5 mei 2025, 16:42:17

Bubbels aan vleugels

Gestart door Tara, 6 februari 2003, 02:05:24

« vorige - volgende »

Tara

Hallo, ik wou eens ff iets vragen, hier is al eens een onderwerp van verschenen gekomen maar toch begrijp ik het niet echt; Mijn witmaskertje heeft aan elk van zijn beide vleugels aan de buitenkant bovenaan een bubbeltje zitten. Bij dat vorige bericht op het forum zei een dierenarts dat dit komt omdat de vogel te mager is. Maar kijk, mijn Piko is nog steeds mager, maar heeft dat niet. En Tazko is toch mooi van lichaam vind ik, hij is totaal niet mager en heeft dat, nou denk ik dat dit is omdat de valk al wat ouder is, maar ik heb toch zo m'n twijfels... Weet iemand precies wat dit is? Ik hoop het toch :)
Groetjes van Tara&Co

Paul

Hoi Tara,
Volgens mij hebben alle valkjes dat wel een beetje maar normaal valt het niet op.
Toen de mijne zo kaal waren zag je dat ook tussen de veren uitkomen en het zag er vreemd uit maar ze hadden het allemaal.
Alleen is het bij het ene valkje misschien wat dikker als het andere en bij mij viel het gewoon op omdat er geen vren op zaten daar.
Ik denk niet dat je je daar dus zorgen over hoeft te maken.

Groetjes,  Paul

Tara

Hallo, ja Paul, ik heb eens aan nog een paar valkjes gevoeld en Laiko heeft dat ook en tja, Laiko is 1 van de dikste valkparkieten en ziet er gezond uit en is trouwens gezond dus :-/ er zal wel niets zijn zeker :-)
Groetjes, Tara&Co