27 april 2024, 13:57:43

1 stok!!

Gestart door bianca25, 25 augustus 2004, 19:35:00

« vorige - volgende »

bianca25

Hallo,

Ik heb een vrij ruime binnenvoliere met 2 mannetjes erin. Maar ook al is de voliere groot ze willen allebei altijd op hetzelfde stokje zitten. Dit is overegens de enigste stok dat een tak is in de kooi. Maar op die stok beginnen ze naar elkaar te pikken, poten te bijten totdat de ander er weer af is. Typisch een geval van teretorium gedrag lijkt mij!!
Maar is er een oplossing te vinden door nog zo'n zelfde stok erneer te hangen of moet ik ze maar lekker der gang laten gaan?
De voliere is echt ruim , waarom dan allebei op 1 stok als er nog 6 andere zijn???

Groetjes Bianca ;)

Marianne

Hoi Bianca,

Het is vast de hoogste stok in de voliere?
Dat is hier ook zo, ze zitten graag hoog want dat doen ze in de natuur ook en zo voelen ze zich het veiligst.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Bianca,

Als het de hoogste stok in de voliere is dan is het territoriumgedrag.
Je zou dan een een 2de tak op dezelfde hoogte kunnen hangen.

Hier 'vechten' ze ook om een goed en hoog slaapplekkie in de voliere.
Ze willen hier het liefst allemaal op dezelfde stok zitten, maar dat gaat natuurlijk niet.
Ik heb nu een hele lange stok en een kleinere stok op dezelfde hoogte hangen. Dat gaat een stuk beter als een klein stokje op dezelfde hoogte.
Coco verkiest er wel voor om wat lager te slapen, die lijkt niet zo dicht bij zijn soortgenootjes te willen zitten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

bianca25

Hallo,

Maar het is niet de hoogste stok. Ze kunnen er nog 2 hoger gaan zitten , maar het is wel diegene die het dichtst bij het eten en drinken hangt!!! :)