28 april 2024, 21:37:14

valkje hoog in de boom!!!

Gestart door adnaloj, 16 augustus 2004, 00:55:11

« vorige - volgende »

Valerie

Veel succes Jolanda. Ik hoop dat je hem nu te pakken krijgt, want het arme valkje zo alleen in deze storm. :(



adnaloj


Valerie

Moest ik bij jou in de buurt wonen, ik zou je komen helpen. Mijn Rocky kan heel hard schreeuwen. Ik heb bovendien toch niks te doen, ben nog steeds op zoek naar werk.



wilma_assen

haay

spannend man..
als je dicht in de buurt woont kom ik je ook graag helpen..
waar woon je dan??
ik hoop dat het je vanavond gaat lukken

groetjes wilma

Valerie

zou wel leuk zijn, met zen allen dat valkje proberen te lokken.  ;D
Ik hoop echt wel dat het lukt.



adnaloj

hallo allemaal

ik heb gister 2 uur lang met een lokvalkje gezeten hij reageert op het gefluit maar verder niets,
ik woon in assen en jullie want alle hulp is bij dit valkje blijkbaar nodig gheghe

Ria

Hoi Jolanda,

Waar zit het valkje dan, wil ook wel even kijken of ik iets voor je doen kan.

Groetjes,
Ria

Ria

Hallo,

Ben even bij de kinderboerderij geweest en heb inderdaad het valkje gezien. En deze vloog toen hij mij in de gaten had lekker hoog in de boom. Heb me wel even gemeld daar en gezegt dat ik keek naar de valkparkiet omdat iemand die kwijt was waarschijnlijk. Volgens de verzorger die er was zou hij het prima overleven, ook in de winter. Er was voer genoeg en hij kom ook wel ergens schuilen. Ik heb het hierbij gelaten.

Groetjes,
Ria

Inger m

Hoi,
Dus het valkje leeft nog...
Die verzorger blinkt niet uit in deskundigheid op het gebied van vogels zo te horen...

Het is beter voor de vogel deze te vangen, het is tenslotte geen wilde vogel en niet aangepast aan de omstandigheden hier. In de winter kunnen wilde vogels het al zwaar hebben...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Valerie

Heb ff op de kaart gekeken. Ik woon een 122 km van Assen.  :-/ Jammer. Anders was ik met plezier komen helpen.



adnaloj

hai allemaal

hai ria

ik heb je voicemail gehad..
wat een :censuur he?
ik had het ook al in de gaten. vanavond ga ik nog even heen om te kijken of ik wat kan doen... ik hoop het zo
ik heb nog hele zonnebloemen en ik wou die er neer leggen..

maar ik heb weinig hoop en jullie??
 
groetjes jolanda

adnaloj

hallo allemaal

ik moet jullie hellaas vertellen...
dat ik het valkje vanavond heb gevonden. en niet op een leuke manier, hij/zij is ook gevonden door een kat... en ik op mijn beurt in veren. ik schrok me dood!

ik zal jullie het verhaal van vanavond even vertellen.
ik heb sammie in een kooitje gedaan zodat ze kon roepen ( daar reageerde hij/zij gister goed op)
en zonnebloempitten en trosgierst + een netje ik was gewapend om het weer een avond te proberen.

toen sammie begon te roepen hoorde ik geen antwoord. en daar was ik al verontrust over. toen heb ik de kooi gepakt en ben ik met sammie een rondje gaan lopen om de dierenweide heen.. toen zag ik de veren bende. omdat het een totaal grijs valkje was met oranje wangen wist ik niet zeker of het wel van dat valkje was. ik ben het spoor van veren gevolgt tot in de bosjes. en daar kwam ik de beroemde staart veren tegen.

jammer maar nu kan ik wel zeggen dat ik me best heb gedaan. als de beheerder ook even toestemming had geven om het terrein op de mogen., ( waar het valkje altijd zat vanwegen andere parkieten )
misschien had het dan gelukt.. ( tja volgens hem konden ze wel overleven in het wild :censuur )

nou ik kan er niets meer aan doen ook al zou ik dat willen

groetjes jolanda

Valerie

Wat k*t zeg! Word er helemaal  >:( van!
Had die man je op het terrein gelaten, had je het valkje wellicht zo gevangen. Arme dier.



adnaloj

ja inderdaad valerie

ik vind het ook absoluut niet leuk. en dat voor een beheerder kinderboerderij

groetjes jolanda

Ria

Hoi,

Wilde het eigenlijk niet zeggen Jolanda, maar vond de man die ik trof een k****zak. Zal wel gedacht hebben, weer de volgende sukkel die komt kijken. En die graag het valkje wil. Nou echt willen wilde ik niet maar vangen dat wel. Dan had het valkje nog een kans gehad. Als ik het te pakken had gekregen had ik hem naar je toe gebracht. Toen ik daar was lag er een aangevreten duif op een paal en die heeft die man nog wel weggehaald. Omdat ik vond dat het geen lekker gezicht was. Ja hoor hij kon wel overleven. Ik had om eerlijk te zijn wel zoiets gezegd van dat een kennis een valkje kwijt was en ik wilde zien of dit het valkje was. Toen ik hem zag zat hij in het weilandje bij de schapen in het gras en vloog dus weg. (aan de achterkant naast het tennisveld) De man vond ik echt een botterik. Heb de kooi maar wijzelijk niet uit de auto gehaald. Ik had aan de kooi een touw en in de kooi trosgierst. Na zijn botte reaktie heb ik de kooi niet eens meer opgehaald. Jammer voor het valkje want zo te zien was het een mooi beestje.

Groetjes Ria