28 april 2024, 14:36:08

andes van karakter

Gestart door jose&arie, 11 februari 2003, 15:18:46

« vorige - volgende »

jose&arie

hoi mijn vraag is .
onze valk punky is anders van gedrag.
en dat al een dag of twee zit de hele dag op kast voor de spiegel .
maakt daar zielige geluidjes.
zit normaal de hele dagen bij mijn vrouw en als je hem nu op de hand neemt komt ie wel maar vliegt met een paar seconden weer weg naar kast of kooi .
het is normaal een vrolijke fluiter en dat doet ie ook niet meer ..
elke avond laat ie zich normaal altijd uren door mijn vrouw kriebelen en dat wil die ook niet .
hij is dus anders dan anders .
maar ja wat is er aan de hand .
hij is nu zoon half jaar oud.



Natalie

Hallo,

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat hij in de 'pubertijd' zit.  ;D  Mijn 2 valkjes veranderden ook van karakter toen ze begonnen aan hun eerste rui. En ik weet dus uit ervaring dat er dan niet meer veel mee te beginnen is. Met een beetje geluk is dat gedrag met een paar weken weer over hoor, dus dan heb je je 'oude' valkje weer terug

jose&arie

 :-/zou het misschien beter zijn om er een valkje bij te nemen??

Natalie

Ik denk dat het wel heel gezellig is voor je valkje om er een tweede bij te nemen. Ik vond één valkje altijd meer dan genoeg maar ik had de pech dat mijn eerste valkje zo'n ongelooflijke schreeuwerd was dat ik moest kiezen: of wegdoen of er een tweede bij nemen. Ik heb voor het laatste gekozen en ik moet zeggen dat het me heel goed bevalt. Ook als je dan eens weg moet zit de vogel niet helemaal alleen, en ik zie nu ook dat mijn valkjes alles samen doen. Waar de één zit, zit de ander ook. Mijn eerste valkje is veel minder gaan schreeuwen, dus het is gelukkig goed gegaan. Ik kan het je dus wel aanraden om er een tweede bij te nemen. Het zal waarschijnlijk ook wel goed gaan omdat het valkje dat je nu hebt nog jong is.

Hanna

Hoi, Natalie

Ging je valkje dan niet anders doen tegenover jou toen je hem een vriendje gaf?  Ik heb er ook al aangedacht om een vriendje voor Fabio te zoeken, maar ik ben een beetje bang dat hij dan niet meer tam zal zijn?
Ik ben dit namelijk tegengekomen met m'n twee grasparkietjes.  Ik had eerst het mannetje en die was al redelijk tam, maar toen ik er een vrouwtje bij stak, is ie weer helemaal wild geworden.
Fabio is nu 6 maand, ik weet nog niet met zekerheid of het een mannetje of een vrouwtje is (ik denk nu sinds vorige week toch weer een vrouwtje, want de gele staartveren die eerst verdwenen waren, groeien nu terug).  Maakt het eigenlijk wat uit hoe oud het valkje is dat ik er eventueel bij steek?  En moet je altijd een mannetje en een vrouwtje houden of komen valkjes van hetzelfde geslacht ook goed overeen?

Natalie

11 februari 2003, 21:46:16 #5 Last Edit: 11 februari 2003, 21:48:22 by Natalie
Hoi Hanna!

Nee, mijn valkje ging niet anders doen toen ik er een tweede bijzette. Hij komt nog heel vaak bij me zitten om even lekker gekroeld te worden. Allebei mijn valkjes zijn heel erg tam en ik kan best veel met ze doen, maar ze vermaken zich ook heel goed met z'n tweeen. Ik denk dat het voor een valkje ook veel gezelliger is want alleen is ook maar alleen.
Mijn valkje Pino heeft zijn gele staartveren ook verloren, maar nu groeien er ook weer nieuwe gele. Ik zat er eerst heel erg aan te twijfelen of het een man of een pop was, maar elke keer als ik naar zijn koppie kijk lijkt het toch dat dat steeds geler aan het worden is, dus is het waarschijnlijk toch wel een man. En dan over de leeftijd, ik denk dat hoe jonger je de valkjes bijelkaar zet hoe beter het gaat. Ik denk dat Fabio heel goed met een tweede valkje op kan schietn omdat hij nog niet zo oud is. Met een jong valkje erbij zal het dus vrijwel altijd goed gaan, maar als je een oudere valk bij Fabio wil zetten kan het zijn dat die Fabio niet accepteert. Je kunt er dus het beste een jonge valk bijzetten. Het geslacht maakt als je twee valkjes hebt niet zoveel uit, mannetje x mannetje, pop x pop of mannetje x pop, dat kan allemaal samen. Dit zal wel wat uitmaken als je nog meer valkjes zou hebben. Als je bijv. meer mannetjes hebt dan poppen dan zouden ze kunnen gaan vechten om een pop, maar met twee valkjes is dat niet aan de orde. Pino lijkt wel op Fabio trouwens als ik de foto zo bekijk, grappig!

Jocye

Ik heb hetzelfde "probleem" met mijn valkje.......hij is nu ook iets meer dan 6mnd oud en de laatste week veranderd zijn gedrag enorm, hij begint te bijten en wil niet zoveel meer bij je zitten. Ik hoop inderdaad dat het de pubertijd is en dat het snel weer overgaat. Laten we het hopen :(