de chinchilla's Frodo en Pippin:en toen was het bokje ineens een meisje geworden

Gestart door carco, 14 september 2004, 01:39:00

« vorige - volgende »

Caroline

Nou zeg dat wel, wilde net hetzelfde neerschrijven.  :-\ ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Frodo is in het weekend 10 gram aangekomen gelukkig. We blijven het goed in de gaten houden :D
Helaas Pippin ook: dus ws. is die toch weer zwanger wat Jeroen  al dacht omdat ze gelijk na de bevalling al weer op elkaar zaten :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

*Yvon

Hoi hoi

Dat is wel een opluchting zeg.  ;D
En nou binnenkort weer jonge chins.
Ben benieuwd welke kleuren er nu uitkomen.  ::) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Nog niets.
De kleintjes komen vast weer als wij op vakantie gaan  :-X
Als Pippin nl. gedekt zou zijn gelijk na de geboorte van de 2 kleintjes dan was dit 2 april en zou ze inmiddels al weer bevallen moeten zijn. Aangezien ze maar 1 keer in de maand bronstig zijn zal het dus wel in augustus komen denk ik.
Ze komt flink aan nog steeds, alhoewel vandaag haar gewicht hetzelfde was als 4 dagen geleden.
Frodo blijft steeds schommelen. Valt dan weer iets af en komt dan dezelfde grammen weer bij. Hij is gewoon behoorlijk dun vooral als je het met Pippin vergelijkt die maar liefst zo'n 240 gram zwaarder is :o :o

imv

Hoi hoi,
Wat een verschil  :o
Kleintjes in je vakantie?  ::) :D  Ik laat het je weten, hoor!

groetjes,
Irene

carco

Ik geloof dat ik me verrekend had, want vanmorgen kwam ik naar beneden. Tenminste bij Jeroen zijn kamer, en zag Pippin in het huisje zitten en onder het bloed!!
Dus wèèr een kleintje. Zo te zien was het dit keer weer een standaardjong. Maar nog flink nat dus moeilijk te zien. En ma was denk ik ook nog niet klaar met bevallen. Maar Jeroen was nog zo moe en had geen zin om te kijken :P Dus heb ik zijn deur maar dicht gedaan.
Het is precies 112 dagen na de andere 2, dus tòch de dekking die Jeroen gezien heeft.
Als hij nu slaapt kan Frodo dus wèèr zijn kans waarnemen en dat hoop ik toch even niet :-\
Ik hou jullie weer op de hoogte.

carco

Het blijkt toch een beige te zijn.
Trouwens wel een hele donkere. Jeroen zag net als bij de mama een stip op het koppie zitten :D
Ook lijkt het er weer bij 1 te blijven. Frodo wilde dus weer op Pippin kruipen die het gelukkig niet wilde :-X

eefje nieuwenburg

kun je dan het mannetje er niet weghalen?
kan toch niet goed zijn,zoveel jonkies achter elkaar?

ik weet dat het sneu is maar straks raakt ze zo verzwakt dat je haar verliest. :-\

groetjes eefje

ManjaV

Hey Caroline,

Nogmaals gefeliciteerd! Hoe gaat het met mama en de kleine? :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Citaat van: eefje nieuwenburg op 23 juli 2007, 10:00:06

ik weet dat het sneu is maar straks raakt ze zo verzwakt dat je haar verliest. :-\

groetjes eefje

Dat kan dus niet: het mannetje moet dan in een wenkooitje in de kooi bij ma en dat was al de bedoeling trouwens.
En 2 bevalingen per jaar kunnen ze ip gemakkelijk aan hoor ;)

En zo te zien gaat het prima met pa, ma en de kleine.

imv

eefje nieuwenburg

Citaat van: carco op 23 juli 2007, 10:33:07

groetjes eefje

Dat kan dus niet: het mannetje moet dan in een wenkooitje in de kooi bij ma en dat was al de bedoeling trouwens.

oh ik dacht dat dit haar 3e bevalling al was,nou ja niet goed gelezen.
ik heb ook geen verstand van chins,maar omdat ze echte baby's krijgen(geen eitjes) en moeten voeden enz. lijkt het me best een opgave voor pa en ma .
Maar als je pa weghaald gaat het dan fout?
ben gewoon nieuwsgierig hoor,heb er de ballen verstand van maar vind het wel boeiend ;)

groetjes eefje

Saar

Gefeliciteerd met je chinbaby's!
Groetjes Saar :-*

carco

Citaat van: eefje nieuwenburg op 23 juli 2007, 11:30:20
Citaat van: carco op 23 juli 2007, 10:33:07

groetjes eefje

oh ik dacht dat dit haar 3e bevalling al was,nou ja niet goed gelezen.
ik heb ook geen verstand van chins,maar omdat ze echte baby's krijgen(geen eitjes) en moeten voeden enz. lijkt het me best een opgave voor pa en ma .
Maar als je pa weghaald gaat het dan fout?
ben gewoon nieuwsgierig hoor,heb er de ballen verstand van maar vind het wel boeiend ;)

groetjes eefje

Maakt niet uit ;)
Het is dus haar 2e bevalling van het jaar.
Chins zijn niet zo gemakkelijk te koppelen en als je ze koppelt doe je dat ip voor het leven.
Je kan ze dus niet zo maar even uit elkaar halen, want dan accepteren ze elkaar niet meer. Doe je dit wel moet je het steeds weer opbouwen als je ze bij elkaar zet en heb je ook grote kans dat ze gaan vechten. Degene die dan begint met vechten moet je in een wenkooitje zetten in de bestaande kooi zodat ze elkaar wel kunnen zien maar niet bij elkaar kunnen komen. Je moet het dan steeds weer proberen net zo lang tot het wel goed gaat.

Chinchilla's zijn ook niet zó vaak zwanger want dat kan niet omdat de draagtijd dus 111 dagen is en ze maar eens per maand vruchtbaar zijn. Maar dit zijn ze dus ook precies na de bevalling. Het is dus een paar keer niet raak geweest, maar deze keer dus wel.
Ik moet ook nog gaan informeren hoe het dan precies moet met het mannetje in de wenkooi doen, want ik denk dat dat gelijk na dat de eerste geboren is moet , maar ik heb dus eigenlijk geen flauw idee hoelang?
Is dat een dag of een paar dagen ???

Het is inderdaad ook best zielig ze ''apart'' te zetten omdat het mannetje juist ook heel erg lief is voor de kleintjes.