5 mei 2025, 14:14:20

Gedroogd fruit en noten

Gestart door Ayla, 24 augustus 2004, 22:27:14

« vorige - volgende »

Ayla

Hoi allemaal!

Ik heb sinds kort een grijsje en heb afgelopen vrijdag het een en ander aan lekkere hapjes voor haar gehaald, waaronder een hoop gedroogde fruitstukjes als cranberry, mango, ananas, dat soort dingen, maar ook noten, pijnboompitten, cedernootjes, echt van alles.
Nou vraag ik mij eigenlijk af of ik al dit lekkers ook aan de valkjes mag voorschotelen.
Heeft een van jullie misschien een idee?

groetjes Emmy, Hoki, Kuifje, Falco en Milu (wij duimen maar dat dat mag!)

[/font]

Tara

Hoi,

ja hoor, kan je zonder problemen geven aan ze :-). Ik heb ook een papegaai maar alleen wil hij niet veel lekkers... En dan moet ik zijn lekkers aan de valkjes geven die het wel heel erg lekker vinden, ik heb al allerlei nieuwe dingetjes gekocht maar hij wil niks :'(. Maar dan zijn de valkjes natuurlijk blij ::)

Groetjes, Tara

Ayla

Oh, dan kun je voor de grap eens kijken op www.papegaaieninfo.nl. Daar staan al die lekkere hapjes op die ik gekocht heb. Is vaak zo moeilijk aan te komen...
Ben benieuwd wat die kleine duiveltjes ervan vinden, heb het nog even voor ze achter gehouden. Ik ga het zo dadelijk in hun bakje doen...je hoort het nog!
[/color][/font]

Tara

Hoi Ayla,

ik ben zeer benieuwd. Zal straks even rondneuzen op die site ook... Maar het is echt erg, hij wil ook geen snoepstaven..

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Emmy,

Eigenlijk kunnen valkjes de meeste dingen die voor een grijsje goed zijn ook eten alleen zijn sommige dingen te groot of te grof dat kan je dan soms kleiner maken.
Zoals die cedarnoten die krijgen valkjes niet kapot maar als je ze zelf kraakt met een tang kan je de inhoud wel geven.
Die pijnboompitjes zijn bij de Xenos ook te koop daar zijn ze gek op maar ze mogen er niet te veel omdat ze net als zonnepitjes vet zijn.
Het zijn zakjes van 50 gram voor ongeveer 1 euro.
In de salademix zitten meer soorten nootjes en dat is 75 gram.
Daar zitten ook zonnebloempitten in (al gepeld) pompoenpitten en ook pijnboompitjes.
Leuke site die je opgaf heb hem gelijk even bij de favorieten gezet :-)

Groetjes, Paul