allerlei ( willen jullie mij helpen)

Gestart door balocco, 8 februari 2003, 23:45:33

« vorige - volgende »

balocco

hallo allemaal,
ik had een vraagje  :-[ welke vogels kun je allemaal bij een valkparkiet in een (grote) buitenvoliere zetten, en nog een vraagje mijn parkieten zitten nou binnen en het is er overdag 11 graden maar nou is de voliere bijna klaar en nou wilde ik vragen of ik ze daar nou in kon doen( hij is dubbelwandig met isolering en er komt een kacheltje in) en op de verpaking van mijn  kacheltje staat een parkiet denken jullie dat hij goed is?

Tara

Hallo, bij valkparkieten kun je vrijwel alle vogels bijdoen. Valkparkieten zijn bekend om hun vredelievend karakter, de enigen die er niet bij mogen zijn papegaaien... De valkparkieten mogen er nu nog niet in, ze zouden een longontsteking kunnen krijgen. Als het zo warm wordt als binnen zal dat wel gaan. De volière in het algemeen klinkt zeer goed :)

balocco

9 februari 2003, 00:08:23 #2 Last Edit: 9 februari 2003, 00:10:33 by balocco
CitaatHallo, bij valkparkieten kun je vrijwel alle vogels bijdoen. Valkparkieten zijn bekend om hun vredelievend karakter, de enigen die er niet bij mogen zijn papegaaien... De valkparkieten mogen er nu nog niet in, ze zouden een longontsteking kunnen krijgen. Als het zo warm wordt als binnen zal dat wel gaan. De volière in het algemeen klinkt zeer goed :)
denk je echt dat ik ze er niet in kan doen? en als ik er nou een termometer inhang en zodra ik zie dat het boen de 11 graden is, kan ik ze er dan indoen en een paartje rosella's kan dat? en moet om de voliere dubbelgaas aan de zijkant of is enkel ook goed

Tara

Ja rosella's en valkparkieten gaan goed samen. Maar komt er wind in je volière? Als er geen wind in komt, kunnen ze erin.

balocco

Citaatdenk je echt dat ik ze er niet in kan doen? en als ik er nou een termometer inhang en zodra ik zie dat het boen de 11 graden is, kan ik ze er dan indoen en een paartje rosella's kan dat? en moet om de voliere dubbelgaas aan de zijkant of is enkel ook goed

nou ik heb een binnenhok en een buitenhok en het binnenhok kan ik helemaal afsluiten en anders is er nog alleen maar een gaatje open waar ze door naar buiten kunnen vligen en ik ben wel vanplan om snachts het luikje dicht te doen anders helpt het kacheltje niet veel

Tara

Mij lijkt het toch niet zo'n goed idee de valken er nu in te doen, want het is veel verschil van binnen naar buiten doen, je hebt wel kans dat ze ziek worden.

Tara

Het spijt me, ik zit nu even op een private chat, het kan nog een tijdje duren. Maar als je bijvoorbeeld je rosella's koopt, kun je ze er al meteen in doen, maar niet de vogels die binnen zitten, wel vogels die je hebt gekocht.