Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

heb net de DA aan de lijn gehad en hij stelt het redelijk zegt ze, hij zit te roepen en is redelijk alert.
Ze ging hem vanavond nog volledig onderzoeken en morgen eventueel foto's nemen.

En morgen mag ik dan terugbellen voor meer nieuws.  Dus afwachten..

groetjes
Annouschka

Annouschka

en terug even een berichtje plaatsen want je kan mijn bericht weer niet lezen. ::)

boezempje

hai meis

jeetje zeg ik schrik hier van houdt het dan nooit op bij jou,
we zullen duimen meis dat alles weer goed moet komen met je schatjes

gr essie

Annouschka

Hoi,

even om te melden dat ons klein ventje terug thuis is en hij terug springlevend is, de DA kan niks aan hem vinden.
Ze heeft uitstrijkjes genomen van de krop, cloaca, een foto genomen van de kliermaag en bloed afgenomen (alweer ::)) maar nu wel van z'n pootje, daar heeft ie iets minder last van.
Alhoewel, hij zit nu wel apart omdat ie nog met een verbandje aan het pootje zit, wat er morgen af mag, ik heb de stokken moeten wegnemen omdat ie konstant naar beneden donderde en hij probeert telkens te klimmen maar valt geregeld nog wel eens :(.
Hij zit ook aan het verband te prutsen want dat moet er af en hij wil naar zijn vriendjes toe, maar hij zal nog even moeten wachten.
Ik heb nu tegen Dr. Cauwerts verteld over die stagiares en Yabba, ze moest er hard om lachen dat ze hen gebeten had :D maar dat verhaal over die ene <piep>  >:( stond haar minder aan, er stonden terug 2 stagiares bij toen ik het verhaal vertelde waaronder een iemand waarmee ik in de kleuterklas heb gezeten ;D en die schrokken er ook van.

Yabba zit nu wel met waterige ontlasting, het is geen diaree want het is enkel de urine die water is.  Ik heb iets meegekregen wat ik in het drinkwater moet doen en als het volgende week niet beter is, dan zal ze terug op onderzoek moeten :( het kan een gedragsstoornis zijn, dat vele drinken en dan ook natuurlijk veel plassen maar het kunnen ook haar nieren zijn.

Oh ja, Yabba kan praten! :)  Ze zegt heel duidelijk 'Chewy', we schrokken er enorm van, we hebben een natuurtalent in huis. :) want Yabba is wss een popje en dan nog eentje wat mooi kan fluiten en praten!  Ze geeft de mannen het nakijken hier ;)

groetjes
Annouschka

robentru

Hoi Annouschka,

lees ik even een paar dagen niet en dan gebeurt er weer van alles bij je :(.
Maar je handelt zeer adequaat en neemt geen enkele risco. Dus het kan niet aan jou liggen.
Goed te horen dat je ze allemaal weer bij je hebt en het blijft giswerk wat het dan wel is.

Maar daarnaast ook heel mooi nieuws, dat  Yabba ineens begint te kletsen en dan nog wel zo duidelijk om Chewy roept.... doet je hartje smelten en sneller slaan.

Ik heb een diepe wens dat het snel beter met jullie allemaal zal gaan. Je bent een goed valkenvrouwtje!

Groet, Trudy

suus

Hoi annouschka,
Gelukkig weer aan de beterende hand.... Ik hoop dat het nu alleen nog maar bergopwaarts gaat!!

Maar leg me nu eens uit... Hoe zit dat met die dierenartsen, heb je er twee? en waarom twee, omdat de een beter is, maar verder weg zit, of omdat de ene kwaal bij de ene en de andere bij de andere? of hebben je valkjes ieders een eigen da? :D :D (net zo iets als bij huisartsen)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

Hoi Annouschka,

Wat fijn dat Solo weer gezond en wel thuis is :-)
Hopenlijk gebeuren er verder even geen rare dingen meer en gaan ze nu alleen maar de beterende kant op.
Als morgen het verband eraf is zal ie zich weer helemaal de oude voelen.
Ik ben benieuwd of er nog wat uit het bloedonderzoek komt en iets van het onderzoek met de uitstijkjes.
Wanneer hoor je daar iets van?

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

Suus, Dr.Cauwerts is de DA van al m'n valkjes maar er moet een misverstand gebeurd zijn toen ik de afspraak van vorige week vrijdag maakte waardoor ik een andere DA gehad heb, er zitten er wel een stuk of 5 op die afdeling geloof ik.

Hoi Trudy en Rob,

ja zeg dat wel, hopelijk is het nu gedaan, Yabba is lekker aan het spelen samen met Yoda en Chewy.
Solo zat toen ik thuiskwam op de grond en nu zit ie op een stokje dat net boven de grond hangt, in een aparte kooi wel want zijn kooi is gewoon veel te groot, ik ben bang dat ie zich pijn doet.
Hij is stilletjes, wss generveerd van dat verbandje maar ik durf het er niet alleen afhalen, ik ga wachten tot Gregory thuis is zodat hij hem kan vasthouden want ik wil hem geen pijn doen.

Hoi Paul,

ja, uit de uitstrijkjes is niks gekomen, vandaag of morgen heb ik de uitslag van het bloedonderzoek.
De DA verwacht wel dat uit dat ander bloedonderzoek zal komen dat Yabba en Solo drager blijven ook al is de sneltest negatief dwz dat ik er geen andere vogels meer mag bijnemen, het is erg maar ik ben gewoon blij dat ik deze 4 nog heb ;)

Zo, ik laat jullie wel wat horen als ik resultaten binneheb.

groetjes
Annouschka

Annouschka

21 oktober 2004, 20:24:20 #503 Last Edit: 21 oktober 2004, 20:25:37 by Chewbakka
Hoi,

hier terug minder goed nieuws, ik heb daarnet terug 3 hoopjes overgeefsel gevonden van Solo, hij is stil, slaapt veel en zit bol dus zit ie nu onder de warme lamp samen met Yabba want ze willen niet gescheiden worden.
Ik heb hem primperan gegeven, dat mocht van de DA en morgen moet ik haar laten weten hoe het verder met hem is.  Ik hoop dat ie beter is want op dit moment weten we niet wat hem mankeert. :(

De urinezuren zijn in orde, dat is het enige wat uit het bloedondezoek gekomen is ::)
groetjes
Annouschka

Anita1

sjees meis.ik weet bijna niet meer wat ik moet zeggen.ik vind het allemaal zooo erg voor je..
bah bah wat is de wereld oneerlijk!!
sterkte meiss en kusss anita

robentru

Hoi Annous,

wat kan ik zeggen zonder dat het hier als piep komt te staan.
Dit vind ik echt ontzettend erg voor jullie en voor Solo.
Zal een kaarsje voor jullie aansteken en wens je het aller allerbeste.

Groet, Trudy

Annouschka

Hoi,

dank jullie voor jullie medeleven. :-*

Hier gaat alles redelijk, hij heeft niet meer overgegeven maar ik heb hem wel vanmorgen primperan gegeven voor het geval dat.
Straks belt de DA me terug, ik laat jullie dan meer weten.

Nu op het ogenblik zie ik dus niks meer aan hem, hij is actief en eet maar ja, in de kliniek kwam ie ook zo bedriegelijk over :(

Groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Annouschka,

Wat naar dat je nu alweer van die vreemde problemen hebt met je valkjes.
De dierenarts moet toch op een gegeven moment wel wat kunnen vinden lijkt me.
Misschien kan je zelf ook het een en ander proberen en op een ander merk voer overgaan om te kijken of dat helpt en totaal andere dingen geven als ze nu krijgen.
De problemen moeten toch ergens vandaan komen lijkt me.
Beterschap met je kanjers.

Groetjes, Paul

boezempje

hai meis

jeetje zeg wat een gedoe weer ik hoop dat je snel weet wat het weer is meis,
het is net wat paul zegt probeer eens wat anders uit.
ik vindt het heel moeilijk voor je meis.

hou vol he

essie

Annouschka

Hoi,

gisteren heb ik geen tijd meer gehad om nog iets te laten weten.  De DA raadt aan om hem tot maandag 2 tot 3 keers per dag primperan te geven zodat ie niet meer overgeeft.  Dan stoppen en als ie terug begint, moet ik er mee terug.  

Hij gedraagt zich nu wat beter dan de voorbije dagen, heeft al terug wat praatjes dus das wel goed.
We zullen wel zien.

I.v.m. het voer, ik gebruik Prestige van Versele-Laga dus das wel een goed merk denk ik.  En eivoer van Cede, dit gebruik ik ook al heel lang.  Ze krijgen hier nooit ongezonde dingen te eten dus daaraan kan het ook niet liggen.
Het enige wat het mss kan zijn is de trosgierst die ze vrijdag hebben gekregen aangezien Yabba en Solo er alleen van hebben gegeten en Yabba nu met wat diarree zit en Solo overgeeft :-/
Ik weet het echt niet.

groetjes
Annouschka