3 kanaries en 2 zebravinken, die gaan allemaal in een apart deel zitten dus normaal geen probleem. Maar voor de valkparkieten vraag ik me af hoeveel nestkastjes er zullen moeten zijn, ik heb 4 popjes, moet ik dan 8 nestkasten hange, :o. En dan nog iets, zullen de andere valkparkieten niet gaan rondneuzen in de nestjes? En dan nog, zou dat niet te laat zijn om in juni pas beginnen te kweken? Ik hoop het niet want ik wil echt jongen dit jaar :( Ik hoop snel antwoord, alvast bedankt :)
Groetjes, Tara&Co

cor

hallo tara indien het 4 koppeltjes worden heb je minimaal 4 nestkasten nodig maar ik zou er 2 extra in hangen zodat ze keuze hebben waar ze in broeden willen ze willen wel eens rondneusen in de andere nestkasten uit nieuwschierigheid maar over het algemeen blijven ze wel bij hun eigen kast  
als je een beschutte ruimte in je voliere bouwt kun je rustig in juni nog een nestje kweken gr cor

Tara

Hoi Cor, erg bedankt om m'n vraagjes op te lossen :) Maar zullen de andere valkparkieten dan ook niets doen aan de jongen van de andere valkparkieten? Nee zeker? Nou ja, eten de jongen alleen eivoer en kleine zaadjes, moeten ze niets speciaals bij hebben?
Gr. Tara

cor

normaal gesproken zullen ze de jongen van de anderen met rust laten tara je kunt er eivoer voor de ouders er bij in zetten dan word het vanzelf wel aan de jongen gevoerd en je moet er voor zorgen dat je het elke dag ververst de ouders voeren zelf de jongen gr cor

Tara

Heel erg bedankt Cor, ik denk dat ik er klaar voor ben ;D
groetjes van Tara&Co