6 mei 2025, 09:29:56

Geelwang Cinnamon Gepareld

Gestart door Vanessa_TC, 20 augustus 2004, 13:38:28

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

Hallo,

Wie kent de mutatie Geelwang Cinnamon Gepareld?

Ik heb thuis een boekje over volierevogels waaronder ook de valkparkiet.
Er worden een aantal mutaties omschreven waaronder de Geelwang Cinnamon Gepareld, er staat ook een hele mooie foto van bij. Ik heb deze mutatie nooit ergens gezien en ben heel erg benieuwd of iemand hem kent of heeft. En hoe deze mutatie ontstaat...

Ik zal de foto uit het boekje proberen te scannen op mijn werk en dan hier op de site te zetten.

Groetjes Vanessa

Inger m

Hoi Vanessa,
Die mutatie heb ik gezien op een grote parkietenshow in Hengelo. Is echt heel mooi! In principe kun je met geelwang ook gewoon alle andere mutaties kweken door daar mee in te kruisen en gaat dus hetzelfde als andere mutaties.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ik hebz e nog nooit gezien, maar ze zal wel bestaan als ze beschreven word, en als inger ze al heeft gezien. :)

Is geelwang geen dominante mutatie, of is dat zilver, ik haal ze weer door elkaar denk ik :)

SDC:D

Peter

Hoi,

Ik heb laatst ee nwebsite voor Ron Nottet gemaakt. De meeste van jullie kennen hem wel :) Op zijn website staat een cin. geparelde geelwang.

Kijk maar eens op http://ron.valkparkiet.org

Groetjes,
Peter

Vanessa_TC

23 augustus 2004, 13:57:44 #4 Last Edit: 23 augustus 2004, 17:21:12 by Vanessa_TC
Hallo,

Hierbij de foto van de Geelwang cinnamon gepareld;

Mooi hè? Ik hoop er een keer 1 in het echt te zien...

Groetjes Vanessa. :)

Sander

Hallo

Ik heb er eentje zitten in m'n voliere en er liggen er nog in het nest ;D
Het is een prachtige vogel om te zien! Ze komen uit een koppel wildkleur/gepareld + geelwang x wildkleur. Alleen weet ik niet waar het cinnamon vandaan komt :-/

groeten
sander

Tara

Hoi Sander,

dan zou de vader split moeten zijn voor cinnamon en dat doorgegeven hebben..

Ik wist dat je geelwangen verkreeg maar niet dat ze cinnamon gepareld daarentegen ook waren? Super hoor ;).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ja, ik wist niet dat je cinnamon er nog bij had ook. heb je een foto?

SDc:D

Sander

Hello

Jammergenoeg geen foto  :-/
Ik kan er een nemen, maar dan duurt het een heel eind voor hij ontwikkeld is:-/

groeten
sander

Tara

CitaatHello

Jammergenoeg geen foto  :-/
Ik kan er een nemen, maar dan duurt het een heel eind voor hij ontwikkeld is:-/

groeten
sander

Da's inderdaad jammer, ik heb niet zo heel veel geduld, maar het is wel het wachten waard :P. Nou... Misschien moet je het dan toch eens wagen hoor Sander ;-).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hi

ja, mss kan je toch es een foto nemen, of mss een digi lenen van iemand.

SDC:D

Sander

Hello

Heb ik net geregeld ;D  Deze week komt iemand met een digi om een foto te nemen :D

groeten
sander

Tara

Hoi Sander,

super ;D

Ben heel erg benieuwd ;).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Sander,

Wat gaaf dat je geelwangen kan krijgen uit dat koppel :-)
Je kan trouwens bij Bart Smit een digi kopen voor 17,50 die maken natuurlijk geen superfoto's maar om mee te spelen is het wel leuk voor dat geld.
Ze hebben alleen geen flits dus je moet wel bij daglicht de foto's maken maar voor op een forum is de kwaliteit vaak voldoende.

Groetjes, Paul

Vanessa_TC

Hallo Sander,

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto.
Nog bedankt voor je mailtje, jammer dat het zo ver weg is anders had ik zeker een geelwang cinn. gepareld opgehaald!

Groetjes Vanessa