9 mei 2025, 13:25:17

Kakarikis en grasparkieten?

Gestart door marianca., 10 juli 2004, 00:43:30

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo allemaal,

Ik heb sinds gister 2 Kakarikis,Macho en Toos.Ze zitten bij Shania en Speerdy en 2 kanaries in de kamervoiliere...nu wil ik Shania en Speedy in de 6kantige kamervoiliere bij de andere groep doen(ik denk dat ze het leuker vinden met hun soortgenoten).Nu is mijn vraag of de 4 grasparkieten,2 engelse en 2 gewone(koppels)vredig zijn tegenover Kakarikis.Macho en Toos (kakarikis)zijn echte lieverds en ik zou het zielig vinden als ze door de grasparkieten helemaal onderdrukt worden.

Alvast bedankt,
groetjes
marianca

Inger m

Hoi,
Dat gaat over het algemeen prima. Ze zijn ook wat groter dan de grasparkieten en ik heb ook geen problemen gezien tussen deze soorten. Kakariki's zijn wel heel actieve en beweeglijke vogels.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Theetje

Hoi Marianca,

Mijn tante kweekt met engelse en grasparkieten en kakarikis.
Bij haar zitten er enkele in de buitenvoliere bij elkaar en dat gaat prima voor zover ik weet.

Groetjes

Theetje

marianca.

Hallo Inger en Theetje,

Bedankt voor jullie reactie.Ik kan het niet erbij zetten omdat daar ook 2 kanaries bijzijn.De kakarikis zijn heel vriendelijk(ik vind het trouwens het geluid van FLIPPER)maar ben bang voor de engelsegrasparkieten bij mijn kanaries.Shania en Speedy zijn vanmorgen bij de andere groep gezet en ik moet zeggen dat ze daar toch wel levendiger zijn...dus ik denk ook wel gelukkiger.Ik heb Macho nu Flipper gedoopt :).Mijn zwager(die hier aan het meewerken is aan onze boerderij)zei vanmorgen...hee,dat is geen geitengeluid maar Flipper :D.Dus vandaar is Macho nu Flipper en Toos is gewoon Toos :).
Klopt Inger,zijn inderdaad vlijtige vogels.....maar ze hebben ruimte zat nu en zijn ook heel gezellig...kwetteren wat af :).Ze badderen wel erg veel...stteeds als ik hun bad verschoon gaan ze er ook weer in :).

groetjes
marianca

Sjakoo

:D :-/Hallo,
Dat komt nu mooi uit die vraag van jou,want door omstandigheden moet ik de buiten voliere ver huizen naar binnen in de toekomst,nu wil ik weten hoe groot een binnenvoliere maximaal moet zijn voor 2 kakariken en 4 valkparkieten ,want die heb ik namelijk ,en wil vooral de kakariken niet kwijt omdat het zulke heerlijke vogeltjes zijn,wie kan mij hierin adviseren,ik zou er enorm mee geholpen zijn als ik het weet .
Groetjes Sjakoo.

Inger m

Hoi,
Ik durf hier geen standaardmaten voor te geven, maar kakariki's zijn actieve vogels en daarom zou ik zorgen voor een lengte van minimaal 1.5 tot 2 meter. Met name de lengte is erg belangrijk, omdat deze vogels graag vliegen. Vaak zie je hoge binnenvolieres, maar de lengte is belangrijker, omdat vogels niet recht omhoog vliegen. Een mooie maat zou ik zeggen: 2 x 1 x 1.5 (tot 2 m) (LXBXH).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.