Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Annouschka,

Ik gebruikte ook tot voor kort Versele-Laga premium dat is nog wat luxer voer dan prestige.
Maar na het overlijden van 4 van mijn jongen wat onder andere te maken had met de grote hoeveelheden zonnepitten in het voer ga ik nu weer ander voer gebruiken.
Maar op zicht is het voer niet slecht en ze kunnen daar denk ik niet ziek van worden alhoewel je dat nooit helemaal zeker weet.
Je kan natuurlijk altijd een keer proberen een ander merk te nemen voor een paar keer en kijken hoe ze daar op reageren.
Het kan inderdaad best aan de trosgierst liggen dat is misschien wel bespoten geweest met iets dat weet je nooit.
Je kan eens een ander merk trosgierst nemen ergens anders vandaan misschien.
Je moet er op een gegeven moment toch wel achter kunnen komen waarom ze die problemen allemaal geven en hopenlijk komt de dierenarts toch nog ergens achter met de onderzoeken.

Groetjes, Paul

Annouschka

24 oktober 2004, 10:17:06 #511 Last Edit: 24 oktober 2004, 10:31:10 by Chewbakka
Hoi,

gisteren begon Solo terug te fluiten, toen we gisterennamiddag thuiskwamen heeft ie wel nog 1.5 uur zitten fluiten, jullie kunnen niet geloven hoe blij ik ben, hopelijk gebeurd er nu niks meer want het is zo wel welletjes geweest.

Paul,

ja, het is hetzelfde voer dat ik gebruik.  Ik weet niet welk ander voer ik kan gaan gebruiken.  Ik heb er wel eens gekocht van Benelux en dat vind ik echt slecht voer, de valkjes hier lustten het ook niet, er zitten meer zonnebloempitten dan wat anders.
Dat voer dat ze in de winkels verpakken, dat vind ik ook maar niks, dat gebruikte ik voor ze de ppgziekte kregen maar daar heb ik nu ook vanaf gezien.

Ik denk bij Solo dat het stress zal geweest zijn want na z'n eerste DA-bezoek was ie ook ineens heel ziek, hij had wel een AB-inspuiting gehad maar zo ineens, was ook stress.
En bij Yabba, ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb, er hangde in de kooi een gekleurd speeltje waar ze gek op is, ze was dat helemaal aan het slopen, mss heeft ze iets daarvan binnengehad want gisterennamiddag, schrok ik heel erg, er lag ineens appelblauwzeegroene poep in de kooi. :o
Ik dacht van, dit is hier echt niet normaal en was aan het zoeken van waar het kwam.
Mijn vriend zei ineens dat er aan dat speeltje ook appelblauwzeegroen was en dat het daarvan kon zijn.  Het speeltje is er onmiddellijk uitgenomen, jammer voor haar maar ik wil toch geen risico lopen, het lijkt me niet gezond om verf binnen te krijgen ook al is het speciale die geen kwaad kan want dat speeltje was van Ferplast.
Iig de kleur van de ontlasting is nu terug normaal, vandaag eens zien of de diarree ook weggaat. :-/

Verder heb ik nu terug trosgierst van Sluis mee, soms bracht ik verpakte mee van in de winkel.  Er groeit er zelfs in onze tuin want ik gooi er soms een voor de vogeltjes, maar durf die niet te gebruiken omdat alles nog maar pas is bemest.
Cede blijf ik gewoon gebruiken, van hoofdvoer, ik zou wel willen overstappen naar Xtravital maar ik vind dat voer wel verschrikkelijk duur.

groetjes
Annouschka

Anita1

24 oktober 2004, 13:50:22 #512 Last Edit: 24 oktober 2004, 13:52:05 by Anita1
hoiii
ik heb altijd trostgierst van discus.die zien er altijd zo mooi vol uit.en ik heb eivoer van cede.die is ook het lekkerst en ruikt heerlijk.
en het voer..al sla je me dood hahahahahaa.ik heb het goedkoopste voer volgens mij van een groothandel.
25 kilo voor 15.95.
en er zitten bijna geen zonnepitten in.dat is tenminste echt voer.ja..nou wacht ga toch ff kijken naar het merk..
ooow het is prestige.hetzelfde als paul dus.en idd paul!!bijna geen zonnepitten.en het zijn echte kleine zonnepitjes.
ik vind het ideaal voer.veel beter dan wat dan ook.knufff anita

boezempje

hai anouska

ik he ook Xtravital heel goed voer hoor maar wel duur,
maar als het goed voor ze is vindt ik dat nier erg,
wij zelf eten ook goed eten,
en inderdaad schrikken van de poep ja ik heb dat ook gehadt ik heb een speeltje in de kooi gehadt van gekleurd touw en hout en daar zaten ze ook aan en ook aan bijten en als ze een natte staart hadden werd die rood blauw groen enz,schrok je je kapot echt,ze hebben het ook eens binnen gehadt en dat de poep raar  was van kleur en ook ik heb dat ding weg gegooid.

maar dan schrik je wel ja,

succes ermee meis

essie

Annouschka

Hoi,

ja, ik vind Prestige premium zeer goed voer, het ruikt ook heerlijk en er zitten kleine pellets in.
Ja Esther, is idd schrikken maar wat nog beter is, Yabba haar diarree is gestopt, het is nog altijd waterachtig maar dan als voorheen aangezien ze veel drinkt is dit ook normaal.
Het zouden haar nieren kunnen zijn maar de da zegt dat het louter psychisch kan zijn ook, dat Yabba een vogel is die graag drinkt.

Ik koop zo'n speelgoed nooit meer, dat weet ik zekers

groetjes
Annouschka

Anita1

anouss een tip.stop een paar dagen met eivoer geven.dan gaat dat dunne weg.had ik ook met daffy heeel erg.nu gaat beter.kan je allicht proberen.succes knuff anita.ps ik had op aanraden van feld.

Paul

Hoi Annouschka,

Met ander voer is inderdaad een probleem ik heb nu zelf voer van Teurlings maar dat kan je bij jullie denk ik moeilijker krijgen.
Dat speeltje kan ook best een probleem zijn geweest dat is afwachten inderdaad.
Laten we hopen dat ze nu verder alleen nog maar opknappen en niet meer ziek worden.
Dat er weer gefloten word is in elk geval een goed teken :-)

Groetjes, Paul

Annouschka

25 oktober 2004, 12:10:00 #517 Last Edit: 25 oktober 2004, 12:12:04 by Chewbakka
Hoi,

ja Paul, ik denk dat dat speeltje er voor iets tussenzat in combinatie met stress misschien :-/  Want ze hebben wat te verduren gekregen, Solo was gisteren weer verdikt, hij woog 84 gram, komt van 80 gram en Yabba is ook weer 6 gram verdikt, die had ze verloren na haar DA bezoek vorige week vrijdag toen ze zo overstuur was.

Ja, om ander voer te vinden waarvan de kwaliteit ook goed is, das een andere zaak, ik zou echt niet weten welk voer te nemen want bij ons zitten in het voer van Prestige Premium de minste zonnebloempitten, misschien enkel in Xtravital dat er daar minder in zitten. :-/  Maar ik vind Prestige Premium best goed voer, dat kan ik wel zeggen.

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

hier nog een even een update over mijn schatjes, alles gaat goed met ze, er is niet meer overgegeven en ze zijn allemaal goed verdikt.
Solo zit op 86 gram, Yabba op 99 gram, Yoda op 98 gram en Chewy op 124 gram :o, die moet dus dringend wat meer lichaamsbeweging nemen, ze vliegt niet zo heel veel ons Chewy en ik denk dat het daaraan ligt, nee, als je tussen de anderen ziet zitten, das echt wel lachen hoor, zeker naast Solootje :D.
Maar zolang ze zich goed voelt is het ons allemaal eender.

De bloeduitslagen heb ik nog steeds niet binnen, vraag me af hoelang het nog gaat duren. ::)

Yabba's diarree is onder controle, er zit nog veel water in haar ontlasting maar dat is omdat ze nog steeds veel drinkt.  Ik denk langs de ene kant dat het psychisch is bij haar want als ik het drinkwater ververst heb, dan staat ze al klaar om een hele boel te gaan drinken net of ze uren zonder heeft gezeten, het lijkt wel of ze een fobie heeft.   :-/
We zullen wel zien, zolang ze zich goed voelt, is het voor mij eender of ze nu veel drinkt of niet.

groetjes
Annouschka

boezempje

hai meis

ik ben blij voor je dat her wat beter gaat met ze.
nu noeg ff de bloeduitslagen afwachten.
we blijven er voor duimen.

gr essie

Inger m

Hoi,
Is er bij de valkparkiet die zoveel drinkt ook onderzocht op suikerziekte? Dat komt nl bij vogels ook voor...

Veel drinken (poly dipsia heet dat) komt bij sommige dieren wel voor als gedragsstoornis, bijvoorbeeld bij (aangebonden) zeugen die de hele dag niks te doen hebben en uiteindelijk met de drinknippel gaan spelen en veel drinken.

Maar bij vogels heb ik deze gedragsstoornis nog nooit gehoord en ik denk dat ze het bij jou wel prima hebben. Ik zou daarom toch proberen verder te zoeken naar een medische oorzaak...Veel drinken kan nl ontzettend veel medische oorzaken hebben...

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Annouschka

Hoi Inger,

ja, dat zei de DA ook, dat een slechte/verminderde werking van de nieren ook de oorzaak kon zijn van haar vele drinken.  Maar dan moet er terug bloed worden afgenomen en dat zie ik echt niet meer zitten, een paar pagina's terug zie je haar na de vorige bloedafname. :(
Ik weet niet welke oorzaken er nog zijn van veel drinken?  Als je daar iets meer over weet, dan mag je dat gerust laten weten hoor Inger.  Het was ook bij haar dat er gevreesd werd voor KDS en aangezien we af en toe nog een zaadje vinden in haar ontlasting, nu is het wel al 2 weken geleden, ben ik daar nog steeds heel erg bang voor.
Wat ik haar nog zie doen, is veel haar bekje afkuisen aan de stokken, Solo heeft een 2-tal weken geleden ook enkele dagen overgegeven, bij hem werd er geen oorzaak gevonden (stress???), en hij doet dit nu ook, vind ik wel vreemd.

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi Inger,

sorry, had je reactie niet goed gelezen, neen er is niet onderzocht op suikerziekte, ik weet dat dit bij valkparkieten voorkomt maar ze is volgens mij maar zoveel beginnen drinken toen ze de ppgziekte had, oftewel heb ik er gewoon nooit op gelet :-/
Ik zal eens met de DA overleggen, zij denkt dat het haar nieren zijn, ik denk het niet, ik weet het niet, vind het raar.

Ze voelt zich echt wel goed want ze eet goed, speelt de hele dag en fluit sedert gisteren weer, ik denk een vogel die zich niet in orde voelt, dat die niet gaat fluiten.
Donderdag worden ze allemaal ontwormt, ik ben thuis tot vrijdagavond en kan ze dan goed in het oog houden.  

Wat ik ook al een paar keer gezien heb, is dat er slijm in haar ontlasting zit, niet veel, telkens een heel klein stukje, raar om te zeggen maar net een neusbeestje :D en dat vind ik ook niet normaal.
Pff, we zullen wel zien, hopelijk deze week de uitslag van de prctest en van de pbfd.

groetjes

Annouschka

Hoi,

>:( >:( >:(
nu heb ik echt wel een goeie hoor ::) >:(, vanmiddag zat een brief in de post met daarin de uitslag van 1 PCR-test, gelukkig negatief :), ik vond dit raar, aangezien er 2 bloedafnames waren gebeurd (Yabba en Solo) voor een PCR-test.

Ik dus gebeld naar de dierenkliniek, de DA was niet bereikbaar maar de secretaresse zou haar laten terugbellen.  Ik vertrouwde het niet en heb maar naar dat labo gebeld, daar bleek dat er maar 1 bloedstaal was binnengekomen ipv 2 :o >:(
Ik heb net teruggebeld maar de DA kon nog steeds niet bereikt worden, ik kook dus nu van woede, echt, als blijkt dat er een bloedstaal verloren is gegaan en mijn valkjes gewoon voor niks zo hebben afgezien, wee hun gebeente, ik meen het.
Ik hoop gewoon voor hen dat de uitslag van Yabba is, want bij haar hebben ze 2 keer moeten bloed afnemen en die 2de keer was voor de PCR-test, daardoor was ze echt helemaal van de kaart, kon bijna niet meer op haar poten staan.  Bij Solo ging het nog, maar toch vind ik dit echt ongehoord dat zoiets gebeurd.
Ik wacht nu op een telefoontje van de DA, ben eens benieuwd. ::)

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

ik heb dus de DA gesproken, er is geen bloedstaal verloren gegaan volgens hen, er is maar bij 1 valkje bloed afgenomen voor een pcr-test en dat terwijl afgesproken was dat het bij 2 zou gebeuren.  Nu ja, de test is negatief, alleen ik weet nog niet bij wie die pcr-test nu is uitvoert, de DA denkt bij Yabba maar aangezien het een andere was bij de bloedafname moest ze het nog vragen aan hem ::)

Ik heb hen zonet ontwormt met druppeltjes die ik in de nek moest doen, ik heb nu Chewy en Solo samenzitten en Yabba en Yoda, dit omdat het product moet intrekken in hun huid en ze dus niet mogen kroelen met elkaar.
Binnen een uurtje mogen ze terug samenzitten.
Hopelijk gebeurd er niks :-/  je zou echt wel argwaan over alles beginnen krijgen als je zo'n 2 maanden achter de rug hebt.

groetjes