7 mei 2025, 01:31:44

praten

Gestart door betty, 5 september 2004, 17:39:27

« vorige - volgende »

betty

hoihoi,

ik heb nu inmiddels een nieuw valkje en zou graag proberen om hem te leren praten. Nu heb ik al vanalles gelezen, vooral veel herhalen, door een persoon, korte woordjes maar wel met tweel lettergrepen. Maar ik vroeg me af wat in de praktijk is gebleken dat de makkelijkste woordjes zijn om aan te leren. Zelf zat ik aan lekker, Charlie (eigen naam) te denken maar zijn er nog meer woordjes die gemakkelijk aan te leren zijn voor een valkparkiet.

groetjes Shalina

dennisvanderzee

Hey ik lees net jou vraag en ik heb ook een valkparkiet, ik ben er achter gekomen dat ze het makkelijkst leren praten als je woorden zegt en herhaalt die op geluiden lijken die je valk maakt. tenminste mijn valk (nico) pikte het snel op. het is natuurlijk nooit zeker of je valk ooit zal leren praten maar dit is misschien een idee om te proberen.

groetjes dennis
en succes ermee.

Kolkkie

Hoi Shalina,

Het is idd het beste om korte simpele woordjes aan te leren. Je hebt er wel alleen heel erg veel geduld voor nodig.
Bovendien moet het valkje wel een mannetje zijn want die leren alleen praten (soms vrouwtjes, maar dat is echt een uitzondering).

Ik wens je veel succ6 met het oefenen.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Shalina,

Ik heb mijn eerste valkje ook wat woordjes geleerd en hij fluit ook een paar melodietjes.
Ik heb alles gewoon tegen hem gezegd dus geen opname op een bandje gebruikt.
Zijn naam kon hij als eerste zeggen dat is Taco en dat spreekt ie best wel verstaanbaar uit.
Ook zegt ie hallo en hallo Taco en het woordje kippekop is ie ook gek op :-)
Ok kan ie koppiekrauw zeggen en een paar dingen die niet echt verstaanbaar zijn maar ik maakte er altijd van "wat doe je wat doe je " :-)
Succes met de spraaklessen.

Groetjes, Paul

luukluuk

bij mij zijn al 2 valkjes gaan praten omdat het jonge mannetjes waren en ze bij mijn andere pratende valkje zaten ,en opeens kon hij ook echt alles wat de ander kon zeggen en ook precies dezelfde fluitjes ,
bij mij zegt hij koppie en koppie krauw en hallo en fuut fiew
gr Margot

Lala

mijn sparky begint nu langzaam met na fluiten  ;D

dit is echt leuk om te horen.

ik hoop dat hij snel zijn naam gaat zeggen

betty

Probeer ze af en toe nog wat spraaklessen te geven, maar ik ben bang dat ik het beter op kan geven.
Ze beginnen nu sinds ongeveer 2 weekjes wel allerlei verschillende geluidjes te maken. Heb een paar keer (best vaak trouwens:) het bouwvakkers fluitje laten horen die hier op de site staat maar tot nu toe nog geen respons.

Het is ook misschien wel een beetje m'n eigen schuld, want vaak als ik op m'n kamer zit ben ik aan het studeren. Dus ze zitten dan wel lekker bij me en kan ze ondertussen ook wel kroelen, maar de spraaklessen worden dan beetje vergeten.

Hoe veel tijd moet je daar eigenlijk insteken. Is bv elke dag 5 minuutjes genoeg of moet je bv meerdere keren per dag 15 min. lang een woordje achter elkaar herhalen.

Ach en als ze niets na gaan zeggen vind ik het ook goed want het zijn echt schatjes

groetjes Shalina

Lala

hoi,

mijn sparky doet ook het bouwvaker geluidje al na. echt lache. hahaha

ik hoop dat ik hem aant praten krijg.
soms probeert hij het wel.

succes