5 mei 2025, 11:32:20

Je valkie woorden leren

Gestart door valkiee, 4 september 2004, 15:11:54

« vorige - volgende »

valkiee

Hallooo allemaal,

Je valkie wooren leren, jaja! Valkparkieten hebben het capacitet om woorden te leren net als een papegaai.

Maar...
Stap 1: Je valkie moet wel tam zijn.

Stap 2: Je valkie moet dan op die dag alleen zijn, geen speeltjes ( alleen een stokje waar hij het meest op staat, geen spiegels, geen speeltjes, en ook ff geen eten en drinken ) en hij moet vooral energiek zijn.
Nou meestal is hij energiek als het s' morgens is.

Stap 3: Dus neem een recorder en neem een woord bv: papa. Neem dat woord zo minimum 100x op. ( een dagje van te vooren of zo) en dan zet het recorden naast het kooi en laat je valkie luisteren achter elkaar. :D

Ik hoop jullie zo veel mogelijk te hebben geholpen. Veel suc6!

(voor verkeerde/foute informatie graag zeggen)  ;)

Coco en Chantal

Nou ik ben het er niet mee eens dat je ze geen speelgoedjes kan geven in de kooi, want dat is dus niet waar.
Ik heb hier 3 valkparkieten die praten en de kooi hangt vol met speelgoed. :o

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Lique

ik ben het er ook niet mee eens.

er zijn ook wilde valkjes die praten.
Alleen zijn is ook niet nodig.

Ik heb in de buitenvoliere 3 pratende valkjes, en meer die ook nog melodietjes fluiten
Binnen heb ik er ook een paar die dat doen, en ze zijn nooit alleen, en toen ze het leerden eigenlijk ook niet.

groetjes lique

Paul

Hoi,

Er staan zeker ook goeie dingen in vind ik :-)
Een valkje alleen zal van mensen sneller woordjes overnemen.
Ik heb mijn eerste valkje woordjes geleerd en toen er meer bijkwamen hebben die het weer van hem geleerd maar van ons namen de meeste niks meer over.
Dus een valkje alleen zal altijd wel sneller iets van mensen leren denk ik.
Maar ze hoeven daar echt niet tam voor te zijn elk valkje kan het leren.
Alleen mannetjes praten in het algemeen maar er zijn ook uitzonderingen van pratende popjes.
Speeltjes heb ik ook nooit weggehaald dat kan misschien iets helpen maar is niet noodzakelijk.

Groetjes, Paul

Lala

mijn spraky begint nu met na fluiten.

en probeert soms al iets te zeggen.

volgens mij leerd hij snel :P