Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

even een update over de situatie hier.

Met Solo, Chewy en Yoda gaat het redelijk, alleen moeilijkheden om de AB naar binnen te krijgen, ze drinken er wel van maar niet echt veel.
In de bek doe ik bij hen dus nooit meer want gisteren nog 1x bij Yoda geprobeert en die had het in z'n keeltje laten lopen, hij zat nogthans plat toen ik het hem gaf, heb het druppeltje voor druppeltje gedaan maar het kwam dus ook langs z'n neus uit, heeft er nog 2 uur last van gehad.

Bij Yabba lukt het wel om de Baytril langs de bek te geven.  Ze eet nog steeds bijna geen zaad, enkel als ik het potje voor haar neus hou, dan pikt ze er een paar uit.  Eivoer ook al helemaal hetzelfde.
Ik voer haar nog 3 keer per dag bij en 1/2 stengel trosgierst per dag krijgt ze van mij.  Ze lijkt wel iets op kracht te komen en haar gewicht is stabiel gebleven.
Ze heeft wel nog altijd de warmtelamp nodig zo te zien want anders heeft ze het koud.  Ik meng nu eivoer onder de pap dat ze toch iets meer begint aan te sterken.
Daarnet, toen ik haar bijgevoerd had, wilde ze nog even op m'n schouder zitten, was schijn want ze wilde gewoon vliegen, heeft een toertje rond huis gedaan en dat ging goed, is nu wel terug uitgeput dus in't vervolg let ik wel op als ze uit de kooi is.
Dit duurt wel lang zeg bij Yabba dan, ik hoop dat ze snel weer zelf gaat eten, trosgierst is geen enkel probleem maar dat enkel in combinatie met pap en wat eivoer lijkt me toch niet goed.
Ga zometeen nog even naar de DA bellen om te vragen of dit wel normaal is.
Overgeven heb ik haar niet meer zien doen.
Hopelijk is dit vlug voorbij en komt mijn verjaardagswens alsnog uit.

groetjes
Annouschka

Anita1

pfff jij bent er nog niet zo te zien anouss.ja meiss wat een gedoe allemaal he? maar hoezo geen eigen voliere? je kan deze valkjes toch binnen houden,of in dit geval een drager dan? of zie ik dat verkeerd? ;) anita

Annouschka

Hoi,

ja, we gaan verder he, morgen is't 3 weken. :(

Het rare aan Yabba is dat wanneer ik haar trosgierst geef, ze dat in 1 adem opeet en zaad wil ze bijna niet.
Heb daarnet de kliniek gebeld maar de DA was er niet vandaag, moet morgen terugbellen.
En van die voliere, we gaan nog zien he, het zou toch maar ten vroegste binnen een jaar of 2 zijn als we ons eigen huisje hebben dus dat zijn nog zorgen voor morgen.

groetjes
Annouschka

robentru

Hoi Annouschka,
ja meis nog  drie weken te gaan en drie achter de rug... valt niet mee. Kaarsjes aansteken helpt echt, zal er zo direct een voor jullie opsteken. Ben niet (meer) gelovig, maar dit helpt!
Ik ben een leek hoor, maar kun je geen druivensuiker toevoegen bijv. aan het drinkwater? Dan smaakt het iets zoeter, of mag dat weer niet met de medicijnen?
Wens je weer heel veel sterkte en jullie komen er wel dat moet.
Wat een heerlijke wensdroom: een eigen huisje met een buitenvoliere. Gun het je van harte en wens mee dat het uit mag komen.
Groet, Trudy.

PS Je nieuwe titel is top! ;)

vanta

hoi annous wilde effe checken hoe het nu gaat met yabba

en ach niet te vergeten solo want die is tenslotte ook heeeeeeeeel ziek geweest en chewy rn yoda

ben benieuwd hoe het nu gaat

groetjes tineke

Annouschka

Hoi,

het gaat, nog niet zo denderd maar het gaat. :(  Ze heeft gisteren een wasbeurt gehad, allemaal trouwens, mocht van de DA en heb ze daarna lekker gedroogd met de haardroger en onder de infraroodlamp allemaal gezet.
Ze heeft een paar uurtjes bij de rest in de kooi gezeten en heeft samen met Solo zaadjes gegeten. :)  Maar je zag wel dat het veel te druk was voor haar en dan heb ik haar maar terug in haar kooitje gedaan waar ze lekker kan uitrusten en niet lastiggevallen wordt door de rest.
Toen ik daarnet binnenkwam was ze wel heel actief, kreeg een energieuitbarsting, niet lang maar toch even gefladderd in haar kooi.
In haar ontlasting begint er terug wit te zitten, daarvoor was dat allemaal water, geel water en het wittegedeelte wordt ook kleiner.
Bij de rest vind ik het witgedeelte nog steeds te groot, maandag is m'n DA terug en dan ga ik daar eens naartoe bellen.  De rest maakt een goeie indruk, zijn goed actief behalve Chewy is wat minder, kan ook zijn omdat ze broeds is.
Yabba is terug 1.5gram aangekomen, ze weegt nu 89.5 gram.  Heb gisteren nog met de DA gebeld en ze zegt dat ze wel een beetje een gedragsprobleem heeft nu, omdat ze geen zaadjes wilde eten, dat komt omdat ze alleen zit denkt ze, daarom heb ik haar gisteren ook even bij de rest gezet en daar at ze idd zaadjes.

Als ze gegeten heeft, is ze soms wel even niet lekker. :(  Gaat +/- 1/2 uurtje wat hoog op haar poten staan, hopelijk komt dat nu niet door de Baytril.
Gisteren heeft ze voor de laatste keer Primperan gehad, vanaf vandaag moet ze het zonder doen, hopelijk gaat dat goed.
Ik zou zo blij zijn moest het hier allemaal goedkomen maar dat kan ik nu nog niet, met Yabba kan het nog alle kanten op.

groetjes
Annouschka

Anita1

;) hoiii anouss.dat van hoog op de pootjes staan kan idd van de baytril zijn hoor.heb ik ook soms met powerr en die heeft dan een andere ab.
maar zo te horen komt er verbetering in bij je.alhoewel ik het wel heeel lang vind duren bij jou.hopelijk kanppen ze allemaal snel op.tot aan de oude toe he meisss.knufff anita! ;)

Annouschka

Hoi,

ja, het duurt idd heel lang :(  maar de DA van de dierenkliniek zegt dat ze eerlijk gezegd niet meer had verwacht dat Yabba ging stoppen met overgeven, m.a.w. zij dacht dat mijn Yabba ging doodgaan, het kan nu nog natuurlijk want nadat ze even actief is geweest, is ze direct moe en ze heeft haar lamp nog heel hard nodig, soms lijkt ze even misselijk na het eten maar geeft niet meer over.
Gisteren heeft ze anderhalve trosgierst en 6 ml pap naar binnen gewerkt, ze mag nu van de DA veel trosgierst eten zolang ik maar vitaminedruppels in haar drinken doe, het is natuurlijk eenzijdig maar ze zegt dat ik haar daarop nu mag laten aansterken.
Dat gedragsprobleem werken we er later wel weer uit, dat zijn zorgen voor morgen.

Rob en Trudy,

je hebt wel gelijk van die kaarsjes, ik geloof ook niet meer, ben m'n geloof kwijtgeraakt toen m'n papa stierf maar die kaarsjes zijn niet voor onszelf he, maar voor onze schatjes ;)  Dus maakt het niet uit want onze valkjes kunnen er toch niet aan doen dat wij niet geloven.

groetjes
Annouschka

Annouschka

:'( :'( :'(

terug naar af, Yabba heeft zonet terug overgegeven. :'(

boezempje

hai Annouschka

oohhh meis toch het is toch niet waar he,
hoe is het verder nu met yabba,

esther :-*

Anita1

:o :-/ ooow nee toch anouss.meen je niet!!! wat een vreselijk bericht! denk je dat ie weer gaat opknappen,en gaat ie weer overgeven.pffff wat een hopeloos vooruitzicht zo iedere keer.zou je onzeker van worden lieffie.ik steek gelijk weer een kaarsje aan hoor! potver we moeten erdoor heen hoor met yabba.heeel veel sterkte en hou ons op de hoogte knuff anita :-*

Annouschka

Hoi,

het gaat niet zo schitterend met haar, zit heel stilletjes op haar stokje.  Ook heb ik net onverteerde zaden in haar ontlasting gevonden :'( :'( :'(  Wat ook een symptoom is van de macau wasting disease. :'( :'(
Dit kan toch niet waar zijn :'( :'(

Anita1

ooow jeee anouss.en nu? wat kan je nu nog meer doen lieffie? kan je feld niet bellen of je eigen DA.je kan lijk mij hoor..niet wachten tot morgen..
geef m een flinke dosis druivesuiker.dan weer iets kracht hoop ik..en als je over zou gaan op pap weer?
is dat een mogelijkheid? sjees wat een >piep< ziekte zeg! knufff anita

Annouschka

Hoi,

druivesuiker mag ik zo min mogelijk geven, is ook niet goed volgens de DA, ik kan niks verder doen, alleen maar afwachten, morgen bel ik terug naar de dierenkliniek, heb haar zonet terug wat primperan gegeven.

groetjes
Annouschka

Anita1

pfff.
ja beter om die p.m weer te geven ja.mss gaat ze hte weer binnen houden.in ieder geval tot je DA terug is.gossie heb het zo met je te doen.sterkte hoor.kusss anita :-*