albino dood   (het zal toch niet de ppgz zijn)

Gestart door boezempje, 25 augustus 2004, 12:11:29

« vorige - volgende »

boezempje

25 augustus 2004, 12:11:29 Last Edit: 28 augustus 2004, 01:29:31 by boezempje
hai

nou ik mag dus ook geen geluk hebben met mijn vogels.
de albino lag dood in zijn kooi vanmorgen en was koud,
dus vanacht gebeurd denk ik,weet niet wat ik moet doen nu
voel me zwaar shitt

esther :'(

Paul

Hoi Esther,

Had je Balou in een appart kooitje?
Anders kan je het beste voor de zekerheid de kooi ontsmetten en schone bodembedekking erin doen.
De ontlasting is vaak de ergste besmettingsbron voor je andere valkjes.
Neem in elk geval even contact op met de kweker of die toevallig ook andere zieke valkjes heeft.
Maar het kan ook een hersenbloeding of iets geweest zijn wat totaal niet besmettelijk is dus maak je niet meteen zorgen over je andere valkjes maar houd ze wel extra in de gaten.
Sterkte in elk geval.

Groetjes, Paul

Anita1

essie..laat aub sektie verichten.ten eerste voor je kweker..dat ie weet wat er is..voor al die andere vogels.en ook voor jou..met je valkjes.kan je dat aan? ooow meisss pfff wat een ellende.het onzekere was dat de leeftijd niet duidelijk was..ik denk dat ie vaker pap had moeten hebben.maar verwijt jezelf niks hoor.dit is echt ellende.maar lieffie..aub laat sktie verichten.kosten zijn ongeveer 20 euro.kusss anita zie je op msn. :-/

boezempje

hai

dank je paul
ik ga meteen de kooi schoonmaken,

Inger m

25 augustus 2004, 12:55:43 #4 Last Edit: 25 augustus 2004, 12:59:23 by Cinnamon_valk
Hoi,
Jammer dat de albino nu overleden is. Ik zou idd wel sectie laten verrichten om de doodsoorzaak te achterhalen, mogelijk is het iets besmettelijks en kun je je andere vogels ertegen beschermen.

Eerlijk gezegd vond ik hem erop de foto's (bij nieuws) nogal ziek uitzien met hangende vleugels en wat bol verenkleed en daardoor denk ik dat hij mogelijk al langer ziek was. Hij at ook niet zo goed, begreep ik?

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

boezempje

hai Inger

klopt ze at niet goed nee.en bol zitten was ook zo ja.

Paul

Hoi Esther,

Nieuwe valkjes die nog moeten wennen kunnen soms ook door angst en dergelijke er wat minder fijn bijzitten.
Maar het kan inderdaad ook zijn dat ze al ziek geweest is zoals Inger al zei.
Het enige om daar achter te komen is wachten op de uitslag van het onderzoek.
Je verwacht nooit dat je zoiets overkomt maar de laatste tijd zijn er zoveel problemen met ziektes je vraagt je af waar dat door komt.
Misschien mede door het warme weer omdat dan bacterien sneller groeien met een hogere temperatuur?

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi,
Mss veel ziekten doordat het nu kweekseizoen is. Tenminste indirect, want dit is de periode dat er veel gekweekt wordt, in het kweekseizoen zie je ook bepaalde problemen met jonge vogels sneller (= minder goed immuumsystteem). Tevens worden er veel valken aangekocht en verkocht, dus veel verhuizingen, gepaard gaande met stress, maar ook verhoogd risico op verspreiding van diverse ziekten.

De warmte kan ook een rol spelen, maar ook in de herfst/ winter merk je juist bij (buiten) vogels oiv het weer bepaalde ziektes op.

Verder is het gissen...

gr Inger  
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

boezempje

hai

dank je allemaal voor de reactie,
ik krijg morgen de uitslag van feld ik moet laat in de middag ff bellen.ik ben zo benieuwd wat het is geweest,
tog vindt ik het jammer dat ik geen albino meer heb.
maar je kunt er niks aan doen.ik vindt nu ff belangrijk dat mijn 4schatjes niks gebeurt,

esther

boezempje

hai

nou de uitslag zal ik niet weten meschien morgen nog kans is klein want het pakje is niet aangekomen >:( >:( >:(
ooohhh die :censuur lui bij de post krijg ik het van.ik baal hier echt van ben zo bang dat het iets is en nu kom ik het niet te weten

gr esther

Anita1

 :( :-/ dit is echt bullsjit dat een pakje niet aankomt met je dode valkje.tsssss heb er geen woorden voor lieffie.zitten we saampies aan de msn en hoor je dit.pfff.hopelijk kunnen ze morgen nog sektie verichten.kusss en sterkte meisss anita ;)

Paul

Hoi Esther,

Je zou de ontlasting van je valkjes kunnen opsturen als het pakje niet meer aan komt.
Dan heb je in elk geval zekerheid dat ze geen bacterie hebben waar ze ziek van kunnen worden.
Je bent er nu nog snel bij en misschien is er gewoon helemaal niks aan de hand dat kan ook nog natuurlijk.
Maar die paar euro voor onderzoek zou ik er zeker aan wagen ook al zou het voor niks zijn.
En houd je andere valkjes ondertussen goed in de gaten bij de kleinste verandering als je het niet vertrouwd een vogelarts raadplegen.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

dank je voor je reactie
ik heb enorme hoofdpijn omdat ik de helendag heb gewacht op de uitslag en dan komt er niks,
ik hoop dat er niks is ik moet zeggen dat de 4 er super uit zien maar dat wil niks zeggen denk ik dan weer want dat kan ineens veranderen,

gr esther

boezempje

hai

gisteren is het pakje dus niet aangekomen ik hoop dat het vandaag nog aankomt dan kan feld nog iets doen anders niet meer,dus duimen aub dat het aankomt,
dat ik eindelijk weet waar balou aan dood is gegaan.

gr esther

Carla_en_Yoshi

Hallo Esther.

Nou,of het al niet erg genoeg is dat je valkje dood is,heeft het pakje ook nog vertraging.
Heb je het pakje aangetekend verstuurd?Dan kan je de zending op je pc volgen met de code.
Ik hoop dat je snel de uitslag hebt en dat het niks ernstigs is.
Dan hoef je niet meer te piekeren.
Ik zal aan je denken.
Groetjes van Carla.