28 maart 2024, 16:29:50

Mijn eerste nest

Gestart door Paul, 5 februari 2003, 06:04:57

« vorige - volgende »

Peter

Hoi Paul,

Hoe gaat het nu met je jong? Wat groeit zo'n kleintje snel he :)

Groetjes,
Peter

Paul

2 maart 2003, 06:05:30 #31 Last Edit: 2 maart 2003, 06:07:22 by Paul
Hoi Peter,
Het gaat prima met de kleine :-)
Hij groeit echt als kool als het even zo doorgaat kan ik hem niet meer met 1 hand uit het broedhok tillen  :D
Vandaag is ie 10 dagen oud en hij begint nu toch wat zwarte veertjes te krijgen lijkt het.
Dus wat ik eerst dacht dat het een lutino zou worden klopt nu dus niet meer.
De vader is een bonte en de moeder een Lutino dus het zal een wildkleur of een bonte worden.
hier komt even een foto van de kleine :-)

zoals je ziet krijgt ie goed te eten want zijn krop zit goed vol.
ik ben heel benieuwd hoe hij of zij er over een paar weekjes uit gaat zien maar zo klein is ook wel heel leuk om dat mee te maken :-)

Groetjes,  Paul

Peter

Hoi Paul,

De kleine ziet er goed uit! Wat ziet tie er leuk uit :) :)

Groetjes,
Peter

Paul

3 maart 2003, 05:07:29 #33 Last Edit: 7 maart 2003, 02:57:25 by admin
Hoi allemaal,
Weer een dag verder en hij blijft groeien.
Je ziet nu ook een heel klein beetje zijn staartje en die lijkt wit te worden.
Elke keer als je het jong oppakt lijkt ie wel zwaarder :-)
Wat zullen de ouders een werk hebben om die hongerlap groot te brengen zeg  :)

De veren beginnen nu echt te groeien en weldra zal ik zien wat ie echt gaat worden, een wildkleur of een bonte waarschijnlijk.

Groetjes,  Paul

Tara

Volgens mij wordt het een bonte, maar wat een schatje zeg! Hij zit lekker dik dus hij wordt wel erg goed verzorgd zeg! Veel geluk ermee!

Groetjes, Tara&Co

Paul

Hoi,
Toen in vandaag thuis kwam en meteen naar de kleine ging kijken was zijn kopje helemaal kaal en er zat zelfs bloed op  :(
Het was de vader die dat gedaan had en ik heb hem ook meteen appart gezet om er voor te zorgen dat ie het niet meer doet.
Nu moet dus het popje het jong verder alleen opvoeden maar dat zal haar best lukken want vanavond was ze al heel erg goed het jong aan het voeren.
Met 1 jong zal het voor het popje niet echt een groot probleem zijn denk ik.
Ik hoop dat de veertjes weer snel opnieuw gaan groeien op zijn kopje want een valk zonder kuif is maar niks en het is juist zo'n lief gezicht bij een jong dat kuifje :-)
Er is nu in elk geval veel meer rust in de volliere nu die man er uit is want de rest gaat erg goed met elkaar om.
Ik hoop dat ik hier een goede keuze mee gedaan heb maar ik houd het jong elke dag erg goed in de gaten zodat ik zeker weet dat het genoeg te eten krijgt.
Als het helemaal mis gaat kan ik altijd nog proberen het jong met de hand groot te brengen maar zolang de moeder dat kan is dat wel veel beter voor het jong, zeker omdat ie nog zo klein is.

Groetjes, Paul

Mandy

Verdorie Paul, wat ontzettend vervelend zeg... :(
Ik was er eigenlijk wel bang voor en had het je hier nog willen vragen of tie niet pikte. Maar helaas dus wel...
Ik denk dat je hier wel goed aan gedaan hebt. Ik heb dit zelf ook eens gedaan en de pop zorgde er toen ook goed voor.
Als laatste optie kan je altijd nog overstappen op handopfokvoer.
Ik ben alleen wel bang dat dit probleem terug zal blijven komen bij de man. :-/
Veel succes verder. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

5 maart 2003, 06:45:52 #37 Last Edit: 7 maart 2003, 02:57:37 by admin
Hoi,
Het was inderdaad te verwachten dat die kaalplukker ook aan het jong zou gaan pikken maar het leek zo goed te gaan en hij is echt heel zorgzaam, voeren deed ie ook heel goed en hij verdedigde het blok ook heel erg.
Maar het popje zorgt nu ook heel goed voor het jong en het groeit met de dag.

Alleen jammer van zijn kopje want daar zaten al een aantal mooie veren op maar er zitten er nog wel een paar die zijn alleen wat kleiner nog maar gaan ook al groeien.
het gaat nu heel snel, elke dag groeien zijn veertjes een stuk en dat is duidelijk te zien op de foto.

Groetjes,  Paul

Speedy

Wat een schatje Paul, heel goed doet ie het hoor.
Heb je al een naam voor hem bedacht??
Ik moest wel lachen toen ik dat blik shag zag staan, dus je kan hem ook shaggie noemen, niet naar het tabak, maar het is ook de naam van een bekende zanger..........lol))))))

Groetjes,
Trudie

Paul

Hoi Trudie,
We noemen hem Binkie en omdat het mijn eerste valkje is wat bij ons geboren is willen we hem zelf houden.
We proberen hem ook zo tam mogelijk te maken dan is het helemaal leuk straks :-)
Ik hoop dat ie net zo tam word als Valko, het valkje van Kathy dus wat ik nu aan het opvoeden ben.

Groetjes,  Paul

Paul

7 maart 2003, 02:48:52 #40 Last Edit: 10 maart 2003, 05:43:24 by Paul
Hoi Allemaal,
Binkie is nu 15 dagen oud en begint eindelijk op een valkparkiet te lijken :-)
Zelfs op zijn kopje valt de schade mee, we waren er precies op tijd bij en daar krijgt ie ook weer veertjes :-)
Nog even en hij vliegt zo het broedhok uit :-)

Mijn andere koppel, Nickie en Kippie hebben nu ook een ei en ik hoop dat die bevrucht is :-)
Dat zullen we dus pas over een paar dagen weten, ik kan haast niet wachten om erachter te komen :-)
Maar ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Paul


Mandy

Nou Paul wat ziet tie er goed uit zeg!  :)

Ik had eerst het idee dat ie wat achter liep, maar nu niet meer hoor. Het lijkt wel een bonte valk te gaan worden.
En het kuifje valt inderdaad gelukkig mee.
Komt best goed daarzo! ;)

Ik zal duimen voor een bevrucht ei! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Fantastisch Paul zoals Binkie het doet.
Het is echt een schatje hoor.
Ik zal ook zeker voor je duimen, dat je volgende eitjes het ook goed zullen gaan doen.

Groetjes,
Trudie:)

Paul

Hoi allemaal,
Binkie gaat steeds meer veren krijgen :-)
Hij lijkt momenteel net een stekelvarken want de meeste veren zitten nog in hulsjes en zijn keihard.
Het word of een bonte of een geparelde maar dat is pas te zien als de veren echt uit de hulsjes komen.

Het zal in elk geval een mooie valk worden met zo'n bezorgde moeder dat kan niet anders :-)
De eitjes van Nickie en Kippie leken nog niet bevrucht maar over een paar dagen probeer ik het nog een keer met de lamp en misschien is er dan wel wat te zien maar vanavond zagen ze er niet bevrucht uit helaas :-(

Groetjes, Paul


Mandy

10 maart 2003, 13:45:24 #44 Last Edit: 10 maart 2003, 17:38:10 by Mandy
Hoi, wat ziet die Bink er goed uit zeg.  ;D
Ik ben benieuwd wat eruit komt; bont of gepareld.
En die veertjes op z'n kop komen vanzelf wel terug, duurt alleen ff.
Dat was bij mijn valk Taco ook (helaas overleden... :(), die had ik met de hand verder groot gebracht omdat die geplukt werd, wel een rot zicht, maar kwam goed zie je wel. ;)


PS; dat is niet mijn borsthaar hoor! :D

Ik hoop voor je dat die eitjes van Nickie bevrucht zijn. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl