29 april 2024, 01:21:57

zelf verkouden

Gestart door Joyce28, 29 augustus 2004, 15:01:43

« vorige - volgende »

Joyce28

Even een vraag,ik ben verkouden,heb dat bijna nooit maar als ik het heb,heb ik het ook erg
Loop met een rooie neus die verstopt zit :-/
maar nu mijn vraag,ik durf mijn valkjes niet te knuffelen bang dat ik ze aansteek,kan dat dat ik het over kan brengen?

Tara

Hoi Joyce,

een verkoudheid zal je niet doorgeven aan je valkjes hoor, neem dat maar van mij aan ;-).

Verder had ik van Inger dat een verkoudheid niet echt bestaat onder valkjes... Dus ja :-).

En die vraag had ik vorig jaar geloof ik ook eens gesteld omdat ik toen ook best zwaar verkouden was, maar de reacties hierop waren allen goed hoor, kan je niet overbrengen ;-).

Groetjes, Tara

Joyce28

oohh,oke bedankt Tara :)

Paul

Hoi Joyce,

Ik ben zelf ook wel eens verkouden maar heb nog nooit daarmee een valkje besmet.
Maar een mens heeft ook veel bacterien bij zich en als je verkouden bent worden die wel door de lucht verspreid en het zal niet snel gebeuren maar het kan altijd dat ook een valkje daarvan ziek word.
Mensen kunnen toch ook papagaaienziekte krijgen van een valkje en dat is ook een soort griep.
Maar de kans is in elk geval niet zo groot maar ik heb wel gelezen dat je er toch mee moet uitkijken.

Groetjes, Paul

Joyce28

CitaatHoi Joyce,

Ik ben zelf ook wel eens verkouden maar heb nog nooit daarmee een valkje besmet.
Maar een mens heeft ook veel bacterien bij zich en als je verkouden bent worden die wel door de lucht verspreid en het zal niet snel gebeuren maar het kan altijd dat ook een valkje daarvan ziek word.
Mensen kunnen toch ook papagaaienziekte krijgen van een valkje en dat is ook een soort griep.
Maar de kans is in elk geval niet zo groot maar ik heb wel gelezen dat je er toch mee moet uitkijken.

Groetjes, Paul

Ik heb het knuffelen maar achterwege gelaten en alleen gekroelt,met een loopneus is dat ook niet fris :-/
gelukkig heb ik het ergste nu gehad,en heb alleen nog een zere keel

Inger m

Hoi,
Er wordt idd gezegd dat verkoudheden en ziektes niet kunnen overgebracht van mensen op vogels. Andersom is het wel mogelijk dat bepaalde ziektes worden overgebracht van vogels op mensen. In principe hoef je er dus niet bang voor te zijn, maar kan idd geen kwaad om de vogels een beetje schoon te houden... ;)...
Een verkoudheid bij een mens is niet vergelijkbaar met een 'verkoudheid' (zo noem ik het dus niet) van een vogel, echte verkoudheden zoals bij mensen zouden bij vogels niet voorkomen...(Heb ik ook nog nooit meegemaakt in 16 jaar vogels houden).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Inger,

De valkjes zullen ook niet dan die verkoudheid die mensen hebben krijgen maar misschien wel iets anders van bacterien die we bij ons hebben en die ons niks doen maar de valkjes wel.
Als je je valkje aan je speeksel laat pikken kunnen ze daar ook bacterien van binnenkrijgen en zelfs ziek worden heb ik wel eens gehoord.
Het word in elk geval afgeraden.
Maar ben je verkouden dan blaas je dezelfde bacterien door de kamer en krijgt je valkje die ook binnen.
Kunnen ze daar dan niet ook ziek van worden?

Groetjes, Paul