2 augustus 2025, 18:10:12

Op zoek naar 2de valkje

Gestart door jayson, 18 augustus 2004, 08:31:01

« vorige - volgende »

jayson

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jayson en ik zou graag een tweede valkparkietje willen aanschaffen. Momenteel heb ik al een valkje van 10 jaar oud, die erg tam is.

Nu ben ik op zoek naar een geparelde witmasker, bonte cinnamon geparelde witmasker of een valkje dat hierop lijkt. Mijn voorkeur gaat tevens uit naar een jong (5-6 weken oud), mannetje, ontwormd en zo tam mogelijk.

Uiteraard voor een leuke prijs!

Wie kan mij verder helpen?

Kolkkie

Hoi Jayson,

Misschien kan je hier op de Te koop/Gevraagd pagina kijken. Er zullen zat kwekers zijn die valkjes aanbieden.

Daar zal je dek ik vast en zeker wel slagen :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

jayson

:)ja bedankt, we hebben een heel mooi valkje bij Mandy gevonden :P

Mandy

20 augustus 2004, 05:26:11 #3 Last Edit: 20 augustus 2004, 05:49:39 by Mandy
Ja inderdaad, het 4e jonkie van Jut&Jul wordt voor jullie. ;)
Een mooie cinnamon geparelde witmasker, geslacht is nog onbekend en als ik hem/haar naar binnen kan halen zal ik 'm ontwormen en lukt dat niet dan moeten jullie dat zelf nog een keertje doen. Er zijn namelijk al wat valken vóór jullie gereserveerd en ik heb er al een aantal binnen zitten, dus ik moet ff kijken hoe ik dat ga doen. Maar ik hou 'm in de volière al zo tam mogelijk. Hopelijk is tie volgende week zelfstandig en kan die jullie en Japie gaan vergezellen. :P
En hij/zij gaat trouwens Smiegel heten begreep ik uit de laatste mail. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Jayson,

Wat leuk dat je al zo snel een kweker hebt gevonden. Neem je een geparelde witmasker of een cinnamon geparelde witmasker (of natuurlijk een andere mutatie)?

Pukkie en Punky komen ook bij Mandy vandaan.
Pukkie is de geparelde witmasker die je in mijn handtekening ziet en Punky is een wildkleur(die je rechts in mijn handtekening ziet).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Mandy

CitaatHoi Jayson,
Wat leuk dat je al zo snel een kweker hebt gevonden. Neem je een geparelde witmasker of een cinnamon geparelde witmasker (of natuurlijk een andere mutatie)?

Het antwoord  ;) ;

CitaatJa inderdaad, het 4e jonkie van Jut&Jul wordt voor jullie. ;)
Een mooie cinnamon geparelde witmasker

Kolkkie

CitaatHet antwoord  ;) ;

Je was net eerder als mij :D :D.

Kolkkie

CitaatJa inderdaad, het 4e jonkie van Jut&Jul wordt voor jullie. ;)
Een mooie cinnamon geparelde witmasker, geslacht is nog onbekend en als ik hem/haar naar binnen kan halen zal ik 'm ontwormen en lukt dat niet dan moeten jullie dat zelf nog een keertje doen.

Hoi Jayson,

Je kan je hart nog wel vasthouden met je aanstaande valkje (positief bedoeld) :D :D.

Pukkie komt uit een nestje van vorig jaar van Jut en Jul, en een valkje van een vriendin komt uit een nestje van dit jaar.

Het zijn allebei echt lieve ondeugende valkjes. Ze hebben een hele hoge kroelfactor en zijn erg lief. Het zit hem denk ik in de genen :D :D.

Je zal er heel erg veel plezier aan beleven :).

Groetjes,

Mariska

Joyce28

hee wat leuk,toch zo gauw nog een mooie mutatie gevonden :)
Ik heb Lucky ook bij Mandy vandaan,een bont geparelde
en binnenkort weer 1 van Mandy,een bont cinnamon geparelde witmasker
op de foto helemaal rechts

jayson

Zo hehe ;) Smiegels nieuwe huisje staat klaar. Het heeft een mooie plekje gekregen bij ons in de huiskamer, wij hopen dat hij/zij snel zal wennen. :)

Mandy

Dat zal wel lukken hoor. :)
En misschien dat ik Smiegel toch nog naar binnen kan halen en tam kan maken en kan ontwormen, want morgen gaat er een valkje weg en kan het 3e jong van Jut&Jul naar binnen die dan woensdag weg kan en maandag gaat het andere valkje weg en kan het 4e jong naar binnen, jullie Smiegel. :P
En hier is nog een foto van gisteren van Smiegel;

Stijn dc

hoi

veel plezier en succes met smiegel toegewenst, ik denk wel dat ie lekker tam zal worden :)

@ mandy and mariska, vervelend he, zo net iets posten voor de andere, kunnen er wel es misverstandjes ontstaan :D

Andrea

21 augustus 2004, 20:00:42 #12 Last Edit: 21 augustus 2004, 20:03:18 by Andrea
Hallo Jayson,

Ik heb ook twee valkjes die beiden bij Mandy vandaan komen.
Binkie (cinnamon geparelde witmasker) is ook een jong van Jut en Jul van dit jaar, de tweede ronde. Binkie komt nu in de rui en als ie de rui door is weet ik zeker wat voor een geslacht hij heeft. Aan zijn gedrag denk ik wel zeker dat hij een man is, aangezien hij al heel veel fluit en een echte macho begint te worden. En het is net zo'n kriebelkont als zijn grote zus Pukkie ( van Mariska). Meegelevert met hoge kroelfactor dus. Het lijkt idd of het in de genen zit ;)
Ik wens je veel plezier met Smiegel. Ik ben benieuwt of hij/zij een man of pop is.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

jayson

Hoi Andrea,

Dat is leuk om te horen want onze japie is ook niet vies van een knuffel. Aan zijn gedrag te zien is Japie wel echt een mannetje. Hoe oud is Binkie eigenlijk? Na hoeveel maanden kun je definitief bepalen of het een mannetje of vrouwtje is?

Ff iets anders, japie (ong. 10 jaar) wordt steeds kaler onder zijn vleugels. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat je eraan kunt doen?

Alvast bedankt, ;)

Paul

Hoi Jayson,

Ik denk dat je valkje die veertjes daar zelf wegplukt.
Ik heb dat hier ook bij een paar en dat is begonnen doordat ze een schimmelinfectie zouden hebben.
Je zou de veren kunnen laten onderzoeken op schimmels misschien komt daar iets uit.
Maar ook na de behandeling is het hier niet echt beter geworden en de kale plekjes zitten er nog steeds.
Bij mijn Taco weet ik zeker dat het door plukken komt die is onder de vleugels en op zijn rugje kaal en normaal zie je dat niet alleen als ie zijn vleugels spreid.
Vaak als ze eenmaal beginnen blijven ze dat doen omdat het dan een aangeleerd gedrag word wat moeilijk is af te leren helaas.

Groetjes, Paul