Geregistreerde ringen hier bijhouden??

Gestart door Speedy, 25 september 2003, 21:07:55

« vorige - volgende »

suus

Hallo,
Ik denk ook dat het niet haalbaar is. Natuurlijk kan een ieder zijn kweeknummer hier kwijt. Maar ik denk dat je er niet zoveel mee bereikt. Als iemand een valk koopt van een ander hier op de site is de kweker heel makkelijk terug te vinden. Verder denk ik dat juist mensen van deze site de namen van de nieuwe eigenaren wel bijhouden. Dit zijn juist de mensen die daar plezier aan beleven en er voor gaan. Er zullen vele kwekers zijn die het niet interesseert wie hun valken kopen. Maar ook meer ringen voor het opvragen van de ouders.

Verder heb ik ondervonden hoe makkelijk het is om informatie te krijgen van een kweker van je valk. Ik heb de bond gemaild, en kreeg gelijk het telefoonnummer van de kweker. Als kweker zelf krijg je te horen bij het lidmaatschap dat ook jou telefoonnummer bekend gemaakt kan worden. Bij onze vereniging opperde ze dit toen ik lid werd. Als optie is dat je je emailadres geeft ipv je telefoonnummer. Dan kan de bond het ook nooit vrijgeven aan anderen. Adressen geeft de bond namelijk niet vrij. Enkel de naam en telefoonnummer van de kweker.
Zelf heb ik geen enkel probleem mee dat de bond mijn telefoonnummer geeft. Ik wilde zelf ook graag info en het lijkt me dat een ander het ook zou willen.

Wat misschien wel een idee is voor een ieder is dat ze de ringnummers in hun dagboek hier op de site zetten. (als ze die hebben) Op deze manier kun je het altijd makkelijk terugvinden. Ik heb een word document gemaakt met:
valk, naam, geslacht, mutatie en ringnummer.
Maar voor de mensen die 1 of 2 valkjes hebben lijkt me dat dit niet gedaan wordt. Dus een uitkomst is hier in het dagboek of in je adresbook, zoals ik gedaan heb toen ik nog maar 2 valken had.
Groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

1 september 2004, 07:35:24 #16 Last Edit: 1 september 2004, 07:37:28 by Paul
Hoi,

Ik heb zelf ook een keer een telefoonnummer van een kweker gekregen via de NBVV en dat gaven ze heel makkelijk.
Maar om alle ringnummers van Nederland hier te krijgen dan zijn we jaren bezig denk ik :-(
Ik maak zelf kleine kweekkaartjes in Exel als ze een nest hebben en als je al die bestandjes bewaard kan je het later ook terugkijken.
Ook houden we in een word bestandje momenteel bij naar wie welke nummers gegaan zijn.
Mijn schoonouders gebruiken voor de duiven Zooeasy maar het bevalt ze helemaal niet het is best ingewikkeld en veels te uitgebruid.
Die willen ook weer overgaan om het gewoon in een exel of word bestandje zelf simpel bij te houden.

Groetjes, Paul

Inger m

CitaatHoi,

Mijn schoonouders gebruiken voor de duiven Zooeasy maar het bevalt ze helemaal niet het is best ingewikkeld en veels te uitgebruid.
Die willen ook weer overgaan om het gewoon in een exel of word bestandje zelf simpel bij te houden.

Groetjes, Paul

Hoi,
Ik gebruik Zoo easy ook, maar vind het juist een heel makkelijk programma om gegevens in te voeren. Nadeel alleen is dat het op ringnummer gaat en als vogels niet geringd zijn, voer ikzelf maar een code in. Verder vind ik het een prettig programma, waar je veel mee kunt. Ik had hiervoor bestanden in Word, maar dat was veel lastiger bij te houden. Excel is wat dat betreft ws wat makkelijker.
Het makkelijke is wel dat wanneer er gevraagd wordt naar een ringnummer, ik daar alleen op hoef te klikken en een hele (mooie) uitdraai kan laten maken van de vogel.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ALs ze een telefoonnummer geven, ben je ook zo achter het adres hoor. Daar heb je speciale cd-roms voor waar je een aders kan zoeken als je het telefoonnummer weet...

SDC:D

Paul

CitaatALs ze een telefoonnummer geven, ben je ook zo achter het adres hoor. Daar heb je speciale cd-roms voor waar je een aders kan zoeken als je het telefoonnummer weet...

Hoi Stijn,

Dat kon hier jaren geleden ook met een appart programmatje en de telefoongids op cd.
Maar dit was strafbaar in verband met de priveci dus dat kan niet meer helaas.
Wel kan je via internet nog adressen bij telefoonnummers zoeken.
Maar met afgeschermde nummers werkt dat niet dus een heleboel zijn toch niet te vinden.

groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ow, is dat illegaal :). Ik heb nog steeds zon cd rommetje :D