Mieppie, Tyco, Ying, Yang, Lutty, Blossom, Youla, Luka en Binkie

Gestart door robentru, 22 augustus 2004, 17:34:38

« vorige - volgende »

robentru

Hallo allemaal,

Hier dan het eerste bericht in het dagboek van Mieppie en Tyco. Waarom? Omdat ze samen in een kooi zitten ;)

Zal bij het begin beginnen.
Vanmorgen (zondag 22 augustus 2004) toen Rob en ik de kooi van Mieppie in de keuken hadden gezet om die schoon te gaan maken, begonnen Mieppie en Tyco zo hartverscheurend om elkaar te roepen, ging door merg en been. Ze konden elkaar eventjes niet zien!
De kooi van Tyco er dus maar bij gezet, meteen werden ze alletwee rustig.
Rob en ik keken elkaar eens aan: wat doen we, wat is verstandig en wat niet? We hebben ons gevoel de overhand gegeven.
Na de schoonmaak hebben we Tyco eerst lekker laten eten en poetsen. Daarna de kooien zo dicht mogelijk tegen elkaar aan gezet met de deurtjes open. En toen maar wachten (daar zijn we inmiddels deskundigen in ;)).
Mieppie maar heen en weer dribbelen in zijn kooi, omhoog en omlaag langs alle tralies... die moet echt doodop zijn.
Tyco ging onverstoorbaar zijn gang, lekker beetje eten en nog een beetje poetsen. Uiteindelijk zaten ze ieder in hun eigen kooi op dezelfde hoogte, ik zie je wel ik zie je niet te doen. Na een aantal uren, ik had inmiddels al tegen Rob gezegd: let op Tyco neemt de eerste stap! kwam er actie...
En ja hoor! Na enige lichte aarzeling, stapte Tyco op de stok en dribbelde de kooi van Mieppie binnen. Even goed om zich heen gekeken, kom naar boven en legde meteen beslag op het schommeltje. Echt te gek voor woorden dat gevoel dat ons bekroop. Het mooiste is natuurlijk dat Tyco die macho Mieppie te snel en te slim af is...... ;D :o
Hier twee foto's die we meteen hebben genomen.





Ze beloeren en bekijken elkaar elk aan de andere kant van de kooi. Tyco had als eerste beslag gelegd op het voer, dus moest Mieppie noodgedwongen wachten, wat hem zwaar viel.
Toen Mieppie dan eindelijk "mocht" eten begon hij zowaar te koeren en te roepen (heerlijk, hebben we dagen niet gehoord). Ze zitten nu alletwee op een pootje en komen eindelijke eens aan hun middagdutje toe.

Later vandaag geef ik wel een up date.
Heel veel groeten van een supergelukkig baasje en vrouwtje. ;D :)

Maja

hihi, de grote stap is dan toch gezet he.
Moet leuk zijn, 2 zo'n schatjes in huis.
Nog veel plezier en ik kijk uit naar de foto's, ben er dol op.
xxxMaja

suus

hallo
O wat fijn dat Tyco en Mieppie bij elkaar inzitten! Ook goed dat ze zelf geklommen zijn. Maar Mieppie had niet zoiets van het is mijn kooi, wat doe jij hier?
Goed teken hoor, Ik denk dat ze elkaar wel zullen accepteren!
Heel veel plezier met jullie duo
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

suus

Zeg nog een vraagje... Ik wil niet pushen hoor, maar de website van Mieppie wordt dat nu website van Mieppie en Tyco of krijgt Tyco een aparte of hoe moet ik dat zien? Ben er wel benieuwd naar!!!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

22 augustus 2004, 21:58:42 #4 Last Edit: 22 augustus 2004, 22:00:50 by robentru
Hey Suus,

ja echt helemaal te gek dat Tyco in de kooi bij Mieppie is geklommen. En ik moet wel verschrikkelijk lachen hoor, wat blijkt namenlijk: Mieppie is een doetje!
Tyco heeft zijn eigen plekjes ingenomen en Mieppie gaat voor Tyco aan de kant. Je gelooft het echt niet.
Net een schoteltje met een beetje aardappel, wortel en boontjes in het hokkie geschoven, Mieppie er als de kippen (?) bij, hij kent dit. Komt Tyco rustig aan getrippeld gaat op het bordje zitten, eet wat en doei Mieppie!

Maar toen ik daarstraks voor de kooi ging zitten en met Mieppie ging praten had ik meteen weer wat ik altijd met die lieverd heb gehad... volle aandacht, net of Mieppie begrijpt wat ik zeg. Geen gehak meer of wat dan ook, volledige interesse.... wat ben ik hier super blij mee...
Zei tegen Mieppie een paar keer: "ga Tyco maar een lekker kusje geven"  En jawel, die macho had moed verzameld, en gaf Tyco een kusje op zijn vleugel... en nog een knufje op zijn rug. Ik smelt :).
Ben heel benieuwd hoe ze de nacht door gaan brengen?

Bedankt Suus en voor allemaal: dit was een up date.
 ;D ;D ;D ;D ;D
Van twee valkjes waarvan de 1 denkt dat hij de 'baas' is, maar de ander veel meer 'baas' blijkt te zijn!!!

robentru

Hoi Suus,
pfff je loopt zeker mee in de marathon?
De web site? Zal Rob vragen wat hij daar mee wil, maar ik heb een zwaar vermoeden dat het wel van Mieppie EN Tyco zal worden, maar aub nog ff geduld. Al onze aandacht gaat nu naar die twee schatjes :o
Je geduld zal zeker beloond worden!

Groet, Trudy ;)

Ria

Hoi,

Geweldig dat het zo goed gaat met die twee samen. Mieppie is gewoon een charmeur. Die probeert het hartje van Tyco te winnen. Lukt vast wel.

Groetjes,
Ria

robentru

22 augustus 2004, 23:27:33 #7 Last Edit: 22 augustus 2004, 23:28:35 by robentru
Haha, Ria,
klopt, maar ook een schijterikje (bestaat dat woord eigenlijk wel?) eerste klas.
Moet wel zeggen dat hij vandaag weer een heen repertoire ten gehore heeft gebracht van liedjes, vooral als ik bij de kooi ga zitten. En dan zijn vleugels uit: super versier truc. Alleen jammer, Tyco geeft geen krimp.
Net zaten ze alle twee lekker te eten, naast elkaar. Tyco aan het eivoer en Mieppie aan het andere voer.
Ff gauw een foto genomen:



Ik denk wel dat ze elkaar leuk en lief gaan vinden....
Tot zover weer.

Groetjes,
Trudy

robentru

En jullie zullen het niet geloven, ik ook niet maar ik stond erbij en keek ernaar....... :o
Mieppie is Tyco trostgierstjes aan het voeren!



Hoe is het mogelijk? En wie had dit ook maar durven dromen, wij zeker niet. Maar het geeft een goed gevoel....

Heel veel groeten van ons alle vier :)

Marije

O, wat ontzettend leuk!
Wat fijn dat Miep Tycje meteen accepteert! :)
Echt super!
Veel plezier met het duo!
Groetjes,

robentru

Hoi Marije,
echt super ik loop op een wolk ;), ik had dit nooit kunnen bedenken.
Heerlijk, ben zo verschrikkelijk blij voor die twee en voor Rob en mij.
Ga weer gauw naar die lieffies kijken.
Bedankt en tot spoedig horens.
Groetjes Trudy

PS Nu moet je echt helemaal overtuigd zijn  ;)

Irene

he rob en trudie,
nou zeg! ;D wie had dit verwcht? mieppie tyco voeren, wa een scheet; nou ik denk niet dat j echt zorgen hoeft te maken over de acceptatie, of wel ;D ;D? wat heerlijk dat het zo goed gaat. geniet er maar van.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


suus

 :o :o Wat leuk zeg!!! Volgens mij valt er een last van jullie schouders af of niet?
Dit wil volgens mij nog niet zeggen dat ze verliefd zijn of iets dergelijks, want valken voeren elkaar niet, in tegenstelling tot andere vogels. Maar meer, ouder /  jong verhouding.
Wat het ook moge zijn: gaaf is het wel...
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Anita1

 :D ;Dach wat scheeterig om te zien zeg! wat zullen jullie trots zijn zeg! smelt ervan..en dat trostgiest voeren is wel heel speciaal hoor.mieppie is echt een lieffie.moet haast wel dat tyco dat dan ook is! anders doet mieppie dit niet haha.mieppie heeft er verstand van hoor!.nee ik ben echt heeel blij voor jullie.goed gedaan lekker samen in 1 kooi.kan je er nu weer heel anders van genieten he? kan je zien hoe snel ze al niet zonder elkaar kunnen he? als je met 1 naar de keuken gaat.ik weet er alles van.zoals mijn valkjes uit de voliere halen,omdat ze ziek zijn.is hartverscheurend.meisss kusss voor allemaal.anita! ;D

Marije

Idd, ben helemaal om! ;)