7 mei 2025, 01:40:08

Piep adem - HELLUP !!!!

Gestart door Jusem, 24 augustus 2004, 00:02:32

« vorige - volgende »

Jusem

Hallo Allemaal,

Sem is vandaag een beetje aan het piepen bij het ademen Ik heb het idee dat zijn neusgaten beetje dicht zitten want toen ie nieste kwam er beetje harde troep uit. Met piepen bedoel ik niet zeuren of zo, maar heel zachtjes piepen.

Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik hieraan kan doen???

HELLUP !!!
Ik denk vaak het ergste en Sem is mijn schatje, dus roep en ik ga het proberen.

Alvast bedankt,
Judith en Sem

Karin

Klinkt als een luchtweginfectie. Neem morgen even contact op met een dierenarts.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Jusem

Karin

Dan moet je denk ik langs komen en krijgt je valkje een antibioticakuurtje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Jusem

Maar hij gaat daar niet aan dood?? :-[

Kolkkie

Hoi,

Als je er op tijd bij bent en je geeft medicijnen dan zal je valkje er denk ik wel bovenop komen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hoi

een piepende adem is nooit goed hoor! ZEker een bezoekje aan de DA brengen. Dan zal ie er wel bovenop komen.

SDC:D

Jusem

Ze is nog heel levendig, eigenlijk niet anders dan anders, dus hoplelijk ben ik nog optijd...
Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moete. Ik heb haar pas 5 weken maar ze is al zo verschrikkelijk tam...

Thanxs guys voor het goede advies...

Stijn dc

hoi

dat ze levendig is, dat is alvast een goed teken!

raar he, vijf weken, en je bent er al zo aan gehecht, ik hoop voor jou dat je nog op tijd bent , maar dat zal wel hoor!

Veel succes.

Jusem

ja, het zou echt mijn hart breken.
Ze is ook zo verschrikkelijk lief. Echt een knuffelbeer die de hele avond op mijn schouder zit.

Nou ga morgen gelijk wat medicijnen regelen..
Nogmaals bedankt allemaal...

Mandy

Omdat Sem bij mij vandaan komt ben ik bang dat ze misschien toch wat van de papegaaienziekte heeft meegekregen want dat was hier toen net begonnen.
Ze had niets toen ze hier weg ging en de anderen ook niet en ze is al 5 weken weg, maar de kans is groot dat ze het toch heeft... :-/
Dus zeg dat er maar bij bij de dierenarts en hopelijk krijg je goede antibiotica mee, vaak geven ze Baytril.
Hopelijk knapt ze snel op.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Jusem

Hallo Allemaal,

Nou ik ben met Sem naar de dierenarts geweest en eenmaal daar piepte ze niet meer ( zoals gewoonlijk als je naar een arts gaat, dan zijn de symptonen meestal weer weg...) maar toe hij hoorde dat het eventueel papegaaien  ziekte kan zijn, heeft hij antibiotica gegeven voor de zekerheid...
Aangezien ik ook nog 2 parkietjes heb is nu de gehele familie aan de antibiotica. Nou maar hopen dat ze het niet echt heeft dan moet alles goedkomen.

bedankt voor alle goeie raad..

Groetjes Sem en Judith ;D

Paul

Hoi Sem en Judith,

Je kan niet voorzichtig genoeg zijn heel goed dat je even langs de dierenarts geweest bent.
Houd Sem ook even goed in de gaten de eerstkomende tijd.
Laten we hopen dat het niks ernstigs is maar de antibiotica is in elk geval wel goed omdat er verdenkingen zijn op papagaaienziekte.
Misschien een overbodige opmerking maar als je zelf griepverschijnselen vertoont en veel moet hoesten kan je zelf ook papagaaienziekte hebben maar dat hoeft niet hoor.
Maar heb je een soort griep en wil het niet over gaan zeker even aan de huisarts melden dat je een mogelijk zieke vogel hebt.

Groetjes, Paul

Jusem

Hallo Mensen,

Nog even een laatste update betreffende Sem zijn piep adem:
NIX meer aan de hand !!!!

Ze / hij is weer helemaal de oude en eigenlijk niet eens ziek geweest.

Bedankt voor alle goeie tips en helemaal top dat dit forum er is !!!!!

Thanxs Sem en Judith

Stijn dc

hoi

wat fijn om te horen dat het weer prima met hem gaat. Als je nog es een probleem hebt, kom het gerust vragen.