28 april 2024, 06:30:06

in blijde afwachting

Gestart door Jacqie, 14 september 2004, 20:28:31

« vorige - volgende »

Jacqie

Hallo allemaal

Ik ben een tijdje uit het net geweest. Na het overlijden van onze valkparkiet Ugly vonden we het verschrikkelijk stil in huis. We hebben besloten om toch weer een vogel in huis te nemen....Ditmaal een grijze roodstaart. Gizmo is geboren op 12 augustus, en op 9 oktober gaan we hem bij de kweker halen. Elke week maken we foto´s van hem om zo te kunnen zien hoe hij groeit..en ik kan zeggen, hij groeit als kool.
Ik krijg helaas geen fotootje erbij...kan iemand mij daarmee helpen??

gr
Jacqie

Marianne

14 september 2004, 22:58:01 #1 Last Edit: 14 september 2004, 22:58:59 by Marianne
Hoi Jacqui,

Wat leuk dat je een grijze roodstaart hebt gekocht.
Zijn hier meer leden op het forum die zo'n papegaai hebben.

Een foto verklein je eerst met bv. een fotoprogramma tot 400 bij 300 picksels.
Save deze op je computer
Ga naar het knopje upload bovenaan de pagina (met het paperclipje)
Dan ga je de plaats opzoeken waar op jouw computer de foto staat.(bladeren)
Dan druk je op 'versturen neer valkparkiet.org' en dan komt er als alles goed is gegaan de url van je foto te staan (of een knop met kopier deze url)
Nu kan je deze knop aanklikken en dan naar je bericht gaan n dan met de linkermuisknop op plakken drukken.

Ik hoop dat het je zo zal lukken.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

moonwitch (diana)

15 september 2004, 02:44:21 #2 Last Edit: 15 september 2004, 02:46:48 by moonwitch
hoi jacqie

Ikzelf heb naast mijn valken hobby, ook 2 grijze roodstaart papegaaien. Een heb ik gekocht toen hij ongeveer 8 maanden was in een dierenwinkel, en de ander heb ik gekocht bij een kweker toen hij 8 weken was en heb deze zelf met de hand grootgebracht.
De laatste is ook echt handtam, enigste nadeel is dat hij alleen naar mij en mijn jongste zoon trekt.
De oudste papegaai komt bij niemand, maar praat wel en fluit ook allerlei deuntjes.
Maar ik zou geen van 2 meer willen missen.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer