Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Anita1

blij dat het weer iets beter gaat met je valkjes annous.ooow en die paniek.heb ik gelukkig nooit last van.maar ja..hier binnen heb ik er maar 2 he? tijd voor een voliere bij jou dus! haha geintje.zie eerst maar dat ze weer 100% worden he? knufff anita

beste tineke.ik vind het vreselijk jammer dat je weg bent.ik doe het even hier,dan kan annous het doorgeven.ik weet waarom je weg bent,en ik kan je eigenlijk wel gelijk geven.maar mss was het ook wel opzet van diegene..laat je idd niet onderlopen..ik zag liever dat je het anders gedaan had. je mondje kan jij n.l wel roeren! kusss anita

Annouschka

Hoi,

ik krijg je bericht weer niet te zien Anita, daarom zet ik er nu eentje achter, het is steeds bij het beginnen van een nieuwe pagina dat het gebeurd

suus

Ja dat had ik vanmiddag ook. Wel een email dat er een nieuw bericht is maar het bericht zelf zag je niet. Ik dacht dat de schrijver hem misschien gelijk verwijderd had of zo...
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

heb je mijn bericht nu wel gelezen dan annous? knuff anita

Annouschka

Hoi,

ja, ik heb je bericht nu wel gelezen Anita ;)
Ik heb gisteren naar de dierenkliniek gebeld want woensdag loopt de AB-kuur ten einde, wss wordt 15 oktober d-day voor hen en voor mij.  Dan zullen er weer testen gedaan worden met allemaal: bloedafname bij Yabba en ook bij Solo. Swabs bij allemaal en mss ontlastingsonderzoek en bij Yabba mss röntgenfoto's van d'r kliermaag.
Hier is het nog altijd hetzelfde, ze zijn allemaal goed actief, Yabba en Solo blijven op gewicht alleen zitten er nog steeds zaden in de ontlasting.
Ik ben vandaag effe wat aan het proberen, ze krijgt nu een hele tijd geen trosgierst meer omdat ik vermoed dat het telkens trosgierstzaad is dat onverteerd er weer uitkomt mss een allergie??? :-/
Want ze had deze week 3 dagen geen stukje gehad en er zaten de 3de dag geen zaden in de ontlasting.
Ik kan het ook mishebben maar ik kan het maar proberen.

groetjes

Anita1

hoi lieve annous.
zou het dan door de trostgierst kunnen komen.als je die geeft,dat er dan wel zaadjes inzitten? probeer het nu weer te geven anders..dan kan je zien of het daaraan ligt.wel vreemd is toch vetter he? zou er beter uit moeten glijden..of mss is het dat wel? dat de trostgierst minder snel verteerd,door dat het vetter is..zit hier alweer helemaal met je mee te denken hahaha.voel ook zo met je mee he? geef tineke een knufff van me.en jij ook! knuff anita ;)

Paul

Hoi Annouschka,

Ik hoorde toevallig vorige week van iemand waar een valkje niet tegen die rode trosgierst kon die werd er echt ziek van.
Is het ook toevallig rode trosgierst die jij gebruikt of de gewone?
Het kan natuurlijk altijd daar aan liggen en het is geen slecht idee om dat even uit te proberen of het helpt het even niet te geven.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

nee Paul, het is gewone trosgierst dat ze krijgt.
Ik ben pas vandaag terug begonnen met de ontlasting te controleren omdat ik zeker wil zijn dat alle trosgierst uit haar lijfje verdwenen is.
Daarjuist gekeken en er zat niks in.  Ik juich nu nog niet, zal dat pas over enkele dagen doen als ik 100% zeker ben.  Ik vind het zo raar dat het telkens dezelfde zaden waren die ik terugvond in de ontlasting, telkens dezelfde vorm enzo.
Dan ben ik beginnen denken en aangezien ik de eerste keer zaad heb gevonden terwijl ze enkel trosgierst en pap kreeg, dacht ik direct daaraan.

Nu maar te hopen dat ik geen zaden meer vind. :-/  Dat het geen vals alarm is.  

Gisterennacht moet er serieuze paniek in de kooi geweest zijn want er hingen bloedspatten aan de muur toen ik opstond. :o  Ik was helemaal in paniek en wist wel naar wie ik eerst moest kijken: Chewy mijn lutinopopje en idd, ze heeft een bloedpen, een van haar nieuwe want de huls zit er nog gedeeltelijk over :(  Ik ben eraf gebleven want ik zag geen wondjes verder en wilde haar niet stresseren.  Ze heeft er geen last van dus laat ik het wel verder zo, wel jammer dat het juist een veer is die aan het uitkomen is, de schacht zit vol met bloed :(
Het zal wss een vlieg geweest zijn die ik de avond ervoor al gezien had, arme Chewy.
Yabba en Solo zitten nog mooi op gewicht: Yabba 98.5 gram en Solo 85 gram, hij is veel kleiner dan de rest dus zal dat wel normaal zijn denk ik.

groetjes

boezempje

hai Annouschka

gelukkig gaat het met het gewicht goed ja mooi zo.
en wat betreft de trosgierst kan jij nog wel eens gelijk hebben over dat ze daar niet tegen kan ik heb dat ook met micky gehadt dat elke keer als ze trosgierst kreeg ik de zaad terug vond en ook dat ze dan meer dee overgeven heel wazig maar waar.je zal het inderdaadt even moet afkijken,ik hoop dat je er snel achter bent,maar gelukkig klikt het bij jou allemaal een beetje redelijk daar
succes ermee meis.

knuff essie

Anita1

;) hoi hoi annous.van een vliegje schrikken? hhm ::) weet niet.ik dacht dat valkjes erg goed tegen vliegen konden en er niet van schrikken.ja met een lutino is het anders ja.die zijn idd wel schrikkerig.maar ik heb nu 12 valkjes,maar ik was altijd zo verbaasd dat vliegjes ze niks deden.ze bleven gewoon op hun plek,alsof ze dachten daar heb je weer zo malootje die vliegen kan.
maar erg naar voor je zeg.en zeker van die staart.zonde ja.het bloed kan je goed met melk eraf krijgen.mss een tip voor je.het gewicht vind ik zeker erg mooi.hopen maar dat het aan de trostgierst ligt dan.knufff anita :-*

Annouschka

Hoi,

ik wil nog even laten weten dat ik vandaag terug geen zaden heb gevonden in Yabba's ontlasting.
Zou dit nu echt het einde van de tunnel zijn? :-/

groetjes

Anita1

ik hoooooooop het echt voor je meiss.ik gun je alleen nog maar plezier met je lieffie.kusss anita ;)

boezempje

hai meis

het is net wat anita zegt we hopen echt heel hard voor je,
het is mooi geweest en mag er nu wel iets moois gebeuren tog.
succes ermee essie

Paul

Hoi Annouschka,

Wat goed dat je weer geen zaadjes hebt gevonden in de ontlasting.
En het gewicht is ook prima dat kan niet beter.
Alleen zielig voor hem dat ie geen lekkere trosgierst meer kan eten dan maar misschien kan het een enkele keer wel.
Je kan ook proberen met andere soorten misschien gaat bij hem de rode juist wel weer goed maar dat moet je dan natuurlijk pas doen als ie helemaal is opgeknapt.
In elk geval denk ik nu zeker wel dat hij zo goed als genezen is na die lange weg die hij heeft moeten gaan.
Nu nog de uitslag afwachten van de testen en dan ben je echt zeker.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

4 dagen gingen voorbij zonder zaden in de ontlasting, 4 dagen waarin ik hoop kreeg dat dit het einde zou zijn maar blijkbaar is voor m'n Yabba de tunnel nog niet ten einde :(

Vanmorgen keek ik en zag zo een zaadje in haar ontlasting zitten :(  Ik begrijp het niet meer hoe dit kan, 4 dagen niks en dan ineens weer wel wat :'(
Ik had gisteren nog de DA aan de lijn en die gaf als uitleg dat Yabba te gulzig was met trosgierst en ze met pel en al opeet, dat het daarom kan zijn dat ik zaden vond, een uitleg waar ik best wel mee accoord kan gaan want ze is er best gulzig mee.  Maar met haar gewone zaden is ze volgens mij toch zo gulzig niet hoor. :(  En ze heeft nu al een tijdje geen trosgierst meer gehad.

Ze blijft rond de 97 gram draaien qwa gewicht, de ene keer is het 98, de andere keer 96, is wel goed denk ik? :-/
Haar gedrag is nog steeds hetzelfde: knettergek. :)
Normaal gezien mocht ik vanaf vandaag terug haar gewone voer geven, nu zit ze nog op parkietenzaad en mocht ze ook weer eivoer, groente en fruit krijgen maar ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is nu :-/

groetjes
Annouschka