11 mei 2025, 14:31:18

Klimtouwen

Gestart door marianca., 28 augustus 2004, 00:57:19

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo allemaal,

We zijn eindelijk naar de nieuweliving verhuisd in de boerderij :).De valken hebben nu het rijk voor hun en dat wil zeggen een ruimte van plm 4 bij 6 meter.Ik heb afgelopen weekend Klimladders voor ze gemaakt en ze hebben dolle pret

Het is heel leuk te zien hoe ze bij elkaar in de kamervoilieres op bezoek gaan en ook blijven overnachten :D :D :D.
Je kan vanalles aan de touwen hangen zoals clozetrolletje(vinden ze heeeeeeel leuk)en visschildjes.Savonds als de jeugd dan slapen gaat en zich terugtrekken in de voilieres gaat moeders de poepjes opruimen :D.Das dweilen joh,maar ach...ze hebben plezier en daar gaat het om.

groetjes
marianca

marianca.

marianca.

En deze...pffffffffff weet nog steeds niet hoe ik meerdere fotos op een post krijg :-/

marianca.

Deze is wat beter om te zien.Heb me mottig gevlochten ;D ;D.
Zijn er 2 van...ene in de voorkamer waar de living was en eentje waar de openkeuken was :).

Paul

28 augustus 2004, 07:17:05 #4 Last Edit: 28 augustus 2004, 07:20:46 by Paul
Hoi Marianca,

Wat een paleisje voor je valkjes zeg :-)
Hebben ze nou die ruimte van 4 bij 6 meter de hele dag voor zichzelf of is dat maar af en toe en zitten ze normaal in de kamervolliere?
Die mega ladders zijn ook wel heel leuk voor ze daar zullen ze zeker veel lol aan hebben en die gevlochten klimtouwen zijn ook erg leuk :-)
Als je de foto's in 1 bericht wilt hebben moet je gewoon al die regels van de foto's in 1 bericht neerzetten dan komen alle foto's onder elkaar zoals hier:

Als je foto's upload kan je dan het beste een tweede venster openen met internet explorer waar je dan steeds de foto's mee upload en dan kan je als je de plek van de foto copieerd terug naar het andere venster en je zet dan alle foto's zo onder elkaar.

Groetjes, Paul

marianca.

28 augustus 2004, 17:16:54 #5 Last Edit: 28 augustus 2004, 17:18:21 by marianca.
Hallo Paul,

Bedankt voor je reactie  :).De ruimte is de hele dag voor hun ja :) :).Tegen etenstijd zie je ze allemaal vertrekken naar de voilieres...die bij die en die bij die :D :D.Dan komen ze nog eruit en als ze echt slapie willen gaan doen gaan ze uit zichzelf de kamervoilieres in.Wel niet altijd in hun eigen..maar oke..is hun wens.Alleen de dagen dat ik werk laat ik ze natuurlijk niet alleen eruit..er is niks wat ze kunnen slopen maar ik ben te bang ivm de ramen.
Bedankt voor de uitleg met de fotos..zal het de volgende keer proberen.

groetjes

marianca

ojaaaa...mijn karakikis zijn aan het broeden..spannend...heb je interesse als het lukt in een koppel...voor jou gratis en verniks ;)

Paul

Hoi Marianca,

Wat leuk dat je kakarikies ook aan het broeden zijn nu :-)
Dat gaat weer net even anders dan met valkjes ik heb begrepen dat ze soms ook veren gebruiken in het broedhok en dat doen valkjes amper.
Helaas heb ik zelf weinig plek meer ik heb hier 21 valkjes, 1 grasparkiet en een rosella in de kamer dus dat is al best vol en er kan niks meer bij anders krijg ik ruzie met mijn vriendin.
Maar ik vind het ook zeker leuke vogels om te zien en ze zijn wat drukker bezig dan valkjes.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo paul,

Ja spannend dat ze gaan broeden.Nou,neem je vriendin dan lekker mee naar ons als de jongen klaar zijn om te vertrekken...wedden dat ze zo tot over haar oren verliefd op ze is :D :D.Nee joh,ik begrijp dat volkomen..als ze meer dan 2 jongen krijgen zal ik ze toch weg moeten doen..ik heb echt geen plaats meer...alhoewel...krijg ruzie met mijn man en dat is niet de bedoeling van deze hobby.Een koppel wil ik graag zelf houden...als er meer zijn bied ik ze aan op het forum ;).

groetjes
marianca

Marije

Maar je houdt toch geen koppel uit 1 nest??
Dan krijg je toch inteelt als je wilt fokken?
Ben benieuwd......
Groetjes,

marianca.

Hallo VP,

Ik ga dan waarschijnlijk niet kweken met ma en pa en hun kindjes....is niet netjes he :D.Trouwens...je mag best een keer ma met kleintje splitten...kan geen kwaad.Bij de valken tenminste.. ;)

groetjes
marianca

Inger m

CitaatHoi Marianca,

Wat leuk dat je kakarikies ook aan het broeden zijn nu :-)
Dat gaat weer net even anders dan met valkjes ik heb begrepen dat ze soms ook veren gebruiken in het broedhok en dat doen valkjes amper.

Groetjes, Paul

Hoi Paul,
Dat klopt idd. Ik heb er nooit zo bij nagedacht, maar ze gebruiken idd hun eigen veren in het nestblok, liggen er altijd best veel in en dat valkparkieten idd ook niet.

nb. vertel je vriendin maar dat kakariki's een verrijking zijn voor jullie collectie  ;) zijn een stuk levendiger en ondernemender dan valkparkieten...

gr inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

marianca.

Hallo Inger,

Ja he,ka zijn echt leuke vogels en zo heerlijk nieuwsgierig :D :D.
Tja,als de broed zou lukken wil ik paul en vriendin gratis 2 aanbieden...ik denk dta zijn vriendin er meteen verliefd op wordt...moet Paul plaatsje opschuiven :D :D.

groetjes
marianca

Paul

Hoi, Marianca en Inger,

Ik vind de valkjes al juist zo ondernemend hier kan het dan nog erger  :D
Vooral als ze met hun kopje ergens achter zitten te kijken is dat echt een heel lachwekkend gezicht dan kijken ze echt heel nieuwschierig :-)
Van die veren heb ik gezien in een nest van Cobie waar ook kakariekies in zaten en het viel me duidelijk op dat er veel veren in lagen :-)
Mijn valkjes die nu zitten te broeden zijn in de rui dus nu liggen er toevallig wel heel veel veertjes in het broedhok hier :-)
Maar vogels erbij zal niel lukken mijn vriendin heeft nu al steeds last van een lopende neus waarschijnlijk door het stof van de valkjes :-(

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Marianca,

Wat een mooi paleisje hebben jouw valkjes zeg! Echt mooi. Hoeveel valkjes heb je nou eigenlijk? En vliegen de kakarikies ook los?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

marianca

Hallo suzanne,

Bedankt meis.Ik heb 27 valken...jaja :D :D...nu..6 grasparkieten waaronder 2 engelse,4 zebravinken,5 kanaries en 2(pas gekocht...enigggggg zijn ze)japanse meeuwtjes.
Hier vliegt alles los..ook de kaka..leuk om te zien.Alles is verdraagzaam onder elkaar..ik laat ze wel in groepjes uit.,....anders is het te druk het het gevaar groter dat ze me via de jaloezien toch tegen het raam vliegen.De karakikis zijn altijd vrij...zij mogen bij iedere groep...ze zijn ook heeeeeeel lief.

groetjes
marianca