9 mei 2025, 20:52:33

grote kooi of kleine

Gestart door Robbe, 11 september 2004, 13:39:40

« vorige - volgende »

Robbe

11 september 2004, 13:39:40 Last Edit: 11 september 2004, 13:53:39 by admin
 :)hey voor een valkparkiet zou ik een nieuwe kooi kopen maar ik weet nu niet hoe dik die tralies zouden kunnen zijn weet iemand dat  

groeten Robbe ;D

MOD666

hey, voor kooien moet je ff bij het kopje "kooien" kijken. Het staat links onderin het scherm. De zevende knop van onderen.  

Annouschka

Hoi,

wat bedoel je met hoe dik de tralies moet zijn?  Bedoel je de ruimte ertussen??
Dat blijft eigenlijk wel gelijk hoor, hier hebben ze een papegaaienkooi waar ze hun hele hoofd door de tralies kunnen steken, best wel eng maar ze kunnen ook makkelijk terug hoor.

Let erop dat een kooi NOOIT groot genoeg kan zijn voor een valkje.  De mijne is 86x54x86 cm en daar zitten ze met z'n vieren in.  Ik weet niet hoeveel valkjes hebt maar bedenk dat er, als je er bv. maar eentje hebt, er nog kunnen bijkomen en als je een te kleine kooi koopt, je dan terug een nieuwe moet kopen.
Zeg niet van, het blijft maar bij een want voor je het weet, ben je besmet met het beruchte virus :D

groetjes

Paul

Hoi Robbe,

voor een valkparkiet is de ruimte tussen de tralies 17 a 18 mm.
Voor grasparkieten ongeveer 10 mm.
Met volwassen valkjes is het minder erg als de ruimte groter is maar jongen valkjes daar is het wat enger mee die steken vaak hun hele kopje naar buiten en als ze dan vallen kunnen ze hun nekje breken als ze blijven hangen :-(
Voor 1 valkje moet je de kooi toch het beste 60 cm breed hebben en 32 cm diep en de hoogte is minder belangrijk.
Voor twee valkjes moet de kooi al snel 70 cm breed zijn.
Bij de plaatjes van kooien zijn sommige ook nog best aan de krappe kant ook voor 1 valkje.
Het maakt ook uit als je je valkje een aantal uur per dag eruit laat dan kan hij buiten de kooi zijn vleugels strekken.

Groetjes, Paul

Olga en Hans

Hoi Annouschka,

Je hebt gelijk hoor, als eenmaal het valkjesvirus toeslaat  ;D ;D. Ik heb ook in het begin gezegt, ik hou het op 1, maar na 4 maanden hadden we er 1 bij  :D :D.
Het kon wel in de 1ste kooi, die was 65/60/45, maar nu hebben ze een kamervoliere en een ruimte dat ze hebben.
Wie weet over een poosje  ;).

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

robentru

hoi hoi

Onze kooi is 80 x 60 x 170 (b,d,h) en een lol dat ze hebben
onze valkjes  :D :D