16 augustus 2025, 06:38:14

Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Annous,

Gefeliciteerd met je nieuwe valkje. Prachtig met die pareltjes!! Maar 5 is wel een oneven aantal, heb je al een zesde in je hoofd  ;D ;D ;D
Ik ben benieuwd hoe ze op elkaar reageren. Heb je al een naam voor hem. Het gaat toch geen R2-D2 worden ??? :-\ :-\ Misschien gewoon Jedi of als het een vrouwtje is Leia  ;D ;D ;D

Groetjes Gerda

Annouschka

Hoi,

ja idd ;D is oneven maar voorlopig nog even niet :)

Nee, zijn naam is Wooki :)
Wat vind je daarvan??

groetjes

robentru

Hoi Annous,

wat een prachtige mooie nieuwe aanwinst hebben jullie erbij gekregen zeg  ;D ;D :P
Kan me voorstellen dat jullie meteen verliefd zijn geworden op Wookie (onwijs toffe naam) want het is een plaatje om te zien.
Heel veel plezier ermee.

Knuffel van ons   :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Annouschka

Hoi,

hahahaha :D :D alsof jij daar voor niks tussenzit Trudy ::) ;D

Nee, ik vond het heel erg gezellig gisteren samen, moeten we zeker nog eens overdoen maar dan wel met Rob erbij.

Het gaat heel erg goed met Wooki, hij is liever dan dat ie bij Tineke was :) waarschijnlijk nog wat onwennig maar hij kan blijkbaar goed overweg met de rest, wil heel graag bij hen zijn en kan heel goed vliegen, heeft daarnet samen met de rest gevlogen en is maar 1 keer gecrasht, hij vliegt heel rustig en zoekend, net Yoda toen ie klein was. :)

En een vreetzak niet te doen, heeft al vanmorgen bijna een hele trosgierst naar binnen gewerkt en breekt nu zowat z'n kooi af om bij de rest te kunnen zijn, is wel zielig maar ja.

Oh ja, nog iets anders, over Chewy :-[ haar gewicht gaat weer de hoogte in, terug 137 gram :-[

groetjes

Gerda

Dom he,

Ik had gewoon over de naam heen gelezen (geinige naam weer ;)) Omdat ik meteen naar de foto's ging kijken(kwijl kwijl), toen heb ik verder gelezen, maar dus een regel overgeslagen.

Groetjes Gerda

Anita1

;D gave valk hoor die wooki,lekkere stoer naam ahhaa.maar hij ziet er ook stoer uit hoor!
het is een wildkleur geparelde valk.vind die altijd erg mooi.
ben blij dat het zo goed gaat allemaal.
voor je het weet koop je een huis en heb je als 1e de voliere staan.dat zal zeker niet lang meer duren,want als je er 5 hebt..komt er een 6e.zeker te weten ahahahaaa.
nou meiss geniet er maar lekker van.knuff anita :-*

Riny

Hoy Annouschka
Gefeliciteerd met Wooki hoor.
Zorg maar dat het een gezonde gelukkige vogel wordt.
En Anita heeft gelijk, je hebt er altijd te weinig.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Annouschka

Hoi,

dankjewel :-*
ik vind het ook een supermooi valkje, t'is ook een echte lieverd.  Hij zit nu lekker te slapen, heeft vannacht wss niet te veel geslapen, onze visite was pas om kwart na 1 weg en de eerste nacht zal ie wel nog wat onwennig geweest zijn.

Ik weet al waar ie verzot op is: witlof, hij heeft vanmiddag een beetje gekregen en het was allemaal op :) vind het reuzelekker blijkbaar, jong geleerd is oud gedaan nietwaar ;)

Hij kan ook al zaadjes pellen heb ik gezien maar vind trosgierst veel makkelijker en leuker ;D

Ja, die zesde,  ::) mag ik weer een nieuwe kooi kopen..

groetjes

Peter

Hoi Annouschka,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Groetjes,
Peter

Annouschka

Hoi,

dankjewel, vind het ook een lekkere scheet :D  Het is een snoepertje ;D er hangt van gisteren een snoepstaaf in de kooi en die is al bijna helemaal gesloopt, en daar zit Wooki ook voor iets tussen :-X

Hij kan heel goed vliegen alleen landen is nog een beetje minpunt, hij kiest al mijn mooie schilderijen uit om op te landen :-[  Tot nu toe heeft ie ze nog niet zelf beschilderd maar dat zal ongetwijfeld nog wel eens gebeuren ;)

Ook met de rest van mijn Star Wars-crew gaat het heel goed, Yabba en Solo bieden hun kopje maar al te graag aan bij Wooki ;D

groetjes

Annouschka

Hoi,

Wooki heeft vandaag z'n eerste avontuur achter de rug.
Gelukkig is het goed afgelopen.

Deze namiddag had ik ze voor het raam gezet, ik kan vanuit het keukenraam zo binnenkijken in de woonkamer.  Ineens zag ik Wooki in een nogal rare positie zitten, ik dus even gaan kijken..
Daar zag ik tot mijn grote schrik dat Wooki vast zat met z'n snavel  :o :o

Waarin precies zullen jullie vragen, wel, ze hebben dus een jockkooi en aan de bovenkant zijn 2 latten en aan de binnenkant zitten dus gaatjes, 2 in elke lat, meneertje vond dat wel interessant en wou die eens van nader inspecteren ::)
Gevolg was dat ie met z'n bekje daarin vast is gehaakt.
Ik was helemaal in paniek natuurlijk, gelukkig heb ik snel kunnen handelen, mijn vriend was er niet dus ik stond er alleen voor :(  Ik was zo bang dat ie zelf door zou trekken en zo z'n bek zou scheuren of afbreken, gelukkig heb ik hem er zelf vlug uit kunnen helpen.

Ik heb nog een half uur zitten natrillen, kon niet eens een mail versturen, zo hard bibberde ik :(

Toen ik dan eindelijk bekomen was, heb ik Tineke gemaild, die moest er wel om lachen want bij haar had ie ook al zo'n stunt uitgehaald, hij had een nietje wat in de krant zat gepakt en dat zat dan klem in z'n bekje ::) :o

Gelukkig heeft ie er niks aan overgehouden, hij was niet eens geschrokken ??? hij vond het blijkbaar heel normaal en ging direct een hapje eten ::) :D

Vind het toch raar dat ik dit altijd moet tegenkomen.

groetjes

Gerda

Ja, dat krijg je als je je valkje Wooki noemt ;D ;D Geintje!!

Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken was, ik zou ook achteraf staan te trillen.
Wat een beest zeg, er niet eens van onder de indruk :-\
Gelukkig is het goed afgelopen, maar je kunt er bijna donder opzeggen dat dit niet zijn laatste stunt is  ;) ;)

Groetjes Gerda

Annouschka

Hoi,

hahahahahaha :D

ja, ik denk ook niet dat het z'n laatste stunt is hoor, zo jong en al een strafblad :D

groetjes

Annouschka

Hoi,

en idd dit was Wooki's laatste stunt niet :-[

Het is hem nu gelukt om z'n pootje zeer te doen, we waren zaterdag al naar de DA geweest met hem om z'n knijpring te verwijderen aangezien hij er wat last van had, hij knelde niet ofzo maar hij zat er de hele tijd aan te prutsen.  Het is dus niet die poot waar ie pijn aan heeft maar z'n andere zucht... ::)
Het is denk ik niet zo heel erg, hij gebruikt hem wel maar je ziet wel dat ie er last in heeft, is wrs weer te wild geweest in de kooi, hij klimt niet naar beneden, dat is niks voor hem, hij springt gewoon ::) :D

Hij is ook al heel fel verdikt, dit wordt een Chewytje ;D, hij weegt nu al 115 gram, ons Chewy zit op een 'acceptabele' 126 gram.  Als ze daarrond blijft, is het oke voor mij.    Yoda en Yabba blijven rond de 100gram wegen, Solo daarentegen, hou jullie vast... roffelroffel... 91 GRAM!! :o :)  De laatste keer dat ie zoveel woog was denk ik voor de eerste papegaaienziekte!!  Hij doet het zo goed, de kleine schat :-*

Ik heb zondag een zakje Vitakraft met eucalyptus ed gekocht, weet niet meer precies hoe het heet, om bij hun Teurlingsvoer bij te mengen, ze vinden het heerlijk!! Vooral die paar zonnebloempitten die erin zitten, ik meng 1/10 bij das dus niet zo heel veel dus niet zo heel erg.

Ze hebben net ook een wormenkuur achter de rug, die is ook prima verlopen, kortom, het is leuk om m'n scheetjes eindelijk eens gezond te zien :)

groetjes
Annouschka

Gerda

Wooki de Wildebras!!!

Fijn dat het verder goed gaat :D :D :D

Groetjes Gerda