10 mei 2025, 16:50:46

Lutino Geelwang : foto

Gestart door fred, 5 september 2004, 19:35:33

« vorige - volgende »

fred

5 september 2004, 19:35:33 Last Edit: 6 september 2004, 01:18:32 by Angelique
Hello allemal

ik ben fred (franse kwekker en webmaster van frans valkparkeit website).

Ik zoekte sinds een paar maanden naar een prachtige valkparkiet....en ik heb gevonden:

een lutino geelwangen  (heel zeldzam)

Kijk naar de foto op

Ik wacht op uw opmerkingen  ;D

Groetjes

Joyce28

Ik vind hem prachtig  :-* ,daar mag je trots op zijn,zo'n beauty  :)

Tara

Hoi Fred,

het is idd een hele knappe valkparkiet hoor dat je hebt, daar mag je zeker trots op zijn :)

Groetjes, Tara

Zanzu

Ik ben wel een beetje jaloers hoor, wat een mooie  :o

Fred

Hello

bedank voor jij antwoorden.

Nu, het moeilijkheid is babys te hebben.  :o

Groetjes

Paul

Hallo Fred,

Het is zeker een mooie mutatie ik heb hem nog nooit eerder gezien.
Is dat met kweken hetzelfde als met de gewone geelwang dat ze hun nest verlaten na 10 dagen?

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Fred,

Ja, zeker een plaatje van een valkje.
Hier heb je er nog een:

groetjes lique

suus

Hallo fred,

Het is zeker een schitterende foto!
Ik heb zelf ook sinds kort een lutino geelwangpop. En ze zijn echt heel bijzonder!
Succes met de kweek!

Paul, volgens mij is het bij alle geelwang mutaties zo dat het broeden zeer moeilijk gaat, en je de eieren over moet leggen. Maar weet niet zeker hoor!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

suus

Nog even een foto opgezocht:

Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Joyce28

hee Suus,die mag ik binnenkort wel in het echie bewonderen he als ik de luchtbevochtiger kom brengen :P  :D

fred

Hallo

Paul: ik denk dat ik heb alles niet begrijpen (sorry voor mijn echte vlaams) maar in het algemeen geelwang is moeilijk te kweken. Dikwijls, ouders broeden niet goed of ze maken eiren en het is al.
Om een Lutino geelwang te hebben, het verschijnsel van crossing-over moet plaatsvinden. Het komt in 3%. Dus zeer meoliijk.

Lique, is jij valk op de photo? Mooie vogels...

Suus, waar heb jij kopen je lutino geelwang? Duur??

Tot ziens

suus

Hallo Fred,

Ik denk dat er om een lutinogeelwang te kweken geen crossing over hoeft plaats te vinden hoor. Een lutino geelwangpop met een wildkleur geelwang man split lutno geeft al lutino geelwang mannen en poppen als jongen!

Ik heb de lutinogeelwangpop in Belgie gehaald. En zoals alle geelwangen was deze ook duur inderdaad! Maar ik vind dat zij het waard is hoor!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

fred

CitaatHallo Fred,

Ik denk dat er om een lutinogeelwang te kweken geen crossing over hoeft plaats te vinden hoor. Een lutino geelwangpop met een wildkleur geelwang man split lutno geeft al lutino geelwang mannen en poppen als jongen!

Ik heb de lutinogeelwangpop in Belgie gehaald. En zoals alle geelwangen was deze ook duur inderdaad! Maar ik vind dat zij het waard is hoor!
Groet
Suus

Suus

ik ben accord met jij maar als je heb geen lutino geelwang pop, crossing over is verplicht. :-/
Lutino geelwang is zeldzam dus....

Ook wild kleur man  geelwang is meoilijk te vinden.
Voor deze crossing over  is absoluut noodzakelijk   ;)

Heb jij horen of zien geel mutatie?

En face pâle (pastelface in engels) denk jij?

Het in tussen geelwang en oranjewang.

dag

Paul

CitaatPaul: ik denk dat ik heb alles niet begrijpen (sorry voor mijn echte vlaams) maar in het algemeen geelwang is moeilijk te kweken. Dikwijls, ouders broeden niet goed of ze maken eiren en het is al.  

Hoi Fred,

Ik vind dat je best goed leesbaar Nederlands schrijft hoor alles is te begrijpen.
Maar ik bedoelde inderdaad dat de ouders niet goed broeden bij de geelwang.
Ik heb zelf nog geen geelwang omdat ik al 23 vogels heb zitten binnen in huis en ik heb geen ruimte voor meer vogels.

Groetjes, Paul

boezempje

hai fred

je hebt een pracht vogel echt heel mooi,

gr esther