28 april 2024, 05:55:26

Mijn eerste nest

Gestart door Paul, 5 februari 2003, 06:04:57

« vorige - volgende »

Paul

14 maart 2003, 23:39:15 #45 Last Edit: 14 maart 2003, 23:40:04 by Paul
Hoi allemaal,
Even een paar dagen rust maar het gaat heel goed met Binkie op het kaalpikken na dan :-(
Ook het popje lijkt hem toch te pikken, eerst tweifelde we maar nu is het bijna zeker.
Alleen op het kopje en een stukje van de vleugels maar de rest van de veren laat ze met rust.
Binkie is nog klein en om hem met de hand te voeren vind ik een te groot risico nog dus het is even afwegen maar zo gauw hij zelf eet zzal dat pikken in elk geval ophouden en desnoods een tijdje appart houden tot Binkie weer in de veren zit.

Hij begint met de dag echt veel groter te worden en vanavond zal ik nog een foto posten want deze is van een paar dagen terug, nu is ie al heel veel groter.

Groetjes,  Paul

Paul

Hallo Allemaal,
Binkie is al een echte Bink aan het worden :-)
Hij probeert al zaadjes van de gierststengel te eten en hij heeft al een heleboel mooie veren gekregen.
Jammer dat zijn kopje kaalgepikt is maar dat groeit wel weer aan gelukkig.
Hij is nu 24 dagen oud en het zal niet lang meer duren of hij komt zelf het broedhok uit om de wijde wereld te verkennen en dat is in dit geval de kamervoliere.

Zo gauw Binkie zelf kan eten gaat ie appart van de ouders om zijn veren de kans te geven helemaal vol te groeien.
Veel erger als nu lijkt het popje Binkie niet te pikken maar het is toch jammer als de ouders dat met hun jongen doen :-(
In elk geval ziet Binkie er heel gezond uit en het is in elk geval minder erg dat ie wat veertjes kwijt is dan dat de ouders aan de pootjes gaan bijten want dit komt ook best vaak voor helaas.

Groetjes,  Paul

Speedy

Hoi Paul,

Wat een kannjer is het, ja ik vind het een mooi beestje.
Toen Punky nog kaal was, zei ik dat ook hoor, terwijl anderen hem oer lelijk vonden, maar ik niet.
En de veren groeien sneller terug als je denkt, ik zie dit nu ook heel duidelijk aan de foto's van Punky.
Het is nu alleen achterop de kop nog een kale streep.


Mandy

Aaaahhhh, wat wordt Binkie een mooie valk zeg! ;)
Hij lijkt eerder gepareld dan bont te worden.
En dat ie van trosgierst gaat knabbelen is een goed teken.
Hopelijk zullen de ouders van Bink dit een volgende keer niet meer doen, al is de kans hierop wel groot... :-/
Maar goed het is nu eenmaal zo en het groeit vanzelf wel weer aan en inderdaad beter dan geknabbel aan pootjes.
Hier had ik trouwens nog nooit van gehoord, hopelijk hoef ik (en anderen natuurlijk) dat niet mee te maken. :(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
Binkie is inderdaad gepareld maar we dachten eerst dat ie bont zou zijn omdat de man bont is en de pop lutino en dan komt er volgens de mutatie tabel wildkleur, bont of lutino uit.
Omdat de staart geel was en de vleugels grijs dachten we eerst dus aan bont maar het is nu zeker dat Binkie gepareld is :-)
Geen zuivere koffie dus met een van de twee ouders :-)
Maar ik vind gepareld juist heel leuk en het maakt eigenlijk niet uit wat Binkie voor kleur zou jrijgen, we zijn in elk geval heel blij met hem en we houden hem ook zelf omdat het ons eerste jong is :-)
Wat betreft dat pikken aan de pootjes dat komt ook wel veel voor helaas :-(
Ik denk dat dat wel op jongere leeftijd gebeurd maar in advertenties zie je ook vaak staa dat een valkjes alle nagels heeft dus het zal wel vaker voorkomen.
Een vriend van me had zo een valkje wat de helft van de nageltjes miste en die groeien dan ook niet meer aan omdat het pootje beschadigd is :-(

Groetjes, Paul.

Paul

15 maart 2003, 22:10:27 #50 Last Edit: 15 maart 2003, 22:15:12 by Paul
Hoi Allemaal,
Nickie en Kippie hebben nu ook een nestje met 3 eitjes.
Nickie is een Albino (spierwit) en Kippie een wildkleur.
Daar kunnen dus leuke jongen uit komen :-)
Ik heb gekeken en 2 eitjes zijn in elk geval bevrucht maar heel vaak zit het popje op 2 eitjes en de man naast een eitje, die weet waarschijnlijk nog niet dat ie er op moet gaan zitten :-(
In elk geval is Nickie (popje) heel erg broeds en ze laat je ook amper bij de eitjes want die verdedigd ze behoorlijk goed :-)

Ik hoop in elk geval dat ook minimaal een jong groot zal worden bij Nickie en Kippie want het is ook hun eerste nest een één jong zou al mooi zijn :-)

Groetjes,  Paul

Mandy

GEFELICITEERD PAUL! ;D

Dat ziet er goed uit dan, leuk voor je zeg!
Je ziet inderdaad op de foto aan haar houding dat ze goed verdedigen kan, oppassen geblazen dus. :o
Wanneer zijn de eitjes uitgerekend?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi Paul :)
wat leuk zeg! Weer een nestje, en al 2 bevrucht, je ziet wel, het gaat allemaal goed :)
Nickie beschermt haar nestje goed zie ik. Kippie weet wel veel niet hoe hij het moet doen hé ;D

Groetjes, Tara

Speedy

Geweldig Paul,

Jeetje wat een mooie valkparkiet is dat zeg, heel apart hoor dat ze helemaal wit is, zelfs niet eens een oranje wangetje?
Wat zal jij je trots voelen, dat jouw valkjes het nu zo goed doen.

Groetjes,
Trudie:)

Paul

16 maart 2003, 18:45:31 #54 Last Edit: 16 maart 2003, 18:47:25 by Paul
Kiekeboe,

hier ben ik dan, ik ga binnenkort de rest van de kooi ontdekken maar nu eerst even gluren hoe het er buiten mijn donkere hokje uit ziet.
Mams voert me nu ook al van buiten de kooi als ik met mijn koppie in de opening zit.
Ik krijg alleen dat gat nog niet groter gebeten met mijn snaveltje maar ik blijf proberen :-)

Groetjes,  Binkie

Tara

Hoi Binkie, wat ben jij al een grote pop (?) zeg! Alles gaat toch zo snel :). Over enkele dagen krijg je dat gat heus wel groter hoor ;D!

Groetjes, Tara, Laiko & de andere vogeltjes :)

Peter

18 maart 2003, 21:45:00 #56 Last Edit: 19 maart 2003, 01:24:18 by Angelique
Hoi Paul,

De kleine zal nu ook snel gaan vliegen :) Echt te gek :)
Nicky kwam bij Ilse weg toch?

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Allemaal,
Kippie heeft vandaag eindelijk laten zien dat ie kan vliegen :-)
Hij vloog best een behoorlijk stuk en hij landde op de salontafel en kwam best redelijk goed terecht gelukkig.
Zijn geplukte veertjes beginnen al best weer veel terug te komen en het zal niet lang duren of zijn hele kopje zit weer in de veertjes :-)


Hij is al best zwaar geworden en word nog steeds goed door de moeder gevoerd terwijl ie de nestkast al heeft verlaten en meestal zit ie dan op de bodem  maar soms ook op de laagste zitstok in de kamervolliere.
Af en toe voeren we hem zelf nog een beetje bij om hem aan ons te laten wennen.
Hij is al heel erg lief geworden en kan uren op je schoot liggen slapen.
Eten doet ie zelf al wel een beetje, gierststengels daar zit ie graag in te pikken en kleine zaadjes ook al een beetje.
Maar pap eten of laten voeren door moeders is natuurlijk veel makkelijker :-)

Groetjes, Paul


Paul

Hallo allemaal,
Met Binkie gaat het steeds beter, bijna al zijn veertjes op zijn kopje zijn aan het teruggroeien en met een paar dagen zal er weinig kaals meer te zien zijn :-)
Hij is erg lief en komt graag bij je zitten.
Ook als je in bed ligt komt hij graag tegen je aan liggen of zelfs half onder de dekens vind ie heerlijk.

Vliegen kan ie ook al als de beste maar liever loopt ie ergens naar toe want dat is veel makkelijker denkt ie :-)
Hij land zelfs vanaf het begin al heel erg goed en is nog niet een keer echt slecht terecht gekomen.
Hij kan bijna als een helicopter in de lucht blijven hangen stil op een plaats en land dan heel rustig :-)
Zijn moeder voert hem nog wel een paar keer per dag maar kleine zaadjes en trosgierst eet ie ook al wel tussendoor.
Het is in elk geval een echte schat en zal het zeker nog lange tijd bij ons naar zijn zin hebben :-)

Groetjes,  Paul

Mandy

24 maart 2003, 03:27:58 #59 Last Edit: 24 maart 2003, 03:28:59 by Mandy
OOO Paul, wat wordt Binkie mooi zeg!
Zo te zien is het een cinnamon geparelde valk.
En wat een lieverd op die foto, heerlijk zeg. ;)
Ik geloof het best dat hij het nog heel lang goed bij jullie zal hebben, geniet er maar lekker van! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl