6 mei 2024, 09:39:53

niks eten

Gestart door zazu, 22 augustus 2004, 23:27:57

« vorige - volgende »

zazu

hayhay,
ik had duss ff een vraagje over tammaken. Ik lees overal dat je je valkparkiet het beste tam kunt maken met eten. met trosgier, appel, banaan, ik heb het allemaal geprobeerd maar hij moet er niets van hebben. zelfs als ik er niet ben eet hij het niet op. ik maak me zorgen. PLEASE tell me wat ik kan doen :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Paul

Hoi Zazu,

De meeste valkjes vinden trosgierst helemaal het einde en ze zijn er echt dol op.
Dat ze appel en andere dingen niet lekker vinden komt wel vaker voor dat moeten ze echt leren eten soms.
Als je een streng trosgierst in de kooi hangt eet ie er dan helemaal niet van?
Je kan proberen om hem eraan te laten wennen door er wat zaadjes vanaf te halen en die in de vooerbak te leggen op het gewone zaad.
Als ie eenmaal weet hoe lekker het is eet ie het ook wel vanaf de streng denk ik.

Groetjes, Paul

zazu

bedankt paul,
maruh toenet zag ik dat ze al een beetje van de trosgier had gegeten, toen ik het op de bodem had gelegd. ook zijn voer staat nog op de bodem. hij komt haast niet van de bodem af. ook ben ik erachter gekomen dat de bak van plastic glanst, en dat de valkparkiet zichzelf erin kan zien de reden kan zijn dat hij op de bodem blijft???

Annouschka

Hoi,

hoe oud is je valkje?  Op de bodem zitten kan ook een teken van ziekte zijn hoor.
Jonge valkjes kunnen vaak nog niet zo goed op de stok zitten en zitten daarom soms nog op de bodem maar die worden dan meestal wel nog bijgevoerd.

groetjes
Annouschka

zazu

mij valkje zazu is 12 weken

Paul

Hoi Zazu,

12 weken is nog erg jong dus die moet je nog makkelijk tam kunnen krijgen hoor.
Zeker jonge valkjes zitten vaak op de bodem omdat ze nog niet zo makkelijk op de stokjes kunnen zitten voor langere tijd.
Dus het hoeft niet meteen te betekenen dat hij ziek is als hij op de bodem zit.
Hoed hem in elk geval even goed in de gaten of hij goed eet en drinkt en of zijn ontlasting er goed uitziet.
Het met een groen hoopje zijn met een wit hoedje erop en niet te waterig dan is het normaal.

Groetjes, Paul