9 mei 2025, 12:44:48

kleur bek??

Gestart door inky, 1 september 2004, 14:57:26

« vorige - volgende »

inky

Onze rico (halsbandparkiet) heeft een donkere bek.
Normaal is die rood. Maar bij hem is die rood-en-grijs-achtig.

Wie weet hoe dit komt?
Is dit door de voeding??
Wat is er aan te doen?
Zal dit nog veranderen???

Tara

Hoi,

nou, ik heb gelezen dat de halsbandparkieten uit Azië afkomstig een rode snavel hebben en halsbandparkieten die uit Afrika komen een zwarte snavel hebben.

Groetjes, Tara

Stijn dc

2 september 2004, 21:56:21 #2 Last Edit: 2 september 2004, 22:01:58 by stijn_05
hoi

ik denk niet dat er halsbandparkieten voorkomen in afrika? Maar een afwijkende kleur van de bek komt wel eens voor.

*edit* ik heb ondertussen gevonden dat er wel halsbanden in afrika voorkomen, wss gat het om ondersoorten van de aziatische.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

oh, dan zal mijn boek van Esther J.J. Verhoef-Verhallen helemaal verkeerd zijn. Sander heeft dit boek ook denk ik.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

nee, ik heb dat boek ook. Er komen wel halsbanden voor, maar andere soorten dan die in australie. Daardoor kan de bek wel verschillen.

SDC:D

Tara

Nou Stijn, wat zei ik dan in m'n eerste bericht ;)

Stijn dc

ja, ik had me vergist :)

giovanni

Overlaatst stond ook in de krant dat binnen een aantal
jaren, je halsbandparkieten zult kunnen bewonderen
in je tuin!
Ze hebben enkele jaren geleden een bende losgelaten
in Brussel en die hebben zich kunnen vestigen, en
kweken zich nu voort.

Ik weet niet in hoeverre dit waar is, maar ik hoop dat het
werkelijkheid kan zijn:P Moet tof zijn als je zo'n
exemplaren ziet voorbijvliegen

grtn

Paul

Hoi Rasta,

In Nederland vliegen er al heel erg veel in het wild hoor ik dacht dat in bepaalde parken er zo'n 500 zitten al en ze kunnen goed leven in onze natuur.
In totaal gaat het geloof ik om vele duizenden die er al vrij vliegen en in het wild kweken ze ook prima dus het worden er steeds meer.

Groetjes, Paul

the_lost_valley

hoi,
In een park hier in Zoetermeer, hebben ze een jaartje geleden ook iets van 500 halsbandparkieten losgelaten.. Nu zie je er hier regelmatig eentje voorbij vliegen.. Echt heel erg leuk om die vogels gewoon in 'het wild' te kunnen zien. Ze worden dacht ik wel bijgevoerd op bepaalde voederplaatsen, maar ze leren natuurlijk ook zelf eten zoeken enzow..
Groetjes Natalie