26 april 2024, 16:42:31

gewonde valk zoekt huis

Gestart door adnaloj, 8 september 2004, 00:46:38

« vorige - volgende »

adnaloj

Ik liep vanmorgen mijn deur uit om naar mijn werk te gaan en boven op mijn auto lag een half bebloede valkparkiet. ik denk dat hij door een kat te grazen is genomen maar ik kan niet meer voor hem doen aangezien ik hele dagen werk en de wonden zijn aandacht nodig heeft. wie wil deze vogel alstublieft verzorgen, als ik de hele dag aan het werk ben dan komt dit niet goed. ik ben bij een dierenarts geweest en heb zalfjes en antibiotica gehad. als u deze vogel wilt opvangen en verzorgen zou u de vogel en mij hartstikke blij maken.

het gaat hier om een lutino witkop (witte) valkparkiet maar heeft geen ring, de dieren arts heeft hem geschat op een maand of 4 dus nog heel jong. ik doe hem alleen weg aan iemand die er verstand van heeft en hem de nodige tijd geeft. ik ben alleen staand dus ik kan niet eeuwig thuis blijven zitten.
groetjes natascha
 

dit las ik op marktplaats weer is dit te ver voor me... wie kan dit valkje helpen? groetjes jolanda

http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/vogels/159236.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fm%3D0%26q%3Dvalkparkiet%26b%3D0

Sanna

Je bent niet de eerste die deze advertentie heeft gezien:

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=vermist;action=display;num=1094553289

Ik zou hem graag opvangen, maar ik heb ook niet de hele dag de tijd om hem in de gaten te houden. Bovendien zit ik hier beneden met 3 valkjes, dat zou betekenen dat ik hem op mijn kamer op zolder moet houden. Nou, daar is het nu snikheet, ik leg zelf bijna het loodje als ik naar bed ga :D.

Maar ik hoop dat er wel iemand is die daar wel tijd voor vrij kan maken....

Groetjes! Sanna

Inger m

Hoi Jolanda,
Je bent idd de tweede die dit topic vandaag opent  ;).
Maar ik heb het verplaatst, omdat het beter bij 'aanschaf' past (wie weet is het iets voor iemand?) dan bij 'ziek', er wordt immers geen specifiekle vraag gesteld hierover, maar een vogel aangeboden.

Dit topic staat logischerwijs ook bij 'vermist', maar mocht de eigenaar zich niet melden, dan mogelijk hierbij een nieuwe eigenaar?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ik heb eigenlijk ook geen tijd om z'on vogel op te vangen ivm school. Maar toch raar dat je zon vogel op je auto vind. maar goed, laat ons hopen dat ie het haalt.

SDC:D

adnaloj

owwwwwww stom ja ik had hem hier beter neer kunnen zetten, maar ik dacht een gewonde valk,, snap je?

en oke ookal een bericht hierover op het forum gezet,,, ik ben echt raar bezig sorry

groetjes jolanda

ps van mij part mag er dan hier ook een slotje op. als er toch al een topic van is.....

Inger m

Hoi Jolanda,
Nee, je kunt denk ik ook niet weten dat er al over geschreven is, dus is niet raar, vind ik. (Tenzij je dagelijks het hele forum doorspit, maar das ook niet helemaal haalbaar). Maar ik laat het topic hier ook staan, geen slotje (ik ben hier ook geen moderator), want mocht er iemand interesse in hebben en de eigenaar wordt niet gevonden, is dit een goede plaats, vind ik.

Verder lijkt het mij alleen maar goe bedoeld hoor, dat je het hebt neergezet.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Sanna

Citaaten oke ookal een bericht hierover op het forum gezet,,, ik ben echt raar bezig sorry

Nee joh! natuurlijk ben je niet raar bezig ;). Ik had hem alleen stom toevallig gezien vanmorgen. Maar zoiets kan geen aandacht genoeg op gevestigd worden hoor. Ik had hem al bijna opgehaald ;D, maar ik zie helaas echt niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.

Groetjes! Sanna

Lique

8 september 2004, 02:32:08 #7 Last Edit: 8 september 2004, 14:31:26 by Angelique
Hoi allemaal,

Ik heb Natascha vanmorgen een email gestuurd met een heel verhaal over mij, mijn valken, de situatie hier, en dat ik erg graag de valk wil opvangen, om hem te verzorgen, en daarna de baas bazin te vinden. Dat ik al meerdere valken heb geholpen in moeilijke tijden, en ook valkjes met wonden.
Helaas heb ik nog geen reactie terug gekregen.

groetjes Lique

adnaloj

oke geen slotje... ne ehet is inderdaad onmogelijk om het hele forum door te spitten,,,

heey liqeu. wat fijn dat jij het valkje wilt opvangen, jammer dat je nog geen bericht terug hebt gehad.misschien staat er een telefoonnr bij zodat je kunt bellen?
ga je hem dan zelf ophalen? utrecht is nogal een eindje rijden.

veel suc6 met contact leggen en ik hoop dat jij het valkje onder je vleugels krijgt! je bent toch echt wel de aangewezen persoon voor dit.

groetjes jolanda

suus

Hoiiiii
Ja ik had het ook al hier neergezet, maar dan onder vermist en gevonden :D :D.

Maar wat ik nog even wilde zeggen is dat het PROVINCIE utrecht is en in Gorinchem. Dat is helemaal onderin de provincie.
Dit voor de volledigheid. Maar het was voor mij een uur rijden vanuit Apeldoorn, dus dat vind ik te ver!
Groetjes Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Lique

8 september 2004, 14:28:46 #10 Last Edit: 8 september 2004, 14:30:50 by Angelique
Hoi allemaal,

Ik heb een reactie van Natascha gekregen:
Citaatbeste Angelique,

Sorry voor deze late reactie.
ik ben de hele dag thuis geweest bij de valkparkiet die we inmiddels Stumpertje hadden genoemd.
Rond half 12 zat ik inmiddels weer bij de dierenarts omdat het arme beestje snakte naar adem.
Ik heb het valkje de hele tijd bij me gehouden en hij was erg rustig (kon je ook aan z'n oogjes zien)
De dierenarts heeft hem 3 tabletjes dextrose gegeven (thuis had ik hem ook elke uur een tabletje gegeven) en hij knapte wel even wat op maar dat duurde maar even.
ik heb tot 11 uur bij de dierenarts gezeten en hij heeft voledige zorg gehad en ik mocht bij hem blijven omdat ie nu zo rustig was. helaas heeft Stumpertje het niet gehaald.
om 10.03 haalde hij zijn laatste adem met een blik in zijn oogjes die zeggen wilde "Dank je wel dat je bij me bent gebleven en dat je me hebt geprobeert te redden".
ik ga nu hard opzoek naar de echte eigenaar om dit vreselijke nieuws te vertellen.
mijn eerste zorg was dat stumpertje goed verzorgd zou worden en daarna de eigenaar te zoeken.
helaas mocht mijn ervaring met vogels niet helpen en ben hier dan ook helemaal kapot van.
m'n baas gaf me gelukkig zonder problemen vrij toen ik vertelde van Stumpertje en toen ik hem vanavond belde dat ie het niet gehaald heeft bood ie mij een valkparkiet aan die ik zelf mocht uit zoeken. heel lief van hem, maar ik heb de tijd er niet voor en 1 valkparkiet houd het nooit overdag zo lang alleen uit. ik heb meerdere reacties gehad op Stumpertje waarvan 2 opvangen hier uit de omgeving wat ik nogal raar vond klinken. ook had ik reacties gekregen van leden van jouw forum waar ze berichten hadden geplaatst.
misschien kan ik hun via jou heel erg bedanken voor de hulp en jij natuurlijk ook heel erg bedankt voor de snelle reactie helaas mocht het niet baten.

met vriendelijke groeten
Natascha


Sanna

Ach wat sneu nou toch!!! Ik had echt gehoopt dat hij het zou halen :'( :'(... Gelukkig is hij bij iemand op de auto terecht gekomen die echt om vogeltjes geeft. Hij zal wel TE ernstig verwond zijn geweest....

Groetjes! Sanna

Valerie

Waarschijnlijk wel. Arme valkje.  :'(



Paul

Hoi,

Heel erg sneu inderdaad dat ie het niet heeft mogen halen ondanks alle goede zorgen.
Vaak komen er als ze gebeten worden bacterien mee en dan moet de antibiotica snel werken anders is het te laat :-(
Helaas heeft wegvliegen niet altijd een goeie afloop zoals in dit geval :-(
Dat ze niet zo snel reageerde begrijp ik wel Lique ze heeft best veel tijd nodig gehad met het valkje verzorgen.

Groetjes, Paul

adnaloj

ojee
ach wat jammer zeg!
ik hoopte dat hij/zij het zou redden.. jammer maar hellaas.

groetjes jolanda