6 mei 2025, 14:02:15

De voliere is klaar!!

Gestart door Vanessa_TC, 19 augustus 2004, 18:03:01

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

Joepieeee...

In de vakantie druk bezig geweest met bouwen, en nu is hij klaar.
De 4 jongen van Tommy en Chippy zijn nu zelfstandig en zitten gezellig met Miepie en Kuif in de voliere met een paar zebravinken en 2 Kakarikies. Ze hebben het erg gezellig, en kunnen het allemaal goed met elkaar vinden, ook met de kakarikies :P
Ik had de 4 jongen eerst in de kamervoliere bij Tommy en Chippy, maar op den duur ging Tommy alle jongen plukken en dat vond ik zielig.
 We hebben een stuk PVC buis door de wand van de voliere tot in het binnenhok in het schuurtje laten lopen waarin ze lekker kunnen slapen en eten. De ingang naar het binnenhok kan ook worden afgesloten, mocht dat nodig zijn (met schoonmaken etc.) De voliere is 3 meter lang waarvan een stuk van 0.60 cm een sluisje is.
Hieronder een foto:

Ik heb een schaal op de bodem staan met water dat ik dagelijks ververs, maar toch vind ik het niet zo handig omdat de vogels er ook in baden en het water gelijk weer vies is.
Wie weet of er iets anders te koop is voor het drinkwater?

Groetjes Vanessa

Paul

Hoi Vanessa,

Voor op de bodem heb je van die bakjes die bestaan uit een schaal met een soort bovenbouw erop zodat ze er niet in kunnen baden en alleen drinken.
Je kan natuurlijk ook bij de zitstokken van die waterfontijntjes neerhangen daar kunnen ze ook alleen uit drinken.
Je volliere ziet er echt super uit daar zullen ze het zeker naar hun zin hebben :-)

Groetjes, Paul

Marije

De mijne kan zelfs in zo'n waterfontijntje douchen..... :D
Pakt een druppeltje met z'n snaveltje, gooit 'm op z'n rug en schudden maar!!! ;D :D
Groetjes,