30 mei 2025, 06:01:25

Hard Fluiten

Gestart door Edwin_B., 11 september 2004, 19:07:05

« vorige - volgende »

Edwin_B.

Sinds juni hebben wij een jonge valk. De laatste tijd fluit zij zeer hard. Dit tot grote ergenis. De laatste tijd wordt de vogel op de gang of buiten gezet. Het gefluit wordt wel iets minder maar is nog niet over.
Wat kunnen we hier tegen doen? Zitten momenteel ook nog met een baby. En als die huild gaat ze ook hard fluiten om er bovenuit te komen. Ze mag geregeld los vliegen en er wordt gekroeld met d'r. Dus tekort aan aandacht kan het niet liggen, lijkt mij.

Groeten, edwin

Valerie

Mss kan je proberen een spiegel op de bodem van de kooi te zetten. Ik had dit probleem vroeger ook bij Rocky. Telkens hij heel luid werd en ik gaf hem de spigel, werd hij stil. Dan ging hij de hele tijd in de spiegel kijken en z'n spiegelbeeld kusjes geven.  :D

Edwin_B.

12 september 2004, 00:30:00 #2 Last Edit: 12 september 2004, 00:34:01 by Edwin_B.
Tja hebben we al geprobeerd. Een paar weken heeft een spiegel in de kooi gehangen maar ze kijkt er niet naar om. :-/

Annouschka

Hoi,

ik vind een valk op een andere plek zetten (gang of buiten) helemaal geen oplossing.  Je valkje doet dit omdat ze zich eenzaam voelt, maw om aandacht te krijgen.
Het beste zou zijn om er nog een valkje bij te nemen, ze/hij gaat dan minder hard gaan fluiten, ik had ook eerst 1 valkje maar na een half jaar is Yoda daarbij gekomen en nu zijn ze 'in love'  ;D
Ik heb er intussen 4 en ik vind dat het kabaal nog redelijk meevalt, enkel 's ochtends kunnen ze redelijk wat lawaai maken maar over het algemeen valt dat echt heel goed mee.

groetjes
Annouschka