9 mei 2025, 13:09:28

Geel : mutatie???

Gestart door fred, 6 september 2004, 19:20:24

« vorige - volgende »

fred

Hello

ik heb op deze website gezien (op de poster) de mutatie Geel.

Denken jullie niet het een combinatie eerder dat een mutatie?

Ik had horen praten op een fraans forum (en zien een foto) maar ik blijf septisch

Iedereen heeft geen fotos?

Groetjes

Paul

Hoi Fred,

Ik denk zelf dat een gele valk een lutino is met heel erg veel geel erin en inderdaad dat het geen echte mutatie is.
Ik heb nog nooit zelf een echte gele gezien wel met veel geelmaar nooit echt fel geel.
Alleen op de poster is hij duidelijk te zien en hij staat daar wel aangegeven als een apparte mutatie.

Groetjes, Paul

giovanni

Wij hebben hier ook een felgele lutino zitten, maar
op de vleugels zie je nog altijd wit, ik denk dat het
uitzonderlijk is om een compleet gele te hebben,
tenzij je mss 2 erg gele lutino's koppelt, maar het
moeten dan weer sterke lutino's zijn, anders kweek
je zwakke vogels.
Daarom denk ik dat de mutatie 'geel' een héél zwakke
vogel moet zijn.

Anita1

dit was mijn gele lutino cio

volgens mij is dit echt een zwakker mutatie.ze mocht maar 2 jaar worden en zonder doosdoorzaak gestorven.lag ineens smorgens dood.ik mis dr elke dag nog.zien jullie hoe geel ze is? knuff anita ;)

Theetje

Hoi,

Annemiek heeft een echt knalgele lutino zitten. Volledig de kleur van tweety zeg maar, geen wit te bekennen. Ik heb eerst nog gevraagd of ze hem geverfs had, want ik heb dit nog nooit eerder gezien.

Ik begreep laatst van een kennis dat vogels die erg geel zijn een leveraandoening zouden kunnen hebben. Klinkt wel logisch, denk maar aan geelzucht.

Of het echt een aparte mutatie is betwijfel ik. Net als de anderen dat het een enorm gele lutino is. Ik begreep echter wel van een van een kweker dat knalgele valkjes meestal niet oud worden. Maar wat er waar van is?

Groetjes

Theetje

Anita1

theetje is die van mij niet knalgeel? ik vind haar echt heel geel.ik heb verder alleen nog maar lichter of wittere gezien.knuff anita ;)

giovanni

yo Anita

Mijn Jeanne is ook ongeveer zo geel, maar ietsje meer
wit op de vleugels denk ik.
Ik denk dat de mijne een sterke vogel is, heeft niet zo'n
grote kale plek en ze is mijn 2de grootste vogel.

grtn

Anita1

;) hoi die van mij had echt wel een reuze kale plek.daarom denk ik dat ze echt een zeer zwakker mutatie was.2 jaar is te jong.en volgens mij is het geen gewone lutino.weet het niet.was mijn eerste valk.nu weet ik beter.knuff anita ;) nu heb ik er 12!! haha

Theetje

Hoi Anita,

Die van jou is inderdaad ook lekker geel, maar die van Annemiek is nog een tint donkerder geel. Tevens zie je bij jouw valkje dat ie op de rug wat lichtere plekjes heeft en dat heeft pippie helemaal niet. Ik heb nog wel ergens een foto van haar, maar ik zal Annemiek wel even vragen of ik de foto van pippie mag plaatsen, want zonder haar toestemming vind ik dat niet helemaal oke. Ik dacht in eerste instantie echt dat ze een geverfde heeft gekocht, maar na twee maanden douchen is ie nog steeds een gele dot met veren.

Het blijft wel een apart gezicht he dat knalgele.

Groetjes

Theetje

Anita1

kom met die foto ik ben zeer benieuwd.lolz knuff anita :D kijken of ik er nog 1 heb..een andere.van cio
jaaa deze/pfff eindelijk gevonden
knuff anita

tommy

hoi
Ik hoorde van theetje dat jullie zo nieuwsgierig zijn naar mijn pippy.
Pippy is inderdaad een geel mutatie. Absoluut nergens wit.
Ze lijkt op een knalgele grasparkiet.
Ze is gecontroleerd op lever ziekte en andere aandoeningen waar ze geel van kan worden.
Alle uitslagen waren negatief. Dus ze is inderdaad geel van zich zelf.
Ik weet wel dat het geen mooi valkje is. Ze zit niet lekker in de veren en slaapt erg veel.
Het is geen sterk soort mutatie.
Of ze oud wordt zal de toekomst uit moeten wijzen.
Ik hoop natuurlijk van wel.
Kweken doe ik niet met haar, daar is ze gewoon te zwak voor.
Grt annemieke

Paul

Annemiek Schreef:
CitaatZe is gecontroleerd op lever ziekte en andere aandoeningen waar ze geel van kan worden.
Alle uitslagen waren negatief. Dus ze is inderdaad geel van zich zelf.

Hoi,

Ik heb van een bekende kweker gehoord dat die ik dacht een wildkleur valkje had en die werd steeds geler op de veren.
Die had inderdaad een leveraandoening en die is niet oud geworden.
Maar valkjes die met de geboorte al geel zijn hoeven normaal geen leverziekte te hebben en hebben gewoon die kleur.
Ik weet niet of er gele jongen uitkomen als je die kruist maar sommige kwekers hebben het soms wel over gele valkparkieten.
Op de poster op de mutatiepagina staat ook een gele en daar hebben ze het er dus over dat het een apparte mutatie is.

Groetjes, Paul

Theetje

Hoi,

Hierbij de foto van Pippie.

Zoals jullie zien is het echt een wel heel erg gele valk.

Groetjes

Theetje

Paul

Hoi Theetje,

Dat noem ik nou geel  :D
Ik heb echt nog nooit zo'n gele gezien dat is echt gaaf zeg.
Zelfs die op de mutatieposter is niet zo geel als deze.
Het lijkt me ook niet echt een lutino met veel geel want hij heeft zo te zien helemaal geen enkel wit plekje.
Dus het zal dan denk ik echt wel een apparte mutatie zijn.

Groetjes, Paul

Joyce28

jeetje joh wat een aparte!!Ik vind hem wel erg gaaf hoor
Ik heb zoiets ook nog nooit gezien,ik vind mijn lutino popje meer fluoriserend geel met wit ook,maar dit is echt knal geel

Jammer dat ie zwakker moet zijn zeg :-/