Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Lin

Hey

Inderdaad leuk om je niet eens zorgen te maken en lekker te genieten van ze.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

30 april 2005, 00:39:47 #661 Last Edit: 1 mei 2005, 15:15:10 by Gerda_T
Grappig je zegt dat Wooki een Chewytje is, maar volgens mij  is Chewy een Wooki, of heb ik het mis Starwarsfans??

Groetjes Gerda

Annouschka

Hoi,

hahahaha, ja idd, Chewy is eigenlijk een Wooki maar ik bedoelde dat hij naar het gewicht van Chewy toegaat ;D ;D

Ja, het is warm vandaag en Chewy zat weer in d'r drinkbakje te badderen, dus grote schaal genomen, gevult met water en in de kooi gezet en het was metteen waterpret :)

groetjes

Gerda

Ik wist wat je bedoelde hoor Annous, maar ik vond het zo'n schot voor open doel dat ik het niet kon laten!!!!

Hier hebben de grasjes gebadderd in hun kleine drinkbakje (wel kleddernat, heel knap uit zo'n klein bakje) maar toen ik hun badje neerzette hoefde het niet meer :( ;) Zul je altijd zien :D :D

Groetjes Gerda

Annouschka

Hoi,

wat een leuke dag weer >:(  Moeten jullie nu even kijken wat Yoda gedaan heeft bij Chewy: >:(

Hij plukte haar al langer maar het is de eerste keer dat het bloedde, heb het een beetje ontsmet met isobetadine maar verder kan ik ook niet meer aan doen. :(

Heb naar de DA gebeld en gevraagd of er iets aan te doen valt en hij zegt, meer ruimte, ze zitten nu al in een grote papegaaienkooi :-\, of proberen met bitterspray.  Wij dus de 2de optie overwogen maar eens in de winkel en eerst even op onszelf getest te hebben :D, jakkes zeg, wat een stinkspul, dat vertrouw ik dus niet en ik wil niet dat m'n lieverd stinken gaat dus hebben we dat spul maar niet meegenomen. :(

Hij zei ook dat het kon overgaan eens ze een nestje hebben gehad maar dat zie ik zeker niet zitten aangezien ik er 100% zeker van ben dat hij dit bij jonkies ook zal gaan doen en ik die kleintjes dus bijna zeker met de hand zal mogen grootbrengen, verder wist ie het ook niet echt wat ik anders nog kan doen :-\

Triestig, triestig, m'n vriend was heel boos, hij negeert Yoda nu,  beseft denk ik wel een beetje dat ie verkeerd gedaan heeft, hij ziet ook wel dat Chewy gebloed heeft.  Zucht, zucht...

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

er zijn nu 2 dagen gepasseerd en ik moet zeggen dat ik Yoda niet meer zien plukken heb bij Chewy :-\ zou ie het dan toch geleerd hebben???
Hopelijk is ie zelf geschrokken van het bloed en stopt ie ermee.  Chewy heeft er wel geen last van want ze is nog altijd even vrolijk als anders :), wel trekt ze denk ik een beetje weg van Yoda, troubles in paradise??

Met de rest van de bende gaat het heel erg goed, Solo moet nog 1 oude staartpluim verliezen en dan heeft ie een compleet nieuwe en vooral mooie staart :)

Gisteren heeft het hier hevig ge-onweerd maar de valkjes hebben zich flink gehouden enkel onze kater was heel erg bang, hij was niet de enige, ik zat op m'n werk en Gregory was thuis, gelukkig maar anders stond ons huis onder water. :(  Nu heeft enkel onze tuin het moeten ontgelden.

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

we hebben gisteren een beslissing genomen, ik had de DA deze week gecontacteerd ivm het plukgedrag van Yoda, hij heeft haar vandaag alweer geplukt :(

Wat de DA dus ook als optie gaf, is om hen een nog grotere woonst te geven, we gaan volgend jaar een huisje kopen en we hebben beslist om net zoals Rob en Trudy een binnenvoliere te maken voor onze valkjes en natuurlijk komt er dan ook een voliere buiten, nee niet voor onze schatjes maar voor andere niet-tamme schatjes om mee te gaan kweken :), t'is niet de bedoeling om bv 20 jongen te hebben want als ik ze dan niet kwijtraak zou m'n voliere vlug vol zitten, we zouden gecontroleerd beginnen kweken dwz een paar jonkies maar, geen grote aantallen want ik wil ze zeker niet naar een opkoper doen ofzo.

Tot die tijd, zal ik toch de bitterspray gaan proberen om hem het zo af te leren, hopelijk lukt het maar de kansen zijn klein weet ik :(

Ik kijk er zo naar uit om ze een binnenvoliere te geven, zodat ze ook hun vleugels eens kunnen strekken als we er niet zijn.  Niet dat ze nu krap zitten, ze hebben een jockkooi die ik voldoende groot vind en ze mogen er meermaals per dag uit maar het kan nooit groot genoeg zijn nietwaar? ;)

groetjes

Lin

Hey

Ik hoop dat de spray wat gaat helpen. Wat leuk dat jullie een grote kooi nemen. Wel fotos maken hoor.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Annouschka

Hoi,

ja ik hoop het ook, zaterdag naar de dierenwinkel geweest maar blijkbaar was ie onder de middag gesloten, t'zal voor volgende week zijn dat ik hem ga halen want deze week moet ik laat werken.

En als er uitbreiding komt, nieuwe kooi/voliere, zullen er zeker foto's volgen maar helaas is dat nog niet voor binnenkort :-\

groetjes
Annouschka

Gerda

Hoi Annouschka,

Leuk die plannen om te gaan kweken. Ik ben erg benieuwd hoe dat straks allemaal gaat. Maar voorpret is altijd al leuk he, al die plannen bedenken enzo!!

Arme Chewy, nog steeds geplukt door Yoda. Ik ben benieuwd of dat door de bitterspray overgaat. Maar het is altijd te proberen. Anders heb je straks een giertje in plaats van een valkje :-\

Groetjes Gerda

Annouschka

Hoi,

hier nog even een verslagje, het gaat redelijk goed met de valkjes, Yoda plukt Chewy bijna niet meer, waarom weet ik niet maar ik hoop dat het blijft duren, hij geeft haar nu de hele dag door serenades ;D

Yabba is wat stiller maar dat is wrs omdat Yoda nu de hele dag zit te fluiten :-\ Afwisseling van wacht zeg maar :)

Gisteren is Tineke hier geweest en heeft ze 2 valkjes van mij gekregen die ik eergisteren gaan ophalen was bij een kweker, een bonte cinnamonpop en een geparelde witmasker pop(hoop ik) :-\  Ze gaan het daar heel erg naar hun zin krijgen in haar voliere, daar ben ik zeker van ;)
Heb alleen gevraagd, als ze jonkies ervan heeft..ja ik moet het al niet meer zeggen zeker?? ;D ;D :D ;D
Ik heb nog geen cinnamon dus ::) die moet zeker ook in de collectie maar dat zal maar voor volgend jaar zijn helaas want nu komt er niks meer bij tot wanneer we een huisje gekocht hebben en we een voliere hebben.

Zo dit was het weer.

groetjes
Annouschka

robentru

Hoi Annous,

is weer lang geleden, maar even een berichtje.
Wat leuk dat jullie een binnenvoliére gaan maken; zal een giga plezier voor jullie en de valkjes worden. Mocht je hulp willen hebben (afmetingen, materialen enzo) dan hoor ik dat wel  ;). Ook al moet je er nog even op wachten de vreugde is er straks nog meer om.

Fijn te lezen dat het goed gaat bij jullie.

Trudy  :-* :-* :-*

Annouschka

Hoi R en T,

ik zal zeker gillen hoor als we met vragen zitten ;)

Voor de rest gaat het hier rustig, nou ja, rustig ::) Wooki heeft sedert kort geleerd hoe ie moet schreeuwen en ik moet zeggen dat het hem redelijk lukt ;D

Hij heeft nog een groot peuter-gehalte maar t'is een hele lieve valk die heel hard van kroelen houd :) Met mij dan ;D, t'is zo'n grappig diertje, hij bijt eerst (niet doorbijten maar spelend bijten) en dan geeft ie z'n koppie, dat moet ik dan kroelen met m'n neus en zoentjes geven in z'n nekkie :-*  Dat vind ie zoooo  lekker ::) ;D

Met de rest van de valkparkietenbende gaat het ook prima, Yoda fluit de sterren van de hemel, hij mag sedert hij Chewy op d'r koppie geplukt heeft, niet meer wipwappen van haar :-\ zou niet weten of het daarom is maar nu fluit ie van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.

Hij brabbelt weer iets nieuws, zou echt niet weten wat hij wil zeggen maar hij blijft het maar herhalen :D

Ook heeft ie van Solo geleerd hoe ie vliegertje moet spelen, het is eigenlijk heel erg stom begonnen..
Ik heb het hen eigenlijk geleerd zonder dat ik het besefte :-[  ik zet hen op m'n vinger en zeg dan "meeeeeeuuuuuuwwwww" en laat hen als een vliegertje naar beneden zakken en dan terug omhoog...  Als ik nu zeg tegen Yoda: Ben jij een meeuwtje??  Dan doet ie: mmmeeeeuuuuwwwwww en gaat met z'n koppie naar beneden terwijl ie dat zegt :D :D  Zoooo grappig vind iedereen het, en ik ook :)

Zo dat was het weer.

groetjes

Nelleke

Hoi Anous,

Eerst eens bij jou wat schrijven. Wat leuk dat je valkje zo praat. Ik zie het helemaal voor me met dat meeeuuuww-verhaal  :D :D

Wat een verwennerij een binnen- en een buitenvoliere in de toekomst. Leuke plannen. Als het zover is horen wij het ook wel he, met foto's graag 8)

Vervelend zeg dat gepluk. Gelukkig is er nu rust in de tent (hopelijk heeeeeeeeeeeel lang :-\)

tot de volgende keer, Nel (Bobbie) :)

Annouschka

Hoi,

jaa zeker horen jullie het als eerst, met bijbehorend fotomateriaal. :)

Poeh wat was het gisteren heet zeg, dat merkte ik ook aan de valkjes, ze waren stiller dan anders, er zat niet veel fut in, alleen 's morgens en 's avonds komen ze tot leven, voor de rest van de dag lekker slapen of rustig zitten.  Het was voor mij ook in een keer teveel hoor, heb gisteren bijna de hele dag op de wc doorgebracht :-[ :-X :D  Gelukkig had ik een dagje vrij 8) maar het heb het de hele dag gebruikt om dingen in huis te doen waar ik anders niet aan toe kom en natuurlijk gisteravond een lekkere BBQ :P  En vanavond weer :)  Ook onze katten hadden het knap lastig, vooral Gizmo, die heeft lange haren en wilde overdag niet buiten, hij liet pootafdrukjes achter op m'n vloer zo warm had ie het. :(  Vorig jaar hebben we hem laten scheren en hij was zoo gelukkig daarmee, het enige wat me tegenhoud nu is dat ie moet verdoofd worden, vorig jaar kon het niet anders omdat z'n haren in de knoop zaten, ga straks even met m'n DA overleggen.

Mijn vriend had gisteren z'n petje niet op op het werk, gevolg was dat ie zo verbrand was dat er etter uit z'n hoofd kwam vanmorgen :o :-X

En morgen dan weer onweer, hopelijk niet zo erg als begin deze maand want toen was het echt niet normaal :o De hagelstenen lagen 5 cm dik en de straat was een rivier geworden.

Voor de rest met de birdies gaat het lekker :) wel vind ik nog af en toe een zaadje in de ontlasting :( vraag me toch af waar dat blijft vandaan komen :-\
Maar als zij zich goed voelen dan is het voor mij oke, Yabba's ontlasting is ook weer normaler dan voorheen, ik denk dat die vitamines en die melkzuurfermenten van mijn DA daar voor iets tussenzitten ;)

Voor de voliere die we gaan bouwen, hebben we al een paar leuke ideeën, het wordt ineens goed gedaan dwz we zijn van plan om het binnenhok te metselen ipv met platen te doen en goed te isoleren met eventueel een ventilatiesysteem binnenin en in de buitenvlucht een vernevelingssysteem, dat zijn allemaal al ideeën van m'n vriend, hij heeft er duidelijk zin in en ik ook, kan bijna niet meer wachten tot volgend jaar :)

groetjes