wat voor een een valkjes zijn spyke en tyke??

Gestart door adnaloj, 21 augustus 2004, 04:12:49

« vorige - volgende »

adnaloj

hallo allemaal,

ik vraag mij af wat voor een valkjes spyke en tyke worden.
ze zijn de kuikens van megan ( gepareld pop ) en jimmy ( wildkleur man )
nu kan ik van spyke wel zien dat ie gepareld is maar tyke ( de grijze )

weten jullie meer??
groetjes jolanda

adnaloj

oeps foto vergeten... nou ja dan maar even zo

Paul

Hoi Jolanda,

Volgens de mutatietabel zouden het beide wildkleurtjes moeten zijn als er geen split in het spel is.
Maar als je de linkse bekijkt is die denk ik gepareld want die heeft zoveel geel en al een redelijk geel kopje dat heeft een wildkleur nooit.
De foto is niet echt duidelijk maar ik denk dat de rechtse dan een wildkleurtje word.
Dat zou betekenen dat de man ook split voor gepareld moet zijn of zelf gepareld.
Zowel popjes of mannen kunnen hierbij gepareld worden dus helaas kan je hier het geslacht niet uit opmaken.

Groetjes, Paul

adnaloj

dan zou jimmy dus een split moeten zijn... dat kan dus niet anders..
het geslacht maakt me ook niet uit ( ik vindt ze zo lief )
ik vroeg me het soort mutatie gewoon af. das nu duidelijk. en ja ik vindt spyke echt een geparelde en ik dacht met spyke ook een wildkleur.. maar ik wou jullie ook graag even vragen. omdat ik het niet zeker wist met tyke ( rechts op de foto )
dank je

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda.

Heb je nog een foto waar ze wat duidelijker met meer licht op staan?
Dan is het nog beter te zien wat het gaan worden denk ik :-)
Soms weet je van de ouders niet wat voor split ze zijn en dat is altijd een leuke verrasing wat er uit gaat komen vind ik.

Groetjes, Paul

adnaloj

euh tja dan zal ik morgen in het daglicht even een foto moeten maken,... dan kun je ze wat beter zien. ik vindt dit ook spannend moet ik eerlijk zijn..

groetjes jolanda

adnaloj

mischien is dit een betere foto.

wat mij opvalt is dat jimmy de wildkleur een gele kop heeft zoals alle wildkleuren,,, maar dat onze tyke een helemaal grijze koppie heeft met wel een oranje wang vlek..

groetjes jolanda

adnaloj

hier zijn ze nog even allebei, spyke ( de geparelde ) op de achtergrond en tyke op de voorgrond vanwege zijn kleuren

groetjes jolanda

( ik heb geprobeert om de foto kleiner te maken met in ifranfiew )

Paul

Hoi Jolanda,

Ik blijf toch hetzelfde denken dus dat Spyke gepareld is en Tyke een wildkleur.
Sommige wildkleurtjes hebben meteen al wat meer geel op hun kopje maar dat zegt niks verder over het geslacht nog.
Een geparelde heeft meestal meteen al een redelijk geel kopje.
Dus wel appart dat dat bij jou eigenlijk net andersom is.

Groetjes, Paul

adnaloj

nee paul

het klopt wat je zegt de geparelde heeft inderdaad een geler koppie.. en de vermoedelijke wildkleur is nog aardig grijs om het hoofie.

groetjes jolanda