8 mei 2025, 21:56:33

weggevlogen

Gestart door Quiry, 9 augustus 2004, 17:34:55

« vorige - volgende »

Quiry

Ik heb twee valkparkieten, en gisteren is er een ontsnapt. Ik heb er tevergeefs naar zitten zoeken. Maar vandaag uiteindelijk gevonden hoog in een boom. De twee parkieten fluiten naar elkaar. Maar toch komt hij niet terug. Hebben jullie een trukje dat ik hem uit de boom kan krijgen? Hij is niet zo tam, hij komt alleen op je vinger zitten als je je vinger in de plaats van een stok stelt. Wat moet ik doen om hem uit die boom te krijgen en terug in huis te halen?????

Tara

Hoi Quiry,

Wat jammer dat je valk is weggevlogen :(.

Wat je eventueel zou kunnen doen is je andere valkparkiet buiten zetten en een open kooi naast die met eten en drinken en trosgierst in. De andere zal 'm kunnen lokken lijkt me en heel misschien dat ie in de kooi komt om te eten, hij zal wel honger hebben na een tijdje.

Succes!

Groetjes, Tara

Carla_en_Yoshi

Hallo Quiry.

Ik zou het inderdaad doen zoals tara zegt.
Laat je even weten of je hem terug hebt :-/?

Groetjes van Carla.

pablo

hallo,

ik heb zelf ook 2 tamme valkjes in huis, ik heb ook een keer gehad dat er een weg vloog en heb hem toen van iemand terug gekregen. hij was 15 km verder op vermoeit in de tuin gaan zitten en is toen gevangen. en naar de dierenabulanche gebracht, waar ik ook een meldeding had gedaan.

vanaf toen heb ik mijn valkje gekortwiekt. het bevalt met heel goed kan gewoon alle deuren en ramen open laten staan als ze los in huis zijn. en de vogels zelf hebben er ook niet echt last van volgens mij.

groetjes jacob

Quiry

Bedankt voor alle tips. Maar tevergeefs. Ik heb hem de laatste twee dagen niet meer gehoord of gezien....

Mijn zus gaat zaterdag een nieuwe kopen. Ik hoop dat we bij deze meer geluk hebben...

Tara

Hoi Quiry,

dat is wel jammer zeg :(. Hopelijk is ie niet ....
Zucht.

Wel leuk dat je een nieuwe krijgt in ieder geval, da's toch ook wat beter nieuws...

Groetjes, Tara

suus

Goh wat jammer dat hij weg is gevlogen, maar ook bij jullie boom vandaan. Ik zou toch nog melding maken bij de dierenambulance. Het zou kunnen zijn dat je valk ergens anders beland, bij een voliere of zo. En dan kun je hem toch nog terugkrijgen.

En Jacob.... je haalt hopelijk bij je kinderen toch ook niet de beentjes eraf zodat ze niet kunnen weglopen? Maar goed dat is een andere discussie die niet bij deze topic hoort

Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Quiry

Hallo,
Kmag vandaag et goeie nieuws melden da we de vogel teruggevonden hebben in Lovendegem ( een goeie 10km van hier ) Ij ziet een beetje zwart ( heeft blijkbaar heel veel dorst ) maar voor de rest gaat alles goed, hij is niets verloren. alles is in orde ( terug :D ) Gelukkig dat we nog geen nieuwe gekocht hadden ( ze waren al te oud om nog tam te maken ) Dus nu zijn ze weer met z'n tweetjes :D

Annouschka

Hoi,

wat heb jij een geluk zeg, echt waar, dit gebeurt echt niet veel hoor dat een valkje levend en wel teruggevonden wordt.

Geef hem maar een dikke knuffel

groetjes
Annouschka

suus

Hallo
Goh wat gaaf zeg dat jullie je valkje terug hebben gevonden. Had iemand hem nou gevonden?
Wel wil ik de tip meegeven dat jullie de gezondheid van beide valkjes goed in de gaten moeten houden, Het weggevlogen valkje zou wat van bv duiven gekregen kunnen hebben. Ook zou ik ontwormen!
Veel plezier met jullie 2 valkjes!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Tara

Hoi Quiry,

hee wat goed zeg dat je'm terug hebt! Da's heel mooi, kan het geloven dat ie veel dorst had, en zoals Suus zei, kan je 'm beter ontwormen en zolang de kuur hem toch apart houden van je andere valkjes.

Wel heel goed dat je 'm terug hebt :-).

Groetjes, Tara