4 augustus 2025, 09:58:27

Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Lique

Ho iTineke,

Ooo :o jij ook al!
Verschrikkelijk is het. Zijn er valkjes die ziek zijn bij je? of die erg mager zijn?
Ik hoop voor je dat je er ook op tijd bij bent, en dat ze niet zullen overlijden.
Heel veel sterkte, ik weet wat je nu door moet maken.
Mandy, Suus, annouschka en nog anderen maken hetzelfde mee.

groetjes LIque

Mandy

Jeetje wat erg zeg, het lijkt inderdaad wel of het in de lucht hangt... :-/
Ik moet ze ook 3 weken behandelen, bij Feld zeggen ze dat dat voldoende is terwijl je wel op internet ed leest dat ze eigenlijk 4-6 weken behandeld moeten worden.
Maar antibiotica kan wel schadelijke effecten hebben hoor, vooral op de darmflora en daarom is het belangrijk om extra vitamines ed te geven. Ik geef een paar jonkies binnen wat yakult en probiotica voor de darmen, hun hebben er al wel last van, ze poepen vies en dun, maar verder doen ze het gelukkig goed.
En inderdaad oppassen voor jezelf en andere mensen niet bij je zieke vogels laten komen, ik kan uit ervaring zeggen dat het geen pretje is om de papegaaienziekte te hebben... :-X
Veel sterkte Annouschka en Tineke, hopelijk knappen ze snel op! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

vanta

hoi nee hoor de mijne zijn absoluut niet ziek of mager er is nog niets te zien dus ben er heeel erg snel bij ben al gestart met de antibiotica

solo van annous is er wel slecht aan toe helaas

groetjes tineke

Anita1

:o :-/ :-X sjeeees tineke .pff
maar goed dat je zo snel gehandeld hebt zeg.
en dat van anouss hoop ik echt dat solo het gaat redden.ik heb hier net een kaarsje aangestoken voor dat lieffie.
ach wat een toestand allemaal ,en dan ook nog met deze warmte.
heel veel sterkte allebei van mij anita :-/

Annouschka

Hoi,

met Solo gaat het terug ietsje beter, hij heeft zelf gegeten vanavond, is wel stil, z'n poepie is vuil maar ziet er al wat beter uit dan vanmiddag.

Hoop doet leven zeggen ze dus, maar mijn hoop zakt bij momenten ver weg hoor :'( :'( :'(

Ik ben een wrak, heb de hele dag lopen huilen.  Ik vind het heel erg dat ik met Tineke naar die dierenzaak ben geweest, had ik het toch maar geweten. :'(
Dan had dit allemaal niet gebeurd, in het vervolg ga ik dus naar de boerenbond eten halen, nooit of never ga ik nog naar een dierenzaak.

Yoda heeft ook al licht motorische storingen net als Yabba, het landen en vliegen gaat nog maar niet zoals vroeger. :'(

Waaraan hebben wij dit toch verdient!!! >:( >:(

Ik voel me zo machteloos. :'( :'(

Allemaal nogmaals bedankt voor de steun, in het bijzonder aan Tineke en Lique, ook aan de rest natuurlijk!!

We gaan er allemaal samen doortrekken, samen zijn we sterk.

groetjes
Annouschka

Anita1

:o hadden jullie voer bij de dierenzaak gekocht of zo?
of hoe was het?
want dat doe ik ook nl......
gr anita

Annouschka

Hoi,

nee, we hebben wel speelgoed gekocht daar.  Maar het is ook zo dat ze daar veel geïmporteerde papegaaien zitten hebben en automatisch raak je wel eens iets aan van kooi ofzo.

Maar het kan ook via voer naar het schijnt als ik me niet vergis dus ik kocht laatst altijd voer dat door de winkel zelf is samengesteld dus daar kon het ook aan liggen.

Maar het is nu meer dan waarschijnlijk dat het gewoon is van naar die dierenzaak te gaan.

Nog even voor de West-vlamingen, het is bij Holvoet dat we het waarschijnlijk hebben opgelopen.

groetjes
annouschka

Irene

jeetje ook al bij tineke  :o :o :o :o. Ongelovelijk, wat afschuwelijk toch. Maar begrijp ik het goed Anouska, dat jullie het door die dierenzaak , gewoon het er aanwezig zijn, gekregen hebben? Of begrijp ik het nu weer helemaal verkeerd
Veel sterkte, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Annouschka

Hoi Irene,

nee, je begrijpt het goed, het kan ook door de lucht worden doorgegeven.  Dat wisten we dus helemaal niet anders hadden we daar never nooit naartoe geweest.

groetjes
annouschka

Lique

5 augustus 2004, 03:15:02 #54 Last Edit: 5 augustus 2004, 03:17:39 by Angelique
Hoi,

Feld zei tegen mij dat als ik niet te lang in het binnenhok bezig zou zijn, en goed mijn handen zou wassen nadat ik met een valk bezig was geweest, zou ik het niet over kunnen brengen aan mijn binnenvalken.
Deze zitten ook niet aan de antibiotica, omdat er geen gevaren waren.

groetjes LIque

Mandy

Hoi Tineke en Annouschka,

Nog even een ander vraagje aangezien jullie redelijk in mijn buurt wonen, naar welke dierenarts gaan jullie? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

vanta

hoi annous hopelijk gaat het morgen weer wat beter  :-/
met solo

ik kreeg iets voor 23uur de uitslag van de voilliere
daar is godzijdank nu niets aan de hand en inderdaad waarschijnlijk is het dan omdat wij altijd de handen wassen maar een sneltest geeft niet altijd 100% uitsluitsel

voor de zekerheid laat ik het naar utrecht sturen en blijf wel preventief op aanraden van de da de antibiotica geven omdat ze binnen wel besmet zijn :'(

als morgen mijn eigen da terug is bel ik hem gelijk op wat hij hier allemaal van vind en laat het jullie weten

en inderdaad kun je het ook via de lucht krijgen of een kooi die al vogels bezit met de ziekte maar ach we blijven gissen en zekerheid zullen we nooit krijgen

gelukkig is er bij mij geen een ziek op het moment :)
en hopelijk hou ik dat zo

groetjes tineke

Paul

Hoi,

Wat erg dat je het zo ook mee kan nemen daar heb ik helemaal nooit aan gedacht.
Ik haal het voer in afgesloten zakken in een winkel die zelf geen vogels verkoopt alleen voer en andere dierenbijnodigdheden dus dan is de kans veel kleiner.

Mandy schreef:
CitaatMaar antibiotica kan wel schadelijke effecten hebben hoor, vooral op de darmflora en daarom is het belangrijk om extra vitamines ed te geven.

Ik had een jong valkje van een week of 8 die we antibiotica gaven en na 2 weken kon die niet meer vliegen als bijwerking van de antibiotica waarschijnlijk :-(
Dus kijk zeker met jonge vogels heel goed uit.
Iedereen sterkte die deze nare ziekte nu heeft.
Ik heb hier ook zieke valkjes in huis gehad die een salmonella bacterie hadden maar dat was volgens de dierenarts alleen besmettelijk via de ontlasting dus we hebben ze behoorlijk gescheiden gehouden.
Ik houd ze in elk geval extra goed in de gaten nu.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

Mandy, ik ben gisteren naar een dierenarts in Gent geweest, hij kwam proffesioneel over en heeft zelf nog met valkjes gekweekt, ik geloof dat ie nu nog kweekt met kromsnavels.  Tineke gaat naar d'r eigen DA in Hulst.
Ik heb het adres gekregen van de DA in Gent van m' n DA hier in Kortrijk, ze kent hem goed.
Als je z'n adres en telefoonnummer wil, dan zal ik je dat doormailen.

Ondertussen slaapt Solo wel op 2 pootjes, wat toch wijst op ziekte :'(  Maar we doen er alles aan om hem beter te maken.  Yabba is nu voor hem z'n grootste steun, ze zit hem veel te kroelen en wil altijd bij hem zijn. :'( :'(

Het is nu 5u en ik kan al niet meer slapen, ben al op van 4u.  Ik weet dat het voor mezelf ook niet goed is maar ik moet het eerst even verwerken maar hoe doe je zoiets :'( :'(

Gisteren kon Yoda ineens niet goed meer vliegen, hij landde op de grond, we hadden hem dit al 2 keers zien doen daarvoor maar dachten dat het was omdat de kooi een nieuwe plaats gekregen heeft en hij dus gewoon de kluts kwijt was.  Niet dus. :'(
De rest zit nog wel allemaal op 1 pootje, enkel Solo slaapt op 2 pootjes.

Ik ben blij voor je Tineke dat de test van de voliere negatief is, is toch al 1 lichtpuntje in de duisternis.  Ik vind het zo vreselijk dat ik je dit heb aangedaan, had ik het toch maar geweten. :'(
Maar we gaan er allemaal samen tegen vechten, we geven onze valkjes niet af aan zo'n smerige ziekte. >:(

Ik hoop gewoon dat Solo vandaag een beetje beter is en dat ie blijft eten, ook al is het niet z'n normale hoeveelheid, drinken doet ie voldoende.  Ik wil hem niet kwijt, hij heeft al zoveel moeten meemaken, dit verdient hij niet, geen van allen verdient dit.

Normaal gezien zou het grootste gevaar binnen 4 weken moeten geweken zijn, dit zou het allermooiste verjaardagscadeau zijn dat ik in m'n hele leven al gekregen heb, ik ben nl. jarig op 3 september.  Ik hoef helemaal van niemand geen cadeaus, enkel dat m'n valkjes beter worden, dat is al meer dan genoeg. :'( :'(

groetjes
Annouschka

Anita1

:-/ *slik* anouss.ik zit hier ff te janken hoor.ik vind zelf ook dat je.je niks hoeft te ver wijten naar tineke toe he? kom op meiss dat weet je wel he?
ach ik kan me helemaal voorstellen hoe,jij je eigen moet voelen >piep<
en ik hoop voor je dat,je vandaag niet hoeft te werken meiss.dan kan je ff bij je lieffies blijven en ze goed in de gaten houden.geef ze maar veeel knuffels van mij..en jij ook 1 .anita