10 mei 2025, 14:45:48

Is hij ziek?

Gestart door Chico_Chica, 23 augustus 2004, 15:20:26

« vorige - volgende »

Chico_Chica

Hoi!

Ik heb sinds gisteren 2 valkjes. Het gaat om Chico. Hij zit steeds heel bol en is ook heel rustig. Vooral in vergelijking met Chica. Zij (kan ook een hij zijn, maar doet er nu niet toe) is heel levendig. Lekker aan t piepen enz. Chico zit maar een beetje voor zich aan t uitstaren. Kan dat bol zitten ook komen, omdat ze nu in een nieuwe omgeving zitten of heeft t met iets anders te maken?
Ik heb gekeken naar de ontlasting en die ziet er gewoon normaal uit. Ook is t raar want de ene keer zit ie heel bol met de veren en de andere keer iets minder, maar t ziet er nooit normaal uit.

Dus is t nodig om even naar de da te gaan? Of moet ik t even aanzien. Ze gaan vandaag namelijk naar hun echte kooi en huisje toe.
Ik maak me zoveel zorgen, omdat me vorige vogel er ook zo raar bij zat en hij was een dag later overleden. Ik wil niet weer zo snel een vogel kwijtraken :( .

groetjes marieke

Chico_Chica

Hier een foto van hem:

Lique

Hoi Marieke,

Bij tweifel nooit een valkje verkopen of weg doen.
Pas zodra je er zeker van bent dat een valkje supergezond is.
Dit is voor de nieuwe eigenaar beter, voor het valkje, maar ook voor jezelf.
Ik vind hem er inderdaad erg slecht bij zitten.
Ik zou als ik jou was, toch even een bezoekje brengen aan de dierenarts.

succes.

groetjes Lique

Valerie

Zit ie heel vaak zo?
Mijn valkje kan zich ook bol maken, maar dan zit ie zich weer te poetsen of rekt zich uit. Is wel nog heel aktief en eet en drinkt goed. Maar ik denk soms dat dat bolzitten ook met gedrag te maken heeft. Zo merk ik dat wanneer Rocky zich bedreigd voelt of bang wordt, zich een beetje bol zet.
Maar als hij idd een poosje aan een stuk bol zit, dan is het niet goed. Eet/drinkt hij/zij wel goed? Issie aktief?
Groetjes

Val

Annouschka

Hoi,

ik zou naar de DA gaan, hij zit er net zo bij als mijn Yabba nu, die ook ernstig ziek is, maak vandaag zo snel mogelijk nog een afspraak als je kan.

groetjes
Annouschka