9 mei 2025, 03:18:14

s'avonds

Gestart door boezempje, 20 augustus 2004, 01:21:28

« vorige - volgende »

boezempje

hai

hebben jullie dat ook dat je valkjes s'avonds veel rustiger zijn als overdag.ze zijn hier heel de dag uit de kooi en s'avonds zitten lekker op 1poot rustig te slapen,en hebben ze geen zin in te knuffe ???

groetjes esther

Paul

Hoi Esther,

Net als in de natuur gaan ze een slaapplekje zoeken als het donker word en ze gaan dan al zitten soezen op 1 poot.
Hier hebben we een lamp naast de volliere die later op de avond uit gaat en tot die tijd zijn de meeste wel in beweging en daarna gaan er een hoop zelf terug de kooi in voor de nacht.
Zelfs mijn tamste valkje daar kan ik heel veel mee doen tot diep in de nacht maar op een gegeven moment wil ie niet meer en dat is ie best wel boos als je hem stoort.
Dus het is heel normaal dat ze dan een stuk rustiger zijn zogauw de schermer is begonnen.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

oke dank je paul.vindt leuker als ze wat drukker zijn hihihii

gr esther

Paul

Hoi Esther,

Gewoon wat meer licht aandoen dan worden ze vanzelf drukker in de avond.
Hier zijn ze momenteel heel druk bezig allemaal maar over een kwartier gaat de lamp uit en dan gaan ze allemaal rusten en dan is de drukte over.

Groetjes, Paul

Uhm

Hoi ester,

Wist je dat meeste valkjes in het donker helemaal niets kunnen zien?
En soms dat ze het raam niet zien ( zonder gordijn ) er tegen aan vliegen  ::)

Dus................. vind ik normaal dat ze dan veeeel rustiger zijn?

Kolkkie

Hoi Esther,

Hier zijn ze in de avond ook erg rustig. Als het later wordt kunnn ze nogal nukkig worden. Coco wil soms nog wel eens herrie gaan maken.
Dat doet hij voornamelijk als ik al op bed lig en mijn lampje aan heb staan. Dan begint hij ineens te fluiten en gaat hij zenuwachtig door de kooi klimmen, tegen de tralies tikken enz.
Als ik hem dan bij me zet gaat hij echt fluiten en dat is niet de bedoeling als het hele huis al onder de wol ligt :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Joyce28

Hoi Esther,

Hier net zo hoor,sávonds na 20.00uur dan kan ik met de valkjes niks meer,ze blazen dan en willen bijna niet meer op de vinger stappen.
Het is ook nog zo,dat ze tegen elkaar gaan zitten mopperen,en steeds van plek wisselen om voor de nacht een zo goed mogelijk plekje te bemachtigen,en dan zitten ze alle 3 gebroedelijk naast elkaar,en dan alle 3 de kop in de veren.
Gelukkig past er een 4e ook naast straks :D ,anders krijg je daar het gemopper weer over  ;D

Ik vind het altijd een genot om ze te observeren,en ga er ook echt voor zitten :P ,maar laat ze verder met rust,want ik wil dat ze het prettig vinden om aangehaald te worden,dus pas ik me aan hun aan ;)

Oja,wij hebben hier maar een paar sfeerlampjes branden de grote lampen gebruiken we bijna nooit,alleen als we iets zoeken ;D,dus het is snel schemerig bij ons,nu valt het nog mee,maar straks als het vroeger donker is